גדוד נוסף ביו"ש, היערכות לתגובה מעזה

    קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on גדוד נוסף ביו"ש, היערכות לתגובה מעזה

    בעקבות הפעילות הצבאית הבוקר בג'נין חוששים במערכת הביטחון מהסלמה בגזרות יו"ש ועוטף עזה. גדוד נוסף יאבטח את יו"ש ביומיים הקרובים. ראש הממשלה ושר הביטחון בהערכות מצב ביטחוניות

    צילום: דובר צה"ל
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חשש מהסלמה בעקבות הפעילות הצבאית החריגה הבוקר בג'נין.  שר הביטחון יואב גלנט סיים כעת הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ״ל, ראש השב״כ ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

    השר גלנט קיבל סקירה על היערכות הכוחות בגזרות הפעולה השונות והנחה את צה״ל ומערכת הביטחון להגביר את המוכנות אל מול האפשרויות להתפתחויות נוספות. השר הביע הערכה על אומץ ליבם של כוחות צה״ל, שב״כ, משטרת ישראל ומג״ב שפעלו הלילה במ״פ ג׳נין למול התארגנות חמושה של פעילי גא״פ שתכננה לבצע פיגוע בשטח ישראל, והנחה את גורמי הביטחון השונים להגביר את פעולות ההגנה בקו התפר, יישובי איו״ש ועוטף עזה.

    שר הביטחון יואב גלנט בסיום הערכת המצב: ״מדינת ישראל תמשיך לפעול בכל מקום ובכל זמן כנגד מי שפועל לפגוע באזרחי ישראל. כוחות הביטחון ערוכים לכל התפתחות בגזרות השונות״.

    במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים כעת הערכת מצב ביטחונית טלפונית. בדיון משתתפים שר הביטחון יואב גלנט, שר החוץ אלי כהן, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, ר' המל"ל צחי הנגבי, הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, ר' השב"כ רונן בר, מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי, מזכ"צ רה"מ אלוף אבי גיל, ר' אמ"ן אלוף אהרון חליווה, ר' אמ"ץ אלוף עודד בסיוק, מתאם הפעולות בשטחים אלוף רסאן עליאן וממ"ז ירושלים ניצב דורון תורג'מן.

    בנוסף, בהתאם להערכת המצב בצה״ל, הוחלט על תגבור של גדוד אחד באוגדת יהודה ושומרון. הכוחות יתגברו למשך יומיים החל מהיום (ה'). נכון לרגע זה אין עוצר יציאות.

    מהעבר השני, כעת מתפרסם דיווח פלסטיני כי הרשות הפלסטינית תודיע בשעות הקרובות על הפסקת השת"פ הבטחוני עם ישראל לאלתר בעקבות האירועים הבוקר.

    מוקדם יותר, קצין בכיר באוגדת יו"ש אמר כי במערכת הביטחון נערכים להסלמה וכי הכוננות תעלה בשל מספר ההרוגים החריג בפעילות בג'נין. "אנו ערוכים לכל תרחיש. אין ספק שזה יכול לגעת בנימים הפלסטיניים גם בזירה הדרומית", אומר הקצין ומוסיף: "נתגבר את הכוחות לסוף השבוע. הכוחות תודרכו להיות דרוכים לפיגועי נקמה. לא מדובר בעוד חולייה, אלא כזו שתכננה גם פיגועים משמעותיים". אמר הקצין בשיחה עם הכתבים הצבאיים. "סיכלנו פיגוע או פיגועים משמעותיים", הוסיף הקצין.



    0 תגובות