20 שנות מאסר למחבל שביצע פיגוע משולב בגוש עציון

    קובי פינקלר 1 Comment on 20 שנות מאסר למחבל שביצע פיגוע משולב בגוש עציון

    בית המשפט הצבאי לערעורים גזר 20 שנות מאסר על מחבל אשר ביצע בשנת 2015 פיגוע דקירה בו נפצע יהודי באורח קשה. עו"ד חיים בלייכר: "עם הטרור לא עושים פשרות וויתורים אלא מחמירים בענישה וחותרים ליצירת הרתעה"

    צילום: Avshalom Sassoni/Flash90
    11:43
    25.04.24
    איתי גדסי No Comments on ברקע מהלך מדיני מסוכן: האיום של סמוטריץ על הרשות הפלסטינית

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית המשפט הצבאי לערעורים בעופר גזר 20 שנות מאסר על המחבל עזאם שלאלדה אשר ביצע בשנת 2015 פיגוע דקירה ופצע יהודי באורח קשה בסמוך לישוב פני קדם בגוש עציון. בית המשפט קיבל את ערעור הפרקליטות הצבאית והחמיר את עונשו של המחבל מ- 17 שנות מאסר אותם גזר עליו בית המשפט הצבאי ביהודה ל-20 שנות מאסר.

    בפיגוע בשנת 2015 המחבל- עזאם שלאלדה יידה אבנים לעבר רכבו של יהודי, ניפץ את שמשותיו ואז דקר את היהודי בחזהו. היהודי נאבק במחבל וכך הציל את חייו. המחבל נמלט לאחר הפיגוע בסיוע אחיו ונעצר בחברון ע"י כוח של מסתערבים.

    בפסק הדין כתבו השופטים בין היתר כי: "המשיב הורשע בעבירות חמורות שבוצעו בנחישות ספוגת רוע לב. ניתן ללמוד ממעשיו של המשיב לא רק על כוונתו לרצוח, אלא על רצון עז לגרום למותו של אדם אשר אותו לא הכיר מעולם", כתבו השופטים.

    עוד נכתב בפסק הדין: "חומרת מעשיו של המשיב, התוצאות הקשות של מעשיו, ונסיבות המקרה מביאים למסקנה כי מן הראוי להחמיר בעונשו של המשיב שכו העונש שהושת עליו אינו עולה בקנה אחד עם רמת הענישה הראויה, ואיננו הולם את נסיבות המקרה".

    עו"ד חיים בלייכר ברך על גזר הדין ואמר: "אנו מודים לפרקליטות הצבאית על המאבק ומברכים על פסיקת הרכב בית המשפט הצבאי לערעורים בראשות השופט סא"ל יאיר תירוש, אשר החמירו את הענישה, וכפי שנאמר בפסק דין – "גם ענישה של 20 שנה זה ללא מיצוי דין כנהוג בערכאת ערעור, אכן מדובר במחבל שפל ואכזר שראוי לענישה המחמירה ביותר". חשוב לנו להוסיף על דברי ההרכב הנכבד ולומר – המחבל המדובר צמח במשפחה בה הרבה מאחיו עורכי דין אשר נכנסים ויוצאים חופשי בשערי בית המשפט חרף עדות אחד האחים על כך שסייע בהימלטות המחבל במשך מעל לשבוע ובכך סיכן את טובי חיילנו מיחידה מובחרת שלכדו את המחבל במבצע הרואי".

    "מפסק הדין מתברר עוד כי מקורביו של המחבל איימו על חייו של אחד העדים ואף ניסו להתנקש בו. חרף זאת הערכאה הראשונה בחרה להקל בעונשו של המחבל והלכה שבי אחר מצג שווא כאילו מדובר במעידה חד פעמית של בן במשפחה נורמטיבית תוך שמאמינים לשקר של אחיו על כך שבכוונתם לשלם את הפיצויים שיוטלו עליהם ונמנעו מלקבוע מנגנון אכיפת תשלום פיצוים כנהוג. אנו מקווים שלאחר פסיקת הערעור ילמד הלקח – עם הטרור לא עושים פשרות וויתורים אלא מחמירים בענישה וחותרים ליצירת הרתעה. כמו כן אנו קוראים שוב למשטרה ולצה"ל לעצור ולהעמיד לדין את אחיו של המחבל על סיוע למחבל בעת הבריחה כפי שהצהיר בעדותו בבית המשפט".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      המשפחה המדוברת שאלאלדה זה חמולה ענקית שכובשת שטחים בסביבת מקום הפיגוע המדובר ליד פני קדם כל יום הם כובשים גבעה והר אחרים. וברגע שיהודים בונים חווה על גבעה באיזור שעוד לא נכבשו על ידם באים בני החמולה בלילות כשהחווה ריקה וגונבים את כל הציוד שאפשר לגנוב ושורפים את כל השאר