יועמ"שית הכנסת: לא ניתן לקדם את חוק היועמ"שים בוועדה

    איתי גדסי 1 Comment on יועמ"שית הכנסת: לא ניתן לקדם את חוק היועמ"שים בוועדה

    היועצת המשפטית של הכנסת אמרה ליו"ר ועדת החוקה כי לא ניתן לקדם את חוק היועמ"שים כהצעה של הוועדה. רוטמן הודיע שישקול לקדם את החוק כהצע"ח פרטית

    צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היועצת המשפטית של הכנסת, שגית אפיק הבהירה היום (רביעי) ליו"ר ועדת החוקה, כי אין אפשרות לקדם את חוק היועמ"שים כהצעת חוק של הוועדה. במכתב ששלחה ליושב ראש ועדת החוקה שמחה רוטמן נאמר בין היתר: "אני סבורה כי הסדרת הנושא לא תואמת את העניינים המאפשרים לוועדה להציע הצעת חוק מטעמה". עם זאת היא ציינה כי את שאר הצעות החוק המשפטיות המקודמות בוועדה בימים אלו ניתן לקדם.

    בהמשך לכך, הודיע יו"ר ועדת החוקה חה"כ שמחה רוטמן כי התיקון לחוק יסוד השפיטה יקודם כהצעת חוק מטעם ועדת החוקה. "בכל הנוגע לקידומה של הצעת חוק יסוד: השפיטה (תיקון – חיזוק הפרדת הרשויות) הרי שבנושא זה אני שמח על עצתך הטובה, ובוודאי שבכוונתי לקדם בוועדה דיון משמעותי על כלל הסוגיות והשלכותיהן על מנת שתונח בפני מליאת הכנסת הצעת חוק טובה ככל הניתן", כתב חה"כ רוטמן במכתבו.

    רוטמן הודיע ליועצת המשפטית אפיק כי חרף חילוקי הדעות ביניהם בדבר קידום הצעת חוק יסוד: הממשלה (תיקון – סמכויות הממשלה בענייניה המשפטיים) המכונה "חוק היועמ"ש" כהצעת חוק מטעם ועדת החוקה, בשלב זה לא תקודם הצעת החוק זו במסגרת הוועדה.

    עוד מסר רוטמן כי הצעת התיקון לחוק יסוד הממשלה העוסקת במונופול הייצוג והייעוץ של היועמ"ש תונח בקרוב על שולחן הכנסת כהצעת חוק פרטית וכי יישקל לצרף אותה ל"חוק היועמשים" (העוסק במינוי יועצים משפטיים למשרדי ממשלה במשרות אמון) שתוכנן להיות מקודם בכל מקרה כהצעת חוק פרטית.

    חבר הכנסת רוטמן הוסיף במכתבו: "כשלעצמי, אני בהחלט סבור כמוך, שהיועץ המשפטי לממשלה ותפקידו לא בהכרח משתלבים במארג החוקתי, אולם מאחר ועל פי עמדתו של בית המשפט העליון, שהוצגה גם במסמך ההכנה לדיון שהוכן מטעם הייעוץ המשפטי לוועדה, ליועץ המשפטי נוצר עם השנים מעמד גם במסורת החוקתית, סברתי ועודני סבור שחשוב להבהיר בחוק יסוד: הממשלה, העוסק בסמכויות הממשלה, שאין באותה "מסורת חוקתית" שנוצרה על ידי בית המשפט "יש מאין", בכדי לכבול את שיקול דעתה של הממשלה.

    "עם זאת, אני סבור שתחת הכותרת "ציון במשפט תיפדה" כשמטרתי במסגרת עבודת הוועדה להשיב את הצדק למערכת המשפט, חשוב שהצדק לא רק ייעשה, אלא גם ייראה. במיוחד חשוב לי באופן אישי לנהוג בקידום התיקון למערכת המשפט והשבת הצדק אליה, בדרך מקובלת שנסללה כבר בעבר, גם אם מדובר בעניין שבעיניי הוא הרבה לפנים משורת הדין", כתב חה"כ רוטמן.

    ביום ראשון הקרוב, יתחדשו דיוני וועדת החוקה כמתוכנן שיעסקו בנושאים הכלולים בחוק יסוד השפיטה. בחירת שופטים, עילת הסבירות הביקורת השיפוטית על חקיקה ופסקת ההתגברות.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      זה לא נקרא ניגוד אינטרסים שיועמ”ש פוסל חוק על יועמ”שים?
      או שכרגיל מערכת המשפט והיועמ”ש בתוכם מעל החוק הרגיל ואין לו בכלל דעה עצמית והיא דנה בזה לגופו של עניין ממש.
      ממש כמו אהרן ברק…