גבול אוקראינה מולדובה: השוטרים נעצרו על חם

    נתי קאליש No Comments on גבול אוקראינה מולדובה: השוטרים נעצרו על חם

    שחר חדש באוקראינה? השירות החשאי האוקראיני עצר השבוע על חם את שוטרי גבול אוקראינה-מולדובה הסמוך לאודסה בחשד שדרשו שוחד מחסידי ברסלב שעברו בגבול בתקופת ראש השנה, ומתיירים נוספים

    צילום: השירות החשאי של אוקראינה (SBU)
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר עיכובים והצקות במעבר גבול אוקראינה מולדובה ודרישות חוזרות ונשנות לתשלום שוחד, החל השלב הגלוי של החקירה עם מעצרם של לובשי המדים במעבר הגבול.

    כידוע, מאז תחילת המלחמה באוקראינה הופסקה כליל התעופה האזרחית ברחבי המדינה וכל המבקשים לבוא לאוקראינה או לצאת ממנה צריכים לעבור דרך מעברי גבול יבשתיים אל מדינות שכנות מהמערב כמולדובה, פולין רומניה והונגריה.

    חסידי ברסלב העושים את דרכם לאומן אל ציון רבנו הקדוש זיע"א, נאלצים להיטלטל בנסיעות ארוכות וממושכות משדות התעופה במדינות החולקות גבול יבשתי משותף עם אוקראינה בדרכם לאומן ובחזור.

    במהלך החודשים האחרונים תיירים, ובמיוחד חסידי ברסלב שהגיעו אל מעבר הגבול אוקראינה מולדובה, עוכבו ללא סיבה מוצדקת על ידי פקידי המעברים, אנשי המכס ושוטרי הגבול המוצבים במקום. למעוכבים שאף היו בסכנת איחור טיסה והפסד כל כספי הטיסה, הוצע לקצר ולסיים את העיכוב באמצעות תשלום שוחד במזומן, אותו נאלצו לשלם טבין ותקילין.

    קרדיט צילומים: השירות החשאי של אוקראינה (SBU)

    השבוע, התפרסם כי במהלך התקופה האחרונה השירות החשאי האוקראיני (SBU) פתח בחקירה סמויה אחר פקידי מעבר גבול מושחתים הדורשים תשלומי שוחד שונים מתיירים הנכנסים ויוצאים מאוקראינה, במהלך פעולות החקירה הסמויה, נאספו ראיות מפלילות כנגד עובדי המעברים.

    עם המעבר לשלב החקירה הגלויה, נתפסו השוטרים ובקרי הגבול גובים כספים בניגוד לחוק מתיירים ועולי רגל חסידים המגיעים לאוקראינה להתפלל בקברי צדיקים, במקום בוצעו מעצרים ונפתח הליך פלילי נגד המעורבים.

    בזמן המעצר נתפסו מוצגים וכספים בהם גם שטרות ממדינות שונות, מגולגלים ומקומטים לגודל קטן אותם דרשו עובדי המעבר. סכום השוחד שתועד בזמן ביצוע המעצרים היה על סך 700 דולר במזומן.

    על פי פרסום שירות הביטחון הממלכתי, התובע הפלילי באזור אודסה ושירות ביטחון הפנים האוקראיני שתיעדו ופרסמו את פרטי הפרשיה, בשלב זה של החקירה מואשמים מנהלי עמדת המכס "בילגורוד – דניסטרובסקי" במחוז אודסה בהפעלת מנגנון שיטתי לגביית כספים שלא כחוק מתיירים ובדגש על אזרחים ישראלים המבקרים באתרים דתיים ברחבי אוקראינה בחגים.

    על פי החשדות, בתקופת ראש השנה, במהלך יציאת החסידים לגבול מולדובה לטיסת ההמשך לישראל, הבינו פקידי הגבול כי עיכוב התיירים יוביל לאיחור הטיסה, ולכן בחרו לעכב בכוונה וללא סיבה את המעבר בעמדות המכס וביקורת הגבולות, במשך זמן העיכוב נבדקו – מסמכים, חפצים אישיים, בגדים, מזוודות וכבודה. הבדיקות בוצעו גם בכלי רכב, מוניות, אוטובוסים וכדומה וזאת כדי לסחוט את הנוסעים ולאלץ אותם לשלם שוחד כספי בסכומים של בין 150 עד 500 דולר ואף יותר לכל רכב.

    בימים אלה נעשות פעולות השלמת חקירה נגד משתתפים בפרשיה הכוללים גם חיפושים במשרדי עמדת המכס "בילגורוד-דניסטרובסקי" וכן במגוריהם של החשודים.

     



    0 תגובות