הפרקליטים: "נפתח בסכסוך עבודה בעקבות הרפורמה"

    ישראל רובין 2 Comment on הפרקליטים: "נפתח בסכסוך עבודה בעקבות הרפורמה"

    ארגון פרקליטי המדינה ואיגוד המשפטנים בשירות המדינה הודיעו כי יפתחו בסכסוך עבודה אם הרפורמה המשפטית תצא לפועל: "עובדי המדינה יפגעו"

    משרד המשפטים צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    8:47
    25.04.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on צפו: שידור חי ממעמד ברכת הכהנים בכותל המערבי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ארגון פרקליטי המדינה ואיגוד המשפטנים בשירות המדינה הודיעו על כוונתם לפתוח בסכסוך עבודה בעקבות הרפורמה המתוכננת במערכת המשפט. יו"ר ארגון הפרקליטים, עו"ד אורית קורין, טענה במכתב ששלחה למנכ"ל משרד המשפטים, כי "צעדי החקיקה יפגעו בביטחונם התעסוקתי של הפרקליטים".

    קורין התריעה מפני "השלכות על עצם העסקתם וביטחונם התעסוקתי של הפרקליטים כעובדי מדינה על מעמדם, קידומם, שכרם, תנאי פרישתם ותנאי שירותם והעסקתם האחרים, לנוכח כוונת המעסיק לקדם תיקוני חקיקה או שינויים אחרים הנוגעים, בין היתר, למערך הייעוץ המשפטי ומערך הייצוג המשפטי של המדינה ומוסדותיה בפני כל מי שיש בידו סמכות שפיטה ובין היתר, שינוי לפיו העמדה המשפטית של המשרד הממשלתי ושל גורמים נוספים תיקבע על-ידי ראש הממשלה או השר הנוגע בדבר וכי אלה, ולא היועץ המשפטי לממשלה, יוכל לקבוע מי ייצג את המדינה, לרבות עורכי דין פרטיים במקום פרקליטים.

    היא פירטה כמה מההשלכות האפשריות וכתבה כי "ההודעה על סכסוך עבודה תוכרז בפועל ככל שלא תודיעו לנו כי השלכות כאלה, ככל שתהיינה, לא ייושמו על הפרקליטים וזאת עד לניהול משא ומתן עם ארגון פרקליטי המדינה על השלכות כאמור והגעה להסכם".

    באיגוד המשפטנים כתבו: "בימים אלה פועלת המדינה לקידום שינויים רוחביים דרסטיים ושינויים ארגוניים בשירות המשפטי הציבורי ובמצב הנוהג בשירות הציבורי כולו מזה עשרות שנים, וזאת, בין השאר, בדרך של קידום תיקוני חקיקה, דיוני בזק בוועדות כנסת, קידום החלטות ומהלכים מינהליים שונים ועוד.

    "במסגרת שינויים אלה בכוונת המדינה, בין השאר: להפוך את היועצים המשפטיים למשרדי הממשלה מבעלי תפקיד מקצועיים הנבחרים במכרזים למשרות אמון הממונות בידי השר; לשנות את המעמד, התפקיד והסמכויות של עובדי השירות המשפטי הציבורי בתחום הייעוץ המשפטי, הייצוג המשפטי, הליווי המשפטי וקביעת העמדה המשפטית, המצב המשפטי והייצוג בשירות הציבורי; להכפיף עובדים מקצועיים למנהלים שהם משרות אמון של שרים בניגוד למקובל ולנהוג בשירות המדינה; לבצע מיקור חוץ בשירות המשפטי הציבורי; לשנות צורת העסקה ואופן העסקה של עובדים; להגביל תקופות כהונה בתפקיד; לסיים העסקה של עובדים; לשנות הליכי איוש משרות; לשנות תנאי העסקה ותנאי פרישה; לשנות הליכי סיום העסקה; לשנות אופן, אופי ומהות עבודה; לשנות תפקידים, סמכויות ומשרות; לרוקן מתוכן את מהות עבודתם, תפקידם ומשרתם של עובדים או לצמצמם משמעותית ולייתר את העובדים; לשנות כפיפויות מקצועיות, ניהוליות ומינהליות של עובדים ועוד". באיגוד המשפטנים הבהירו כי "לא ישלימו עם התנהלות זאת".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אז משפט יימשך 7 שנים במקום 5 בעקבות השביתה…ביג דיל

    2. 1

      "לרוקן מתוכן את מהות עבודתם… ולייתר את העובדים"
      כמו בחוק דוברת, רוצים לעשות שינוי מערכתי שיביא לתועלת ובגלל שמזיזים להם את השמנת אנחנו צריכים לסבול.
      עד מתי שלטון הפקידים??
      הם לא הבינו שהם באו לשרת את השלטון ולא השלטון אותם.
      זה כמו לדאוג שיהיו חולים כדי שיהיה לרופאים פרנסה