ראשי הקואליציה: "ניסיון הפיכה"; היועמ"שית: "לא דנתי בנבצרות"

    איתי גדסי וישראל רובין 2 Comment on ראשי הקואליציה: "ניסיון הפיכה"; היועמ"שית: "לא דנתי בנבצרות"

    היועצת המשפטית לממשלה מגיבה למכתב ראשי הקואליציה ומבהירה: "לא קיימתי דיונים בנושא הנבצרות". קודם לכן כתבו ראשי המפלגות: "הכרזה על נבצרות של מנהיג מכהן, מהווים ניסיון בלתי חוקי בעליל להדיחו ולהפיל ממשלה נבחרת וחוקית"

    צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה הגיבה הערב (שני) לפני זמן קצר למכתב ראשי הקואליציה והבהירה כי לא קיימה דיונים בנושא נבצרות ראש הממשלה.

    קודם לכן, כתבו לה ראשי מפלגות הקואליציה ביחס לדיווחים בתקשורת בדבר הנבצרות, כי הם רואים בכך ניסיון הפיכה שלטוני ולא יקבלו את המהלך אם יצא לפועל.

    נתניהו בסיעת ש"ס: "אינני מתכוון לוותר על דרעי"

    "לאחרונה התפרסמו בתקשורת מספר ידיעות לפיהן את מנהלת דיונים ביחס לאפשרות של "הוצאת" ראש ממשלת ישראל ל"נבצרות". לתדהמתנו, לא הכחשת את הפרסומים עד לרגע זה", נכתב.

    "ניסיון להכרזה או הכרזה על נבצרות של מנהיג מכהן, מהווים ניסיון בלתי חוקי בעליל להדיחו ולהפיל ממשלה נבחרת וחוקית, ללא שבריר של הסמכה בחוק", הבהירו ראשי הקואליציה.

    "שום תעתוע משפטי לא יעמוד מול הברור מאליו בכל המדינות המתוקנות: ראש ממשלה נבחר על ידי רוב העם ונציגיו. רוב אזרחי ישראל בחרו במפלגות הקואליציה ובראש הממשלה רק לפני חודשים ספורים. הכנסת, כנציגת הריבון, נותנת אמון בממשלה ובראש הממשלה. ולכן, לאף גורם אין סמכות להדיח את ראש הממשלה ולהפיל את הממשלה החוקית, למעט לעם ולנציגיו ועל פי חוק מפורש. כל קביעה אחרת, היא בלתי חוקית בעליל ודגל שחור מתנוסס מעליה.

    "אנו רואים לכן בדיונים שכאלו, ככל שיתקיימו, ניסיון הפיכה משפטית חסר סמכות ובלתי חוקי בעליל, בין שהוא מכוון לעתיד ובין שהוא מכוון לעת הזו. הוא אינו שונה מניסיון הפיכה בידי איש צבא סורר", הוסיפו ראשי המפלגות.

    "העם, נבחריו וממשלת ישראל לא יקבלו לעולם החלטה חסרת סמכות, שמשמעותה ביטול הבחירות בקלפיות, ביטול המשטר הדמוקרטי והתגברות בלתי חוקית על ריבונות העם ונציגיו. הנייר עליו תיכתב החלטה שכזו יהיה חסר ערך. הוא לעולם לא יגבר על כוחם של מיליוני פתקי הנייר שבאמצעותם הצביע העם".

    על המכתב חתמו: יריב לוין, בשם הליכוד, אריה דרעי, יו״ר ש״ס, בצלאל סמוטריץ, יו״ר הציונות הדתית, איתמר בן גביר, יו״ר עוצמה יהודית, יצחק גולדקנופף, יו״ר אגודת ישראל, משה גפני, יו״ר דגל התורה, אבי מעוז, יו״ר נעם.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      גוש השמאל מרכז הפך לאויב העם היהודי ואיב ה' הגדול ביותר בדורנו.
      אלו לא אחים שלנו אלה אויבים.
      "משנאך ה' אשנא וביתקוממך אתקוטט תכלית שנאה שנאתים לאיבים היו לי" תהילים.

    2. 1

      ממשלה מפגרת ! עדר בהמות ! קבוצת גלמים !! אין לי מילים אחרות להביע . צעקתם הפגנתם . להזכירכם ! אתם כבר מושלים הקמתם ממשלה ברוב מוחץ ! ממשלה אולטרה ימנית. מה עוד חסר לכם כדי שתמשלו ???? אה ? לא הפוסטמה הזאת מייהו מיארה בהרב בהרבנית עדיין לא הוצאה לנבצרות ???? אה ??? אתם ממלכתיים ? יופי לכם אוטוטו היא תמבצר אתכם ! את כולכם !!! את דרעי כבר הורידה! ביבי בדרך ! ועוד רגע אתם יכולים כבר להישאר עם הממלכתיות של בגין ועם החפטים שלכם כולכם תזרקו לפח ההיסטוריה !!! איפה משילות איפה דמוקרטיה ??? זו ממשלה דמגוגית… להמשך קריאה »