נתניהו בסיעת ש"ס: "אינני מתכוון לוותר על דרעי"

    אבי רבינא ואיתי גדסי No Comments on נתניהו בסיעת ש"ס: "אינני מתכוון לוותר על דרעי"

    בכירי הקואליציה השתתפו בישיבת סיעת ש"ס למפגן תמיכה ביו"ר המפלגה אריה דרעי. רה"מ נתניהו: "הייתה פה פגיעה קשה בדמוקרטיה ואנחנו נתקן את זה". דרעי: "נדאג שהכח יחזור לציבור"

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לישיבת סיעת ש"ס מיוחדת שהתקיימה היום (שני) באולם נגב בכנסת, הגיעו ראה"מ נתניהו, יו"ר הכנסת אוחנה, ראשי סיעות הקואליציה, שרים בכירים, חברי כנסת, ונציגי תנועת ש"ס מכל רחבי הארץ, באירוע שהפך להיות מפגן תמיכה נלהב ביו"ר ש"ס אריה דרעי.

    ראה"מ נתניהו אמר בישיבה, כי הוא לא מתכוון לוותר על שירותו של דרעי. "קודם כל כי זה לא צודק ונכון. אין אחד שהצביע ולא ראה אותו בתפקיד בכיר בממשלה בראשותי. הייתה פגיעה בעיקרון של זכויות הרוב, ואנחנו חייבים לתקן את זה. התרומה של אריה לביטחון הלאומי ושיקול הדעת שלנו היא אמיתית. החזרה שלו לשירות בהנהגת המדינה היא צורך לאומי עם הרבה היבטים אחרים. אריה, בכוונתי לחפש כל דרך חוקית שבה תוכל להמשיך לתרום למדינת ישראל מנסיונך ומכישוריך הרבים, בהתאם לרצון העם".

    "מהי דמוקרטיה? היא קודם כל שלטון הרוב וכיבוד זכויות הפרט. איך אתה מבטיח ששלטון הרוב גם יגן על זכויות הפרט? איך מיעוט לא משתלט על הרוב? על ידי איזון בין שלוש הרשויות – הרשות השופטת, המחוקקת והמבצעת.

    לדבריו "האיזון הזה הופר במדינת ישראל בעשרות השנים האחרונות. אתם לא תדעו שהוא הופר כי בערוצי התעמולה לא אומרים לכם את מה שאמר העיתון ״וול סטריט ג׳ורנל״ שאומר שבישראל קיים דבר שאין באף דמוקרטיה, אין חוסר איזון כזה באף דמוקרטיה, ולכן האפשרות לשמור על זכויות הרוב והפרט הושלכה הצידה. אנחנו באים להחזיר את האיזון הזה לישראל שהייתה פה במשך 50 שנותיה הראשונות ואז אף אחד לא אמר ״קץ לדמוקרטיה״.

    "אנחנו במאבק מול תעמולה שקרית שאין כדוגמתה שניזונה כל הזמן מבערות וגם משקר מכוון. אנחנו לא נרתעים ולא נירתע.

    "ההחלטה אילצה אותנו שהשר אריה דרעי לא יכהן כרגע בממשלה, אבל אני לא מתכוון לוותר עליו. כי זה לא צודק. 400 אלף איש הצביעו בעד דרעי לשר בכיר, אין אחד מ-2 מיליון המצביעים שלנו שלא רצו לראות את דרעי בממשלה שלנו. לכן הייתה פה פגיעה קשה בדמוקרטיה ואנחנו נתקן את זה", סיים ראש הממשלה.

    יו"ר ש"ס ח"כ דרעי הודה לנואמים ואמר: "אני מתנצל שראש הממשלה בנימין נתניהו, שציפו ממנו שיתחמק ויעשה תרגילים, עשה את זה ופיטר. הקואליציה ממשיכה והממשלה ממשיכה. הכול יבוא על מקומו בשלום. אנחנו פועלים כחוק ולא אנרכיה. לא ניתן לישראל ליפול לאנרכיסטים".

    "אתם האמנתם שפקידים שמונו על ידי הממשלה יושבים בחדרים ודנים אם להכריז נבצרות על ראש הממשלה ולעשות הפיכה שלטונית, והכל שקט? אנחנו באים, כחוק, להחזיר את המשילות".

    "לא ראש הממשלה מינה אותי אלא הכנסת", התייחס דרעי לפסיקת בג"צ בעניינו: "איפה חוסר הסבירות הקיצונית של כנסת ישראל? איפה 63 ח"כ שפעלו, איפה חוסר הסבירות הקיצונית שלהם? האם 11 שופטים יותר סבירים מ-63 ח"כים שנבחרו כחוק? אף אחד לא הזהיר את נתניהו קודם המינוי שלי לשר וזה היה חודש שלם באוויר. אני ממש חושש שאולי מישהו רצה להכשיל אותו בכוונה.

    "אני לא באתי לתת את הפתרונות והמחשבות שלי למה הם עשו את זה, אבל ברור שאם אנחנו רוצים באמת לשרת את הציבור שבחר בנו… אני מחויב מחויבות ברזל לדאוג לכך שיחזירו בחזרה את הפתק שאנשים בחרו ולקחו את זה מהם. על כבודנו אנחנו מוחלים, אבל על כבודו של הציבור שלנו אנחנו לא מוחלים. נדאג שהכוח יחזור לציבור".

    "הטיעון המרכזי נגד הרפורמה של יריב לוין אומר שהתפקיד של בית המשפט זה לדאוג למיעוטים", הוסיף דרעי. "האם מצביעי ש"ס לא זקוקים למישהו שידאג להם? אם אנחנו מדברים על סבירות, הרי אין לנו סיכוי שמישהו מהשופטים ידאג לציבור שלנו. אנחנו לא האדם הסביר שאותה מיליה שמתמנה כשופטים תדאג להם. מי ידאג לשכבות החלשות?"

    "זה באמת לא מאבק אישי שלי" אמר דרעי, "אני נמצא כאן בגלל שיש לי מחויבות אמיתית. עבדנו קשה מאוד כדי להעביר את הממשלה הרעה שרצתה לאבד את הזהות היהודית, החלטנו ועבדנו קשה כדי לנצח וכדי להביא לידי ביטוי את מה שהתחייבנו – אמרנו כולנו שנביא משילות וזהות יהודית, ואת שניהם אנחנו מתכוונים להביא".

    דרעי התייחס לפיטוריו על ידי ראש הממשלה ואמר: "שאף אחד לא יתבלבל, זו לא חולשה, זה חוזק שגילינו, איזהו גיבור הכובש את יצרו. אם מישהו חושב שהוא יעשה הפיכה שלטונית הוא לא ימצא מולו אנשים חלשים, אלא קואליציה יצוקה מברזל שלא תיתן לו לעשות את הדבר הזה".

    סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין, אמר בישיבה: "בדמוקרטיה מי שבוחר וקובע מי תהיה הממשלה ומי יהיו השרים וחברי הכנסת זה הציבור, זה העם. לפעמים באופן ישיר בבחירות ולפעמים באמצעות הכנסת, שנתנה אמון בממשלה ובשריה – לרבות הרב אריה דרעי.

    "מקום שבו השופט קובע מי ראוי בעיניו להיות שר, על פי איזו חוות דעת שניתנת על ידי יועץ משפטי, זה דבר שאפשר לקרוא לו בהרבה שמות, דמוקרטיה זה לא. שלטון השופט זה לא שלטון החוק.

    "במדינה דמוקרטית הדבר הבסיסי ביותר הוא לכבד את הכרעת העם, גם כשאתה חושב אחרת. כשיושבים אנשים ומשתמשים בכוח העצום שיש להם, של הרשות השופטת, וקובעים מי יהיה שר, זה דבר שאי אפשר לקבל. אני פונה לא רק לאזרחי ישראל שתמכו בנו, אלא גם לרבים רבים שלא תמכו בנו ולא תומכים ברב דרעי – המאבק הזה בהחלטות האלה של רשות שלא נבחרה, במקום של נציגי הכנסת, הוא מאבק של כולם. גם במי שלא תמך בש״ס.

    "אני משוכנע, הרב אריה, שנמצא את הדרך החוקית כדי להבטיח את זה שהצדק יעשה, הדמוקרטיה תנצח, ואתה תוכל לשוב ולייצג את מי שבחר בך, כפי שרצה הציבור בהצבעתו. אריה, אני עומד איתך במאבק החשוב הזה. אנחנו ננצח בו, לטובת כל אזרחי ישראל".

    יו״ר הכנסת אמיר אוחנה נאם: "כבוד גדול הוא לי לעמוד לצידו של רה״מ וכבוד גדול הוא לי לעמוד לצידך הרב אריה. אבל הגדול הכבוד מכל, במחילה, הוא הכבוד לעמוד לצד הציבור. משום שהדבר שהכי כאב לי בפרשה בה אנו ניצבים היא רמיסת בחירת הציבור.

    "בהתנשאות, ביהירות ובתחושת עליונות, החליטה הרשות השופטת להתערב ולהשיג גבול לתחומי הרשויות האחרות ושמה למרמס את בחירת הריבון – הלא הוא העם. יש שיאמרו – וכך אמרו חלק מהשופטים – כי העם בחר את הרב דרעי לכנסת ולא לממשלה.

    "זו התפלפלות והיתממות המנותקות מהמציאות. אין אחד מבין מאות האלפים שהצביעו לתנועת ש"ס בראשות הרב אריה דרעי שלא עשה זאת במטרה ובתקווה לראותו מכהן כשר בכיר בממשלה וכחבר בקבינט המדיני-ביטחוני. אין אחד כזה.

    "את הרצון הזה, המגולם בפתק הבוחר – הכנסת והממשלה הגשימו – ובית המשפט רמס. כל בוחר ידע היטב מה המצב המשפטי, שום דבר לא נסתר מעיני הציבור, ועשה את בחירתו כרצונו. הרצון הזה נגזל מהציבור.

    "יש לי צער אישי גם כי נוכחתי מקרוב על יכולותיו וסגולותיו המיוחדות של השר דרעי כחבר בקבינט המדיני ביטחוני. התרשמתי מאוד ושאפתי ללמוד תמיד, הרב אריה, מעומק ההבנה שלך, מהתפיסה המהירה, משיקול הדעת המרשים המהווים כולם יחד תרומה כבדת משקל לביטחון מדינת ישראל ואזרחיה.

    "כל אלה יישללו כעת מהציבור לזמן מה, אבל את זאת יש לדעת – לזמן מה בלבד – משום שחובתה של הרשות המחוקקת להגשים את רצון הציבור ולא לאפשר את הותרת העוול על כנו, והרשות המחוקקת אכן תאמר את דברה".



    0 תגובות