מסרב למנותו לרה"מ חליפי: נתק בין נתניהו לדרעי

    נתי קאליש No Comments on מסרב למנותו לרה"מ חליפי: נתק בין נתניהו לדרעי

    לאחר שבג"ץ פסק כי על נתניהו לפטר את אריה דרעי מתפקידו כשר, בקואליציה מחפשים את הדרך לתת לדרעי תפקיד בכיר אחר. בחדשות 12 דווח על נתק בין השניים לאחר שנתניהו מסרב למנות את דרעי לרה"מ חליפי

    דרעי ונתניהו צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביום רביעי האחרון בשעה 16:00 אחר הצהריים התחוללה דרמה פוליטית-משפטית בישראל. לאחר שבוע מהדיון בבג"צ בעניין מינויו של דרעי לשר, בג"ץ החליט ברוב של עשרה שופטים מול אחד, לפסול את מינויו של אריה דרעי לשר בממשלה.

    יום לאחר מכן, היועמ"שית גלי בהרב-מיארה הנחתה באופן ברור שאינו משתמע לשני פנים, כי על רה"מ נתניהו לפטר את יו"ר ש"ס אריה דרעי מתפקידו כשר בעקבות הכרעת בג"ץ – אך עד עתה הדבר עדיין לא נעשה.

    בחדשות 12 פורסם כי למרות התמיכה, והביקור המפתיע, שהפגין נתניהו בדרעי עם פרסום פסק הדין של ביהמ"ש העליון, מיום שישי קיים נתק מוחלט בין השניים. נתניהו או יועציו לא מצליחים להשיג את דרעי

    ההערכה במערכת הפוליטית היא שנתניהו יפטר את דרעי כבר בימים הקרובים. ולפי הפרסום בחדשות 12, יש שטוענים שבליכוד מעדיפים שדרעי לא יגיע כלל לישיבת הממשלה ביום ראשון, זאת כדי לא להתריס בעיני בג"ץ.

    נכון לעכשיו, אין סיכום בין הצדדים מה יהיה התפקיד של דרעי לאחר שיפוטר. דרעי מתעקש להתמנות לתפקיד ראש הממשלה החליפי כבר עכשיו, אך נתניהו מצדו מעדיף למנותו לשר באמצעות תיקון חוק יסוד – שיקבע כי מינוי שר ע"י ראש הממשלה והכנסת לא יוכפף לאישור בג"ץ.



    0 תגובות