איראן והפלסטינים במוקד: נתניהו נפגש עם ג'ייק סאליבן

    איתי גדסי No Comments on איראן והפלסטינים במוקד: נתניהו נפגש עם ג'ייק סאליבן

    ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתו עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן: "אנחנו רואים בכם שותפים נאמנים בעניינים של ביטחון משותף, וכמובן קידום השלום"

    צילום: קובי גדעון / לע"מ
    15:19
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on דרמטי: מפקד חיל האוויר השתתף בעצמו בתקיפה | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    וידאו: איתי בית-און /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (חמישי) עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן, בלשכת רה"מ בירושלים. תחילה התקיימה פגישה מורחבת ובהמשך פגישה בארבע עיניים.

    ראש הממשלה נתניהו בפתח הפגישה: "ג'ייק, טוב לראותך שוב בירושלים. אני מכיר את הנשיא ביידן זה 40 שנים בתור ידיד גדול של ישראל, אני יודע כמה הוא בוטח בך בעניינים של ביטחון לאומי. עליך לדעת שאנחנו רואים בכם שותפים נאמנים בעניינים של ביטחון משותף, וכמובן קידום השלום.

    "היום אתה מגיע בזמן מיוחד של אתגרים רציניים לביטחון שלנו והזדמנויות נרחבות לשלום. אני משוכנע שדרך עבודה משותפת נוכל לעמוד באתגרים ולהגשים את ההזדמנויות. זה מחזק את הברית ביננו, שהיא יוצאת מן הכלל, ויכול גם לשנות את האזור וההיסטוריה.

    "אני מצפה לדיון שלנו. העליתי לא מעט נושאים לדיון אחד, אך אינני סבור שמדובר בהגזמה. ככל שנעבוד יחד, נוכל להגשים את הפוטנציאל הגדול עבור העמים שלנו, האזור והעולם כולו. ברוך הבא".

    צילום – קובי גדעון / לע"מ

    בפגישה דנו בהתמודדות משותפת לעצירת תכנית הגרעין האיראנית ופעילותה של איראן באזור. רה"מ נתניהו הודה על מחוייבות הנשיא ביידן כי לאיראן לא יהיה נשק גרעיני.

    השניים ברכו על חשיבות היחסים האסטרטגיים בין ישראל לארה"ב ועל הצורך בהעמקתם וכן דנו בצעדים הבאים להעמקת הסכמי אברהם והרחבת מעגל השלום, בדגש על פריצת דרך מול סעודיה.

    רה"מ נתניהו ציין כי המהלכים האחרונים של הפלסטינים בזירה הבינלאומית הם מתקפה על ישראל ומחייבים אותנו בתגובה.

    בפגישה המורחבת השתתפו גם מהצד הישראלי: השר לעניינים אסטרטגים רון דרמר, ר' הסגל צחי ברוורמן, היועץ לביטחון לאומי ור' המל"ל צחי הנגבי; ומהצד האמריקאי: יועץ הנשיא לענייני המזרח התיכון ברט מקגורק, וכן שגרירי שתי המדינות: שגריר ישראל בארה"ב מייק הרצוג ושגריר ארה"ב בישראל תומאס ניידס.

    מוקדם יותר היום נפגש היועץ לביטחון לאומי ראש המל"ל צחי הנגבי עם מקבילו היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן. זו פגישת עבודה ראשונה בין השניים, במהלכה הסכימו על המשך הדיאלוג הבין סוכנותי בנושא שת"פ אסטרטגי, בראשות היועצים לביטחון לאומי, במטרה לשמר את השיח המקצועי בנושא האיראני. כמו כן, דנו על המשך שיתוף פעולה טכנולוגי אסטרטגי בין המדינות.

    בהמשך, נפגש ראש המוסד דוד ברנע עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן. השניים דנו באתגרים האסטרטגיים של המדינות, ובחשיבות הרבה בהמשך השת"פ בין גופי הביטחון בהתמודדות עימם.

    לאחר מכן, התקיים מפגש וירטואלי של היועץ לביטחון לאומי ור' המל"ל צחי הנגבי והיועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן עם מקביליהם: היועצים לביטחון לאומי של איחוד האמירויות, השייח' טחנון בן זאיד אל נהיאן, ושל בחריין, השייח' נאצר בן חמד אל-ח'ליפה. הארבעה הצהירו על מחויבותם להעמקת הסכמי אברהם ודנו בצעדים מעשיים לקידום האינטרסים המשותפים באזור.



    0 תגובות