ח"כ גוטליב: "מי שפגע בזכויות אדם הוא דווקא בג"ץ"

    אייל ראובן No Comments on ח"כ גוטליב: "מי שפגע בזכויות אדם הוא דווקא בג"ץ"

    חה"כ טלי גוטליב במהדורת סוף השבוע: "טענת ההשתק השיפוטי מאוד דחוקה. אם זה לא דרעי התיק הזה היה נסגר בכופר, לא בעסקת טיעון. עשו לדרעי מעשה גל הירש"

    צילום: פלאש 90
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חה"כ טלי גוטליב (הליכוד), שוחחה הבוקר (חמישי) עם איתי גדסי ויענקלה פרידמן במהדורת סוף השבוע, על פסק הדין הפוסל את מינויו של יו"ר ש"ס לשר. "טוב שקיבלנו אתמול קריאת השכמה. הגם שאני לא הייתי זקוקה לה. הם הוכיחו שוב שהרפורמה של לוין לא רק הכרחית אלא בדחיפות, ממילא תכננו לעשות את זה בשבועיים ולכן הוועדה מתכנסת כל יום", אמרה גוטליב. "אני רוצה להבהיר: הקולות של הבוחרים הם שקובעים מי יהיו נבחרי העם".

    היא ציינה: "אמרה השופטת חיות ברוב יהירותה שהבוחרים לא בוחרים את השרים אלא ראש הממשלה. רציתי להגיד לה שבשיטה שלנו המפלגות הקטנות מאפשרות את כינונה של הממשלה ולבוחרי המפלגות הללו יש אינטרס שמי שעומד בראש המפלגות הללו יהיה שר".

    לדבריה "טענת ההשתק השיפוטי מאוד דחוקה. אם זה לא דרעי התיק הזה היה נסגר בכופר, לא בעסקת טיעון. עשו לדרעי מעשה גל הירש. החזיקו אותו בעינוי דין חמש שנים, התחילו בשוחד וסיימו בתיק מיסים מינורי. הפרקליט שניהל את תיק דרעי העביר הודעה כתובה שאומרת שהתפטרות דרעי לא הייתה שיקול בהגעה להסדר הטיעון".

    למרות שדרעי הועמד לדין בשנת 1993 בזמן שכיהן כשר בממשלת רבין ונפסל מלכהן כשר בעקבות עתירה של התנועה לאיכות השלטון, טענה גוטליב כי "אם דרעי היה חובר לשמאל היה מקבל דף לבן עם כל מה שרוצה ואין סיכוי שהתנועה לאיכות שלטון השמאל הייתה עותרת נגדו".

    עוד אמרה בראיון: "אין לבית המשפט סמכות לבטל חוקים. השופטים בעליון לא חזקים מאיתנו המחוקקים. אצלי אין פרות קדושות. תפקידה של הרשות השופטת להכריע בין זכויות על יסוד החוקים שאנחנו מחוקקים".

    "מי שפגע בזכויות אדם לאורך השנים הוא דווקא בג"ץ, כשאפשר למחבל לתבוע את ישראל, כשביטל את נוהל שכן, שביטל את מתווה המסתננים ואפשר להכניס חמץ לבתי חולים", הדגישה.

    על מאבקה נגד ח"כ טיבי: "טיבי לא יהיה סגן יו"ר הכנסת. גייסתי גם ח"כים מהאופוזיציה".



    0 תגובות