ש"ס: "פסילה של 400 אלף בוחרים" | התגובות לפסיקה

    אבי רבינא ואיתי גדסי 2 Comment on ש"ס: "פסילה של 400 אלף בוחרים" | התגובות לפסיקה

    המערכת הפוליטית סוערת בעקבות פסילת מינויו של אריה דרעי לשר. תנועת ש"ס: "היום קבע בית המשפט למעשה כי הבחירות חסרות משמעות". קריאות בימין להאצת הרפורמה המשפטית. ראש האופוזיציה לפיד: "אם דרעי לא יפוטר – ישראל איננה דמוקרטיה"

    בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90
    18:52
    18.04.24
    הרב נחמיה רוטנברג No Comments on מה בודק ישראלי לפני השקעה בעסק? כמה השני מרוויח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התגובות לפסיקה הדרמטית של בג"ץ שפסלה את מינוי דרעי לשר: בתנועת ש"ס מסרו כי "בית המשפט העליון המתיימר לדאוג למיעוטים, השליך היום לפח את קולם והצבעתם של 400 אלף מצביעי תנועת שס המייצגת את ציבור המוחלשים בישראל שהלכו רק לפני חודשיים לקלפיות. מצביעי שס הלכו לקלפיות כשהם יודעים הכל על יו״ר שס, השר אריה דרעי. 400 אלף המצביעים, 11 מנדטים, ידעו על הסדר הטיעון עם דרעי והצביעו לשס בראשות אריה דרעי.

    "היום קבע בית המשפט למעשה כי הבחירות חסרות משמעות. החלטת בית המשפט פוליטית ונגועה באי סבירות קיצונית. הפסילה השערורייתית של יו״ר שס מכהונת שר, איננה רק פגיעה אישית בדרעי אלא פגיעה קשה וצורבת בכל מצביעי שס ותומכיה. חלקים רחבים בחברה הישראלית מרגישים היום מודרים על ידי בית המשפט.

    "תנועת שס כולה מזועזעת מההחלטה השרירותית וחסרת התקדים של בג״צ, בניגוד לחוק והצדק, ורואה בה פגיעה קשה בזכות לבחור ולהיבחר שהיא נשמת אפה של הדמוקרטיה. שס לומדת את ההחלטה הקשה ותחליט על צעדיה הבאים בהתאם להנחיית מועצת חכמי התורה".

    שר ירושלים ומסורת ישראל ח"כ מאיר פרוש בתגובה לפסיקת בג"ץ: "אחרי שהשמאל הפסיד בקלפי, חובשי הגלימות מנסים לבצע הפיכה שלטונית ממגדל השן. אנו תומכים תמיכה מלאה בהליכי החקיקה הנדרשים בכדי להחזיר את הרב דרעי לתפקיד שר בהקדם".

    שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף בתגובה להחלטת בג"ץ לא לאשר את מינוי דרעי כשר: "בג"ץ פוגע בהחלטתו במערכת המשפט ובאימון הציבור. לכל מציעי הפשרות וההסכמות – היום הובהר שביהמ"ש, שאינו נבחר, חפץ בשלטון ללא מיצרים על נבחרי הציבור. מי שעשו הפיכה משפטית ללא הסכמה והידברות, אינם מפנימים שהעם אמר את דברו בבחירות האחרונות באופן נחרץ. רפורמה עכשיו".

    יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ ישראל אייכלר בתגובה לפסיקת בג"צ דרעי בעילת סבירות: "פושעי מלחמת התרבות ניכסו לעצמם את תואר "האדם הסביר". זהו מעשה של התנשאות ועליונות משפחת המשפט. הם מכתיבים כי רק חילוניות, כפירה ואתאיזם זה סביר בעיניהם. הם בזים לציבור המאמינים בבורא עולם ובתורתו, ולשיקול דעתם של רוב היהודים בארץ ישראל כפי שבא לידי ביטוי בקלפי.

    "הם חושבים שהסבירות ההגיונית נמצאת דווקא אצלם, והאמת היא שלרוכל בשוק מחנה יהודה, בשוק הכרמל ובשוק הערבי בחיפה ולנהגי המוניות וכל אדם ישר יש שכל סביר יותר, מאשר אנשי תרבות הרוע והדיכוי הדיקטטורי".

    השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "לכל מציעי הפשרות וההסכמות – היום הובהר שביהמ"ש, שאינו נבחר, אינו מעוניין בפשרות וחפץ בשלטון ללא מיצרים על נבחרי הציבור. מי שעשו הפיכה משפטית ללא הסכמה והידברות, אינם מפנימים שהעם אמר את דברו בבחירות האחרונות באופן נחרץ. רפורמה עכשיו".

    העותרת בבית המשפט, התנועה לאיכות השלטון: "היום התקבל פסק הדין של בג"ץ בעתירת התנועה לאיכות השלטון נגד מינוי של אריה דרעי לשר, בו התקבלו טיעוני התנועה ומינויו של דרעי נפסל. התנועה לאיכות השלטון מברכת על פסק הדין ורואה בו צעד חשוב בשמירה על שלטון החוק וניצחון לציבור הישראלי כולו. התנועה בטוחה כי ראש הממשלה נתניהו יכבד את פסק הדין, ויפטר את דרעי. הממשלה היא לא מוסד לשיקום עבריינים, ולמדינת ישראל מגיע יותר".

    video
    play-sharp-fill

    ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד בתגובה לפסיקת בג"צ: "אם אריה דרעי לא יפוטר, ממשלת ישראל עוברת על החוק. ממשלה שאינה מצייתת לחוק, היא ממשלה לא חוקית. היא לא יכולה יותר לדרוש מהאזרחים לציית לחוק. אם אריה דרעי לא יפוטר, ישראל תקלע למשבר חוקתי חסר תקדים והיא כבר לא תהיה דמוקרטיה ולא תהיה מדינת חוק".

    video
    play-sharp-fill

    ח"כ יצחק פינדרוס: "השימוש בנימוק של חוסר סבירות מלמד שביהמ"ש הוא לא שומר הסף של החוק, אלא שומר הסף של האג'נדה הפוליטית שלו. נעשה לשר הרב אריה דרעי עוול. תמצא הדרך להמשך מנהיגותו ותרומתו האדירה לממשלת ישראל משולחן הממשלה".

    שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן בתגובה לפסילת השר אריה דרעי: "10 שופטים לא הכריעו האם דרעי עבריין או חף מפשע, זכאי או אשם. הם החליטו האם זה סביר שהוא יכהן או לא. 10 מול למעלה מ2 מיליון בני אדם שענו על מבחן הסבירות בקלפי. כך לא נראית דמוקרטיה. כך נראית עריצות משפטית מדכאת ויהירה. אנחנו נשיב לעם את כוחו".

    שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף: "מאות אלפי אזרחי ישראל הביעו את אמונם באופן מובהק ברב דרעי, ואת רצונם לראותו שר בממשלה. ההחלטה לפסול אותו היא עוד דוגמה מוחשית לסיבות שיצרו את משבר האמון בין אזרחי ישראל למערכת המשפט. יהדות התורה תתמוך בכל הליכי החקיקה הנדרשים לקיום רצון העם שבחר ברב אריה דרעי שייצג אותו בממשלה. מדינת ישראל זקוקה לרב אריה דרעי בהנהגה".

    תגובת התנועה למשילות ודמוקרטיה: "פסיקת בג"ץ בעניין דרעי מבהירה מדוע הרפורמה במערכת המשפט נדרשת על כל חלקיה: ‏איסור פסילת חוקי יסוד, שינוי שיטת מינוי השופטים, ביטול עילת הסבירות ותיקון החקיקה בעניין הייעוץ המשפטי לממשלה.

    "בית המשפט בחוצפתו קיים דיון בתוקפו של חוק יסוד ללא כל סמכות. התפלגות פסיקת השופטים לפי עמדותיהם האידאולוגיות היא ההוכחה שיש לשנות את שיטת מינוי השופטים ובודאי ביטול הכלי חסר הגבולות של הסבירות, שמאפשר פסיקה על פי דעתם הפרטית של השופטים ולא על פי החוק".

    סיעת דגל התורה: "שוב בית המשפט מתערב בדברים שאין לו סמכות אחרי שהכנסת חוקקה חוק יסוד. בג"צ מקדיחים את תבשילם פעם אחר פעם ומתערבים בדברים לא להם. נתמוך בכל הליכי החקיקה הנדרשים כדי שהרב אריה דרעי יכהן בממשלה".

    ראשי מפלגות הקואליציה הוציאו הודעה משותפת בה נכתב: "קיבלנו בזעזוע, בכאב ובצער גדול את פסק הדין בעניינו של המשנה לראש הממשלה, השר אריה דרעי. יכולותיו יוצאות הדופן ונסיונו העצום דרושים למדינת ישראל בימים מורכבים אלה יותר מתמיד.

    "מעבר לעוול האישי הקשה שנגרם לשר דרעי עצמו, פסק הדין מהווה עוול עצום ללמעלה משני מיליון אזרחים, רוב העם, אשר הצביעו בעד ממשלה בראשות בנימין נתניהו שאריה דרעי ימלא בה תפקיד מרכזי ומשמעותי. אנו נפעל בכל דרך חוקית שתעמוד לרשותנו וללא דיחוי, כדי לתקן את העוול ואת הפגיעה הקשה שנגרמה להכרעה הדמוקרטית ובריבונות העם".

    סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין: "היום בשעה 16:00, קיבלו רבים מאזרחי ישראל הודעה אבסורדית מבית המשפט העליון, לפיה הצבעתם בבחירות שהתקיימו לפני חודשיים – בוטלה.

    "הפסיקה שניתנה היום רומסת לא רק את הצבעתם של קרוב לארבע מאות אלף מצביעי ש״ס, אלא גם את בחירתם של רוב אזרחי ישראל, אשר ידעו את כל העובדות הרלוונטיות והצביעו בעד ממשלה בראשות נתניהו, אשר אריה דרעי שותף בכיר בה.

    "צר לי מאוד על כך שראשי מערכת המשפט לא מצאו גם הפעם לכבד את הכרעת העם, את שיקול דעתו של ראש הממשלה, ואת החלטת הכנסת שהביעה אמון בממשלה המכהנת. אעשה את כל הדרוש על מנת שהעוול הזועק לשמים שנעשה לרב אריה דרעי, לתנועת ש״ס ולדמוקרטיה הישראלית – יתוקן במלואו".

    יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה: "ישנם תחומים שבאיזון נכון בין רשויות המדינה, הם לפי מהותם נחלת הכנסת והממשלה. מוטב שבית המשפט ימשוך ידו מהתערבות בעניינים מסוג זה, גם אם התנהגות הכנסת, הממשלה וראש הממשלה נראית בעיני השופטים כלא נאותה ולא ראויה. מוטב להניח התנהגות כזאת למשפט דעת הקהל וציבור הבוחרים בהליך הדמוקרטי".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      קראתי קצת את פסק הדין ואנסה לתת תובנה שונה
      א. כל השופטים שפסלו בגלל חוסר סבירות הם שמאלנים גאים שסבורים שרק מה שסביר בעיניהם הוא סביר וההתמודדות איתם היא ב2 דרכים 1. ביטול עילת הסבירות. 2. גיוון הדעות בבית המשפט ומינוי שופטים עם דעות סבירות ימניות…
      ב. השופטת ברק ארז ואליה הצטרפו מינץ שטיין ועוד נכנסו לעובי הדיון על המהלך שעשה דרעי שרימה בבית המשפט בדיון על הסדר הטיעון שעזב את החיים הציבוריים כחכ או שר ובכך סינדל את בית המשפט מלדון בשאלת הקלון.
      בא נאמר את האמת הם צודקים דרעי עשה פה מהלך שנועד להתחכם על המערכת וזו בהחלט סיבה לפסול את מינויו עד שהוא יחזור להליך הנדרש והוא דיון בעניין הקלון.
      אבל וכאן האבל הגדול לדרעי לא היתה ברירה!!!דרעי לא פושע יותר מאחרים בכנסת. הוא עבר עינוי דין מטורף 6 שנים על תיק שאצל אחרים נסגר מיידי בכופר קטן המערכת רדפה אותו כמו שהיא רודפת את נתניהו ואחרים בימין. אני לא חושב שכולם הם טלית שכולה תכלת, אבל פרקליטות שמקדמת תיקים רק נגד אנשים בצד אחת של המפה היא פרקליטות שמנסה לשלוט בדרכים של מאפיה! כאן הבעיה ולכאן נדרש פתרון!!! הפרקליטות צריכה בניה מחדש יותר מהר ויותר דחוף ממערכת המשפט, מקווה מאוד לוין ורוטמן "על זה" כי זה בגדר פיקוח נפש….