הכרעת בג"ץ בעניינו של דרעי תפורסם ב-16:00

    נתי קאליש No Comments on הכרעת בג"ץ בעניינו של דרעי תפורסם ב-16:00

    לאחר מספר ימי מתח במערכת הפוליטית בעוד כשעה יפרסם בג"ץ את החלטתו בעניין מינויו של דרעי לשר בממשלה, ובעניין התיקון לחוק יסוד הממשלה

    צילום: Tomer Neuberg/Flash90
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דריכות שיא במערכת הפוליטית בישראל לקראת החלטת 11 שופטי בג"ץ בעניין העתירות שהוגשו נגד מינויו של דרעי לשר בממשלה לאחר שחתם על עסקת טיעון, ובעניין "חוק דרעי" – התיקון לחוק יסוד הממשלה הקובע כי רק מאסר בפועל ימנע מאדם להתמנות לשר, ולא מאסר על תנאי.

    לפני תחילת הדיון בעתירה, דרעי היה נשמע מנומס ומפויס כלפיי בית המשפט העליון ואמר בתגובה לחוות הדעת של היועמשי"ת, כי הוא "בוטח בבורא עולם, מאמין וסומך על בית המשפט העליון בירושלים שיתכנס מחר בהרכב מורחב של 11 שופטים, שישמע את קולם של למעלה מ-2 מיליון אזרחי ישראל ובכללם 400 אלף מצביעי ש"ס שרוצים לראות אותי שר בממשלת ישראל".

    בימים האחרונים דרעי וחכ"י ש"ס נשמעו פחות רגועים לקראת ההכרעה הדרמטית. סגן השר משה ארבל אמר הבוקר ב"מהדורה המרכזית" בריאיון לבצלאל קאהן ודוד חכם כי לדעתו "בית המשפט כבר כתב את פסק הדין בעניין דרעי, מה שהם כנראה יסבירו שם זה שהחלטת נתניהו למנות את דרעי היא לא סבירה".

    גם ח"כ דני דנון התייחס במהדורה הבוקר לנושא, ואמר כי אם בג"ץ יפסול את דרעי, תימצא הדרך להחזיר אותו מהר מאוד לשולחן הממשלה. "שרוצים להעביר דברים בכנסת במהירות יודעים איך לעשות את זה" אמר.

    במהלך המהדורה הבוקר, שעסקה בנושא הטעון, הסביר הפרשן המשפטי עו"ד אבי בלום מה יקרה כאשר בג"ץ יפסול את דרעי, ולאן זה יוביל.

    שר הרווחה יעקב מרגי הגדיל לעשות, ואמר הבוקר בריאיון לרשת ב' כי "אם דרעי לא יהיה בממשלה – אין ממשלה". בערוץ דווח כי לאחר הריאיון הוכרז על וצר ריאיונות בש"ס.

    במקביל, העמידה לצידו של דרעי אינה רק מטעם חברי סיעתו. בכירים בליכוד איימו היום כי אם מינויו של דרעי ייפסל – ההידברות על הרפורמה במערכת המשפט תסתיים.

    אמש, חשף הרב יהודה אזרד, מאנשי ישיבת "שאגת אריה", ב"מהדורה המרכזית" עם אבי מימרן כי הוא נחקר בתיק האחרון של דרעי "אני גם נחקרתי בפרשה האחרונה של דרעי, מה ששמעתי בחקירות זה שהם רוצים את הראש של דרעי" אמר.

    להחלטת בג"ץ בעניין דרעי יהיו השלכות רבות על המערכת הפוליטית, בייחוד לאור זאת שהנושא העומד כיום על הפרק הוא הרפורמה במערכת המשפט של יריב לוין. בעוד כשעה – נדע לאן פני הדברים הולכים.

     



    0 תגובות