החורף כאן? הרופא מסביר הכל בראיון מרגיע

    אבי יעקב No Comments on החורף כאן? הרופא מסביר הכל בראיון מרגיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החורף כבר כאן? הנה כל מה שהורים לילדים צריכים לדעת עם ד"ר אורן פלדמן –  מנהל מלר"ד ילדים בבית החולים ספרא לילדים בשיבא אשר דורג על ידי משרד הבריאות עם שביעות הרצון הגבוהה ביותר בחוויית המטופל.

    איך מתמודדים עם מחלות החורף של הילדים?
    עונת החורף הינה עונת מחלות דרכי הנשימה של ילדים, כאשר רוב המחלות הנשימתיות בילדים חולפות מעצמן. בד"כ הן מחמירות על פני 3-4 ימים ואז הן מתחילות להשתפר. בשלב זה ניתן לפנות לרופא ילדים לצורך מעקב שגרתי ולתת למחלה לחלוף תוך טיפול מתאים באינהלציות, משככי כאבים ומורידי חום על מנת להקל על הילד.

    מתי יש לפנות למיון בבית חולים?
    כאשר ההתנהגות של הילד משתנה: הוא מאד עייף, חלש, לא חיוני, לא מסוגל לשחק, לא רוצה לרדת מהמיטה או מהידיים ואחרי שנותנים לו משככי חום וכאבים הוא לא חוזר לעצמו. זהו השלב בו צריך לפנות למלר"ד.  בנוסף,  ילדים שיש להם קושי בנשימה: היא מהירה ומאומצת, הסיטורציה נמוכה, הם מקיאים הרבה ולא מצליחים לשתות וכן ילדים שהמחלה שלהם הולכת ומחמירה יותר ממספר ימים – יש לפנות איתם למיון.

    חשוב לי להוסיף ולומר שאם להורה יש ספק והוא לא רגוע בנוגע למצבו של הילד, תמיד אנחנו כאן!

    מה לגבי העומסים במיונים הגורמים לא פעם להורים לשקול האם להגיע?
    זה נכון שיש עומס גדול בבתי חולים, עומס התגבר בחודשי החורף. אנחנו גם יודעים מקולגות בעולם, כאלו שאצלם החורף התחיל עוד לפנינו, שהם עוברים השנה חורף קשה. למרות זאת אנחנו ערוכים ומוכנים לקבל ולטפל בכל מי שצריך בצורה מלאה ושירותית.
    לא לחינם מלר"ד-ילדים בשיבא הינו מצטיין משרד הבריאות. נמצאים בו עד השעות הקטנות של הלילה רופאים המומחים ברפואה דחופה של ילדים מומחיות הכוללת ידע בטיפול בכאב ובחרדה כדי לאפשר לילדים לעבור את כל הטיפולים באווירה ובסביבה נעימה. יש לנו גם מגוון אמצעים שמאפשרים לילדים  לקבל טיפול בכמה שפחות כאב וחרדה. בנוסף, אנחנו מודעים לכך שלא פעם ההמתנה במלר"ד קשה ולא נעימה ולכן ישנן מלוות שירות שמשתדלות לסייע במה שאפשר על מנת לשפר את החוויה עד כמה שניתן.

    מה קורה במצב שהמטופלים משתחררים מהמלר"ד בשבת?
    יש לנו מתחם מיוחד לשהיית משפחות שהשתחררו ממיון ילדים אחרי כניסת השבת. המתחם מציע תנאי שהיה נוחים עד מוצאי שבת ונמצא בבניין בית החולים ספרא לילדים, בקומה שניה, במחלקת אשפוז יום ילדים. יש בו  שש מיטות מטופל ומלווה, שירותים, מקלחת, פינת קפה ומקרר. כאשר את ארוחות השבת ניתן לקבל בחדר אוכל פרסונל, שם מחולקות מטעם המרכז הרפואי שיבא סעודות שבת למהדרין  מקייטרינג בכשרות בד"צ העדה החרדית ללא כל עלות.

    עוד שאלה חשובה:
    בחודש
    האחרון חל שבוע הבטיחות לתינוקות. על מה חשוב להקפיד בהקשר הזה?
    ראשית, חשוב לשים לב שלא לחמם יתר על המידה את סביבת התינוק, במיוחד בחודשי החורף כשמזג האוויר קר. שנית, בשנים האחרונות גדלה משמעותית המודעות של ההורים בכל הקשור להשתדלות במניעת מוות בעריסה. אין ספק שבעקבות המודעות המבורכת מספר המקרים יורד. ישנם מחקרים ידועים המצביעים על חשיבות ההשכבה על הגב כדי להפחית את הסיכון, אך מחקרים נוספים בשנים האחרונות  מעלים שלינה משותפת של התינוק באותו חדר עם ההורים (במיטה משלו!) מפחיתה את הסיכון למוות-עריסה. קשה לדעת מדוע הדברים הללו מפחיתים סיכונים, אבל אלו נתונים מוכחים שאנחנו רואים במחקרים שונים. דבר נוסף וחשוב הוא- להיזהר מעישון בסביבת התינוק. העישון מעבר להיותו אחד מהגורמים למוות בעריסה, הוא גם גורם לילדים רבים לבעיות כרוניות בדרכי הנשימה, מאחר והעישון מייצר אצלם גירוי מתמשך בדרכי הנשימה, גירוי המוביל ליותר נזלת ולשיעול כרוני.

    אני מאחל חורף בריא לכל ילדי ישראל!



    0 תגובות