סמוטריץ החליט: הפחתת מס הפחם תוארך עד סוף השנה

    צבי טסלר No Comments on סמוטריץ החליט: הפחתת מס הפחם תוארך עד סוף השנה

    שר האוצר סמוטריץ החליט להאריך את הפחתת המס על קניית פחם שהייתה אמורה להסתיים בעוד כחודש, עד לסוף שנת 2023 על מנת לשמר את המיתון בעליית תעריף החשמל

    חברת החשמל. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    9:08
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on במרכז הרצועה: הושמדו רקטות שכוונו לשטח ישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צו הבלו על דלק הפחית את מס הקניה החל על הפחם מ-105.40 ₪ לטון ל-1 ₪ לטון, בהוראת שעה שתוקפה עד יום 12 בפברואר 2023, וזאת על מנת למתן את העלייה בתעריף החשמל.

    כעת, החליט שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על צו חדש שיאריך את ההפחתה שהייתה אמורה להסתיים בעוד כחודש, כך שתעמוד בתוקפה עד סוף שנת 2023, וזאת על מנת לשמר את המיתון בעליית תעריף החשמל.

    המדינה תפסיד מהמהלך, ממסים בשל צו זה וצו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין סכום של 440 מיליון שקלים חדשים.

    נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר, מסר כי "אנו מברכים על החלטת שר האוצר לביטול הבלו על הפחם. מדובר בצעד בכיוון הנכון אשר ימתן את העלייה בתעריפי החשמל".

    "צעד זה מצטרף להחלטת רשות החשמל לאמץ באופן חלקי את הצעת התאחדות התעשיינים לפריסת העלויות העודפות, באופן שמנע עלייה נוספת של 5.2% בתעריפי החשמל (החלטת הרשות להעלאה תעריפית של 8.2% במקום 13.4%). ניתן למנוע את כל עליות המחירים, וכעת נמשיך לפעול על מנת לעצור לחלוטין את העלייה בתעריפי החשמל. כפי שהצגנו לרשות החשמל ניתן לבצע זאת על ידי פריסה רחבה יותר של העלויות העודפות" הוסיף ד"ר תומר.



    0 תגובות