מחבל ששוחרר בעסקת שליט – יוחזר לכלא לריצוי עונשו

    קובי פינקלר No Comments on מחבל ששוחרר בעסקת שליט – יוחזר לכלא לריצוי עונשו

    המחבל שהורשע ברצח של דן יקואל מרדכי ז"ל ושוחרר במסגרת עסקת שליט, יוחזר לריצוי מאסר עולם, לאחר שהפר את תנאי שחרורו

    צילום: Avshalom Sassoni/Flash90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נאאל ברגותי, שהורשע ברצח של דן יקואל מרדכי ז"ל אשר שוחרר במסגרת עסקת שליט, יוחזר לריצוי מאסר עולם. ברגותי הורשע על-ידי בית המשפט הצבאי בשנת 1978 בכך שהיה חלק מחוליה, אשר השתייכה לארגון הפת"ח, במסגרתה ייצרו חבריה מטענים וניסו לבצע פיגועים. ביום 29 בינואר 1978 גרם יחד עם חברי החוליה למותו של נהג אוטובוס, דן יקואל מרדכי ז"ל. ברגותי נידון למאסר עולם ול-18 שנות מאסר נוספות.

    בשנת 2014, במסגרת עסקת שליט הוא שוחרר, על תנאי, מן המאסר.

    עניינו של ברגותי הובא בעבר בפני הוועדה לבחינת הפרת תנאי הקלה בעונש (שהיא ערכאה ראשונה) וכן בפני ועדת העררים (שהיא ערכאת הערעור על הוועדה הנ״ל), אשר קבעו כי הוא הפר את התנאים שנקבעו לשחרורו במסגרת עסקת שליט. במסגרת עתירה לבג"ץ, שנדונה בחודש מאי 2022, הוסכם כי עניינו יובא מחדש בפני הוועדה בערכאה הראשונה, נוכח הערות בית המשפט על כך שבפני ועדת העררים עמדה תשתית עובדתית רחבה מזו שהוצגה בפני הערכאה הראשונה.

    הוועדה לבחינת הפרת תנאי הקלה בעונש קיבלה את עמדת התביעה הצבאית וקבעה כי קיימות די ראיות לפיהן נאאל ברגותי עבר עבירה בכך שהחזיק בסכום כסף רב ביודעו שמקורו בארגון טרור, ועל כן הפר את תנאי שחרורו. בנסיבות אלה, הורתה הוועדה על ביטול ההקלה בעונש והחזרתו של ברגותי להמשך ריצוי מלוא תקופת המאסר הכוללת מאסר עולם ו-18 שנות מאסר נוספות.



    0 תגובות