הזוג שניצל מלינץ': לא לשחרור מוקדם של המחבל

אליהו גרין No Comments on הזוג שניצל מלינץ': לא לשחרור מוקדם של המחבל

בני הזוג אנטמן אשר עברו לינץ' לפני כשנה וחצי בידי פורעים ערבים בהר הזיתים בירושלים בעת שחזרו ממסיבת אירוסין, דורשים מוועדת השחרורים שלא להקל בעונשו של אחד מהמחבלים שהשתתף בלינץ'. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו: "שחרור מוקדם של המחבל זו הפקרות של ממש וזלזול בביטחון אזרחי ישראל"

צילום: Moshe Shai/Flash90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בני הזוג אביה ושחר אנטמן, אשר עברו לינץ' אכזרי לפני כשנה וחצי בהר הזיתים בירושלים בידי פורעים ערבים פנו אתמול (שני) לוועדת השחרורים של שב"ס ודרשו כי לא תקל בעונשו של אחד מהמחבלים שהשתתף בלינץ'. הפנייה מגיעה לאור דיון אשר מתקיים היום בבקשתו של המחבל אשר נידון ל-27 חודשי מאסר לקיצור עונשו בשל התנהגות טובה. הדרישה הועברה באמצעות עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו.

במכתבם תארו הזוג אנטמן את התחושות הקשות המלוות אותם מאז האירוע ואשר התעצמו לנוכח האפשרות של ההקלה בעונשו של המחבל: "לפני כשנה וחצי עברנו אירוע לינץ' שטלטל את עולמנו ביום שהיה אמור להיות המאושר בחיינו. מחבלים אכזרים רגמו אותנו באבנים, פצעו, הרביצו ודקרו. בנס יצאנו בחיים שלמים ובריאים (כמעט). כעת, לאחר שסוף סוף עונשם של הפוגעים בנו הוכרע, שמענו בהפתעה גמורה על הרצון לדון בהפחתת שליש למחבל אשר נמצא אשם בפגיעה שלנו", כתבו בני הזוג.

עוד כתבו בני הזוג אנטמן כי החלטת וועדת השחרורים פוגעת באמון שלהם במערכת המשפט: "רצינו שתדעו שאיתנו האירוע הזה הולך וימשיך ללכת איתנו לכל החיים ומצער אותנו לחשוב שמי שהביא עלינו את האירוע יילך חופשי בעוד שאנחנו צריכים לסחוב אותו איתנו. מראש כשראינו שבית המשפט בחר להקל באופן יחסי את העונש משהו באמון שלנו במערכת נשבר ועכשיו כשאנחנו מבינים שדנים בניכוי שלישי ועוד של אסיר בטחוני זה ממש גורם לנו לחוסר אמון ביכולת הענישה והאכיפה של המערכת. בנוסף לחוסר האמון אנו ממשיכים להסתובב ברחבי ארצנו וחשים את תחושת חוסר הביטחון אותה חווים אזרחים רבים במדינה. הקלת העונש של המחבל תביא להחלשת ההרתעה שגם ככה רופפת".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו אשר מייצג את בני הזוג אנטמן מסר: "מלכתחילה העונש שניתן למחבל שהיה שותף בלינץ כל כך חמור, היה קל שבקלים. שחרור מוקדם של המחבל זו הפקרות של ממש וזלזול בביטחון אזרחי ישראל. אנו מצפים מהוועדה לדחות לאלתר את בקשת המחבל ולהותירו מאחור סורג ובריח עד תום מילוי עונשו", אמר בלייכר.

בסיום המכתב הדגישו נפגעי העבירה כי הקלה בעונשו של המחבל תהיה פרס לטרור: "באירוע הלינץ' שעברנו לא נעצרו כל הפוגעים וחלקם בוודאי מכירים את המחבל. קיצור שליש עבורו יהווה גם עבורם פרס נחמה והרגעה, שיגרום להם להמשיך במעשיהם הרצחניים. אנו מצפים, כמי שעברו את האירוע הקשה הזה שתנהגו מול האסיר ביד הקשה ביותר על מנת שביטחון אמיתי ישוב למדינתנו".

נזכיר כי הלינץ' הקשה אירע לפני למעלה משנה, לאחר ששחזרו ממסיבת אירוסין. בדרכם חזור נחסם רכבם ע"י פורעים ערבים אשר החלו לזרוק עליהם סלעים ואבנים. אביה יצא מהרכב וספג מכות, אבנים ואף נדקר בגבו. שחר הצליחה להימלט ולחבור למשטרה, ואביה הפצוע הגיע אליהם אף הוא. הוא פונה לבית החולים שערי צדק, אושפז ונזקק לטיפול רפואי ממושך.