נתניהו ללפיד וגנץ: "קבלו את תוצאות הבחירות"

    אבי רבינא ואיתי גדסי No Comments on נתניהו ללפיד וגנץ: "קבלו את תוצאות הבחירות"

    ראש הממשלה המיועד בקריאה לראשי האופוזיציה המסתמנת: "קבלו את תוצאות הבחירות ותפסיקו עם הפייק ניוז". גנץ: "מחליפי יהיה שר ביטחון סוג ב'". יו"ר נעם: "הקמפיין הפרוע שמוביל יאיר לפיד הוא לא פחות מהמרדה"

    צילום: Avshalom Sassoni/Flash90
    14:17
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on המפתחות בידיים של הקבינט: צה"ל מוכן לפעולה ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סוער במערכת הפוליטית: ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו קורא לרה"מ לפיד ולשר גנץ לקבל את תוצאות הבחירות ו"להפסיק עם הפייק ניוז". קודם לכן אמר שר הביטחון כי מחליפו בתפקיד יהיה שר ביטחון סוג ב' לאחר שהסמכויות בעניין יו"ש יועברו לשר מטעם הציונות הדתית. במקביל, יו"ר נעם אומר כי הקמפיין שמוביל לפיד הוא ניסיון המרדה.

    "לפיד וגנץ לא מקבלים את תוצאות הבחירות ומפזרים הפחדות שקריות נגד ממשלה שנבחרה על ידי רוב הציבור", כתב נתניהו לפני זמן קצר. "לפיד, שהקים ממשלה מסוכנת עם האחים המוסלמים, שבר שיאים במינוי מקורבים ובח״כים נורווגים, וחתם על הסכם הכניעה לחיזבאללה, מנהל בימים אלה מסע של דה-לגיטימציה נגד בחירת העם.

    "אנחנו נחושים למשול ולבצע את המדיניות שלשמה נבחרנו לטובת כל אזרחי ישראל. במשך 20 שנה הובלתי באחריות את מדינת ישראל קדימה בכל התחומים – וכך אעשה גם הפעם", הוסיף ראש הממשלה המיועד.

    יו"ר הליכוד התייחס לכמה מהדברים שנאמרו לאחרונה על ידי לפיד וגנץ: "'משרד הביטחון יפורק' – שקר. המנהל האזרחי מהווה פחות מאלפית האחוז ממשרד הביטחון – והוא יישאר במשרד הביטחון. 'משרד החינוך יועבר לידי אבי מעוז' – שקר. אבי מעוז יעסוק רק בהתקשרויות חיצוניות של משרד החינוך שמהוות כאלפית האחוז מתקציב החינוך ויפעל בכפוף לראש הממשלה. משרד החינוך ימשיך לקבוע את תוכנית הלימודים. ליברמן: 'ההמנון ישונה'. נו באמת. אל תאמינו לשקרים ולהפחדות. שתפו את האמת".

    קודם לכן אמר ראש הממשלה ויו״ר יש עתיד, יאיר לפיד בפתח ישיבה הסיעה, כי "בנימין נתניהו יודע כבר שהוא עשה טעות קשה כשהוא נתן לאבי מעוז שליטה בתוכניות החינוכיות שנכנסות לבתי הספר של הילדים שלנו. הוא רק לא יכול לחזור בו, כי הוא חלש והם הבינו שאפשר לסחוט אותו בגלל המשפט שלו.

    video
    play-sharp-fill

    "אז אני פונה מפה לליכוד, יש שם עדיין אנשים עם אחריות לאומית. אני קורא להם – תחזרו בכם. תבטלו את ההסכם עם מעוז. אתם לא יכולים לעשות את זה לילדי ישראל ולא להורים שלהם. עשיתם טעות, אתם מודים שעשיתם טעות – תתקנו.

    "לא נותנים 2 מיליארד שקל וגישה לכל ילד בישראל לגזען מסוכן וחשוך. עשרות רשויות כבר הודיעו שהם לא ישתפו פעולה עם אבי מעוז ועם התוכנית. מאות מנהלי בתי ספר לא ישתפו איתו פעולה. אנחנו נסייע להם, כי הם צודקים לגמרי. אסור לשתף עם זה פעולה.

    "נתניהו אמר השבוע שהעובדה שאני קורא לראשי הרשויות לא לשתף פעולה עם מעוז, היא המרדה. אין גבול לחוסר הבושה של האיש הזה. מר נתניהו, אם לזה אתה קורא המרדה, איך אתה קורא למה שאתה חוללת פה בשלוש השנים האחרונות?".

    שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר בישיבת הסיעה: "באופוזיציה נהוג לדבר על הגְּזֵרוֹת שמביאה איתה ממשלה חדשה – הפעם נראה שזו קואליציית הגְּזִירוֹת. חותכים מכאן, ומדביקים שם – ויוצרים כאוס משילותי. כדי שאבי מעוז, חבר הכנסת הגזען ביותר שידענו, יקבל נתח מחינוך ילדינו – גוזרים ממשרד החינוך את התוכניות החיצוניות ומדביקים במשרד ראש הממשלה.

    video
    play-sharp-fill

    "שואלים אותי, למה אני לא מצטרף לממשלה? ואני שואל אתכם – איך אפשר להצטרף לממשלה כזו? מי יכול לסמוך על נתניהו כשהוא מאפשר החרבה של מערכת הביטחון, המשפט והחינוך בשל צרכיו המשפטיים?

    "כשר הביטחון, אני מבקש לומר למחליפי – אם תיקח את התפקיד כפי שהוא מוגש לך – המשימה שלך תהיה להפוך לקבלן הפירוק של מערכת הביטחון וצה"ל. במשמרת שלך – הפעלת הכוח תופקע מהרמטכ"ל לבן גביר, במשמרת שלך – חלילה יתפורר צבא העם. אתה תמצא את עצמך נושא את אות הקין הזה, ותאלץ לשאת באחריות לכאוס הביטחוני. אתה תהיה שר ביטחון סוג ב'.

    "אני מבקש לומר לאזרחי ישראל כולם – ההסכמים הקואליציוניים הנרקמים יפגעו בכולכם: מימין ומשמאל, דתיים וחילונים, יהודים, ערבים ודרוזים. הם יפגעו בביטחון של כולם, במערכת המשפט שמגנה על כולם. ואנחנו נפעל נגד הממשלה, ובעד כל אזרחי ישראל".

    יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז נאם בצהריים: "בימים האחרונים מתנהל קמפיין פוליטי פרוע של השמאל בראשות יאיר לפיד והתקשורת כנגד ראש הממשלה הנבחר והניסיון שלו להקים ממשלה. זהו קמפיין של המיעוט שהפסיד בבחירות כנגד רוב העם שאמר את דברו בצורה נחרצת בקלפי. הקמפיין הזה הוא לא פחות מהמרדה וניסיון למנוע מראש ממשלה מיועד להקים את הממשלה הנבחרת והלגיטימית היחידה לאחר הבחירות.

    "האחריות שקיבלתי במסגרת ההסכם הקואליציוני עם הליכוד היא על שיתוף הפעולה בין משרד החינוך לעמותות הפרטיות. חלקן של העמותות וחלקן של התוכניות ממומנות על ידי מדינות אחרות.

    "אני פונה מכאן ליאיר לפיד, לגברת שאשא ביטון ולכל הגוש שהפסיד בבחירות: אתם פוחדים משקיפות? אתם בעד הסתה והמרדה? אתם בעד ההסתרה מההורים? אתם בעד התערבות של ממשלות ומדינות זרות בתכני החינוך של ילדי ישראל?

    אני מבטיח להורים, לתלמידים ולמנהלים, ולמערכת החנוך כולה: לא עוד הסתרה אלא שקיפות מלאה תוך כדי שיתוף פעולה עם המנהלים וההורים. לא עוד החדרת תכנים שאינם מקובלים על ההורים אלא מעורבות ויידוע של ההורים בנעשה בחינוך ילדיהם באמצעות עמותות פרטיות.

    יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר בפתח ישיבת הסיעה בכנסת: "לצערי בימים האחרונים אני שומע פתאום גמגומים באשר להמשך ההסכמים, גם בקשר למה שכבר נחתם וסוכם, בסעיפים הנוגעים למימוש המדיניות. יש פרק של אידאולוגיה וישבנו בחדרים סגורים ודיברנו עליה. יש פרק של עקרונות, ישבנו בחדרים סגורים, דיברנו וסוכמו דברים, אבל פתאום יש גמגומים בנושאים הללו.

    "אני מבין שזה אולי בגלל לחץ התקשורת, אולי מסיבה אחרת, אבל מה שבטוח שבחדרי המשא ומתן בלילות האחרונים, ולא ישנתי בלילות האלה, שמעתי פתאום זמירות אחרות, שמעמידות בסכנה את היכולת שלנו להתמודד עם האתגרים הקשים שלפתחנו.

    "לכן, כדי לוודא שהסיכומים יתממשו, אנחנו עומדים על דרישתנו לקבל כלים משמעותיים שיאפשרו לנו להשפיע על החקיקה במדינת ישראל, אנחנו חייבים להעביר את חוק חסינות לחיילים ושוטרים, שיאפשר להם להתמודד מול מחבלים. חייבים להעביר את שינוי נהלי פתיחה באש, כאשר לצערי השר היוצא לא ממש מכיר את הנהלים שמגבילים את הלוחמים שלנו".

    יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני אמר בפתח ישיבת הסיעה: "שאשא ביטון אהבה רפורמים ותמכה בחינוך קלוקל בלי טיפת יהדות. היא באה עכשיו ועושה אסיפה כנגד אבי מעוז? מה הוא מבקש, שיהיה קצת יותר יהדות בבתי הספר, את מה ששאשא ביטון לא עשתה, היא רק הרסה את החינוך בישראל. הם לא מכירים בהפסד שלהם. בעזרת השם בתוך ימים ספורים היא ושכמותה כבר לא יהיו שרים ותקום ממשלה טובה לטובת אזרחי מדינת ישראל".

    ח"כ ישראל אייכלר הגיב: "הזהרנו בעבר שהאנשים הללו אינם דמוקרטיים, ואינם ליברליים. ההגמוניים מסוגלים להביא למלחמת אזרחים ושפיכות דמים ברחובות, ברגע שהשלטון יישמט מידיהם. הם לא יקבלו את תוצאות הבחירות.

    "מי ששומע את הטון, את הבעות הפנים וחריקת השיניים שלהם, חייב להתכונן לקראת הסכנה. המשטרה, השב"כ וגופי הביטחון חייבים לקחת ברצינות את ההסתה האלימה והחשוכה, שיצאה כמרצע מן השק הפרוגרסיבי.

    "יש לקדם תכנית לאבטחת מוסדות השלטון הנבחר, ולהגן על בוחרי הימין שיותקפו ברחובות בידי הבריונים המוסתים בשם "הליברליזם והנאורות".

    יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי אמרה בישיבת הסיעה: "זה לא משא ומתן קואליציוני – זו מכירת חיסול של הדמוקרטיה; נתניהו מוכר את משרדי הממשלה לקיצוניים ודורש פסקת התגברות שתאפשר לו להימלט מהמשפט נגד".



    0 תגובות