סערת צופרי השבת בבית שמש: "מנסים להציק לנו סתם"

    אסתי פלד 1 Comment on סערת צופרי השבת בבית שמש: "מנסים להציק לנו סתם"

    לאחר הסערה ברמה ה' בבית שמש, בה המשטרה איימה לעצור תושב שהפעיל כרוז המודיע על כניסת השבת, שוחח הרב משה בן לול בתכנית "הפוך על הפוך" עם מפעיל הצופרים, ואחד השכנים שסיפרו את המקרה מכלי ראשון. בהמשך עלה דובר המשטרה למגזר החרדי והגיב לטענות

    15:19
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on דרמטי: מפקד חיל האוויר השתתף בעצמו בתקיפה | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערה בבית שמש: בניגוד לחוק העזר העירוני, שוטרי תחנת בית שמש נתנו דו"ח ביום שישי לתושב רמת בית שמש ה' על הפעלת כרוז המכריז על כניסת השבת. בתיעוד שפורסם, נראה השוטר מאיים על האברך כי אם ימשיך להפעיל את הכרוז הוא יעוכב בתחנה ויצטרך לעשות קידוש בבית המעצר.

    יש לציין כי הפעלת כרוז שבת הוחרג לפני למעלה מחצי שנה ועבר במליאת העיר חוק העזר העירוני בנוגע לרעש ושילוט בתחומי העיר, על מנת למנוע מקרים מעין אלו הוחרג שכרוז שבת מהחוק האוסר על הפעלת רעש.

    בתכנית "הפוך על הפוך" שוחח מפעיל הצופרים עם הרב משה בן לולו וסיפר: "מלפני סוכות התחלתי להפיל את הצופרים, כל שבוע הגיעה משטרה, ובהתחלה הם לא עלו לדירה, הם רק חיכו שזה ייגמר. בשלושת השבועות האחרונים הם התחילו לעלות אליי הבייתה. הם לא הסבירו מה הם רוצים, הם רק אמרו שאסור להפעיל את זה".

    השכן שלמה, הצטרף לשיחה ואמר: "זה מציק לכל מיני אנשים שיש בשכונה הזו רוב חרדים, זו המציאות הקיימת. להוציא אותנו מפה אי אפשר, אז מנסים להציק לנו בכל דרך".

    בהמשך, עלה דובר המשטרה למגזר החרדי שבתאי גרברצ'יק והגיב: "אין לנו בעיה עם צופרי שבת. במקרה הזה, הרמקולים היו בקולי קולות, יש לנו הקלטות של זה. אפשר להגיע להבנות בנושא, אחר כך הצד השני מפעיל מוזיקה בשבת וזה סתם גורם לבעיות".

    האזינו לשיחה:

     

     

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      המציאות שהאיש החרדי מתאר היא ההפך מהמציאות. השכונה היא מעורבת וכוללת המון אוכלוסיות. אין בעיה לעשות צפירה בשבת, אבל אותה משפחה כדי להוכיח שהשכונה היא ״חרדית חרדית״ משמיע את הצפירה בקולי קולות, בדציבלים שלא מקובלים גם ברחוב החרדי. מזל שלמשטרה יש את הכלים הטכניים למדוד את העוצמה של הרעש ובודקים את זה.