הצעת חוק ראשונה של וסרלאוף: שינוי בוועדה לבחירת שופטים

    איתי גדסי No Comments on הצעת חוק ראשונה של וסרלאוף: שינוי בוועדה לבחירת שופטים

    השר המיועד יצחק וסרלאוף מעוצמה יהודית בהצעת חוק לשינוי בחירת נציגים לוועדה לבחירת שופטים: "למנוע מצב בו הכח ניתן בידי עורכי דין, העלולים למנות שופטים שאינם משקפים את דעת רוב הציבור"

    אולם בית המשפט העליון | אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המו"מ הקואליציוני התקדם בשבוע האחרון, ויש מי שכבר מנסה להתחיל עם השינויים שהובטחו לבוחרים. הכיר את הצעת החוק הראשונה של ח"כ יצחק וסרלאוף המיועד לתפקיד שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי.

    היום בבוקר, הגיש הח"כ והשר המיועד, הצעת חוק, לפיה שני המועמדים מטעם לשכת עורכי הדין לוועדה לבחירת שופטים ייבחרו מטעם הממשלה. כיום המצב הוא, ששני הנציגים (מתוך תשעה) נבחרים לוועדה לבחירת שופטים על ידי לשכת עורכי הדין.

    בדברי ההסבר להצעת החוק מציין וסרלאוף כי: "מדובר בעיוות מוסרי המעניק לגילדה מסוימת (אשר ספק רב אם היא מייצגת את כלל הציבור הישראלי באופן מייצג) כוח בלתי סביר בעליל בקשר לקביעת נושאי משרה שיפוטית בעלי כח עצום בציבוריות הישראלית".

    ח"כ וסרלאוף הוסיף: "הצעת החוק מניחה כי מציאות זו עומדת בניגוד לאינטרס הציבורי בייצוג ראוי ברשות השופטת. עם זאת, לא ניתן להקל ראש ביכולתם של עורכי דין, אשר מופיעים בפני שופטים בערכאות נמוכות, או מכירים את חבריהם למקצוע, ליתן חוות דעת על התאמתו של עורך דין לשמש כשופט, או על התאמתו של שופט לעבור לערכאה גבוהה יותר".

    בהצעתו בחוק מציע וסרלאוף לבטל את נציגות לשכת עורכי הדין בוועדה לבחירת שופטים ולהמירם בשני עורכי דין אשר ימונו ע"י ממשלת ישראל בהמלצת שר המשפטים".

    ח"כ יצחק וסרלאוף מסר: "מטרת הצעת החוק שהגשתי לתת ייצוג הולם בוועדה לבחירת שופטים ולמנוע מצב בו הכח ניתן בידי עורכי דין העלולים למנות שופטים שאינם משקפים את דעת רוב הציבור. העם הוא הריבון והנציגים בכנסת אמורים לייצגו גם בהליך הבחירה של השופטים".



    0 תגובות