תביעה של מאות אלפי שקלים נגד מחבל שזרק בקת"ב

    בנצי לייזרוביץ No Comments on תביעה של מאות אלפי שקלים נגד מחבל שזרק בקת"ב

    תביעת ענק כנגד מחבל תושב מזרח ירושלים אשר השליך לפני כשנה בקת"ב על בתי משפחות יהודים במזרח ירושלים. המחבל הורשע ונשלח למאסר וכעת נתבע בתביעה אזרחית בידי המשפחה בסכום של 200,000 ₪. עו"ד אופיר שטיינר מחוננו: "חלק בלתי נפרד מהרתעת מחבלים – שידעו שלא רק שייענשו, אלא גם ישלמו מכיסם לנפגעים"

    בקבוקי תבערה. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    16:30
    25.04.24
    איתי גדסי No Comments on ירושלים: אלפי בני ישיבות מעדת תימן התכנסו לשמחת חג

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שלושה אזרחים יהודים המתגוררים בשכונת אבו-טור בירושלים הגישו תביעה אזרחית נגד מחבל ערבי תושב מזרח ירושלים, אשר השליך לעבר בתיהם בקבוקי תבערה. בקבוקי התבערה פגעו בחצר הבית ובאחד מחלונות הבית, וגרמו לשריפה. התביעה אשר הוגשה בידי עו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו דורשת פיצוי ענק בסכום של 200,000 ש"ח.

    המחבל, נעצר מייד לאחר האירוע בידי המשטרה, אשר הגישה כנגדו כתב אישום, בימ"ש הרשיע את המחבל בעבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, ופעולה בנשק למטרות טרור. בחודש יולי 2022 נגזרו עליו 25 חודשי מאסר בפועל, לצד עונשי מאסר על-תנאי וכן פיצוי בסך 6,000 ₪. זאת, אף נוכח גילו הצעיר.

    כעת, לאחר הרשעתו של המחבל, ובעוד הוא מרצה את עונש המאסר אשר הוטל עליו, הגישו נפגעי העבירה תביעה אזרחית לבית המשפט המחוזי בירושלים. בתביעה אותה הגיש עו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו, פירוט אודות הנזק שנגרם להם כתוצאה מהאירוע ופירוט אודות הכאב והסבל שחוו, ועדיין חווים, בעיקר במישור הנפשי, בעקבות האירוע. במסגרת התביעה מבקשים הנפגעים מבית המשפט להשית על המחבל גם פיצויים עונשים, בשל העובדה כי המחבל גרם להם את הנזקים מתוך מניע גזעני-לאומני (טרור).

    על פי התביעה שהוגשה: "בחודש נובמבר 2021 אז חבר המחבל לשני נערים נוספים, במטרה ליידות במשותף בקבוקי תבערה לעבר מתחם המגורים בשכונת אבו-טור שבירושלים, בו מתגוררות משפחות יהודיות, והכל ממניע אידאולוגי-לאומני. כשהגיעו למקום, השליכו מספר רב של בקבוקי תבערה. אחד מהבקבוקים הבוערים הצליח לחדור מעל לגדר והתנפץ על אחד מחלונות חדר השינה, בזמן שבני הבית שהו בו. כתוצאה מכך, ניצת ווילון שכיסה את החלון ואש החלה להתפשט בחדר. בעלת הבית נאלצה לכבות את האש בידיה, באמצעות שמיכה. ארבעה בקבוקים נוספים התנפצו ובערו בחצר המתחם. בפתח דירתה של אחת ממגישי התביעה. נכדיה הרכים ישנו באותה שעה בחדר הסמוך. היא הבחינה באש שהתפשטה במהירות, וכיבתה אותה באמצעות מטף כיבוי. זאת עשתה במטרה להגן על הנכדים, חרף הסכנה שנשקפה לה מכך שבמהלך הכיבוי המשיכו המחבלים להשליך בקבוקי תבערה למקום", נכתב בכתב התביעה.

    עו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו מסר: "הגשת תביעה אזרחית היא חלק בלתי נפרד מההרתעה וממיצוי הדין עם המחבלים. שידעו שלא רק שייענשו, אלא גם ישלמו מכיסם בעבור הנזקים שהם גורמים".



    0 תגובות