יו"ר 'דגל התורה' גפני: "הליכוד איננו טלית שכולה תכלת"

    אסתי פלד 1 Comment on יו"ר 'דגל התורה' גפני: "הליכוד איננו טלית שכולה תכלת"

    יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני ב'פיפוליטיקה': "לא בסדר ההתנהלות של הליכוד שהעדיף את הראשון על פני השני, ואז כשהגיע לחץ מהשני פגעו בשלישי. היינו מנומסים, מקווה שבסוף התוצאה תהיה טובה". עוד מגפני: "בזמנו שאלתי את מרן הרב שך איך ניתן לשבת עם קיצוני הליכוד, הוא אמר לי שכשהם ירגישו את הכסא הם ישנו הכל, ובאמת שרון העביר את ההתנתקות ונתניהו העביר את הסכמי חברון"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ועדת הכספים הנכנס, יו"ר דגל התורה, משה גפני: "נעמיד דברים על דיוקם: באנו מלכתחילה וביקשנו שני תפקידים בכירים ושניים זוטרים, כאלו שיהיו משמעותיים לציבור. בראשונים לא נגעו, לגבי האחרים יש דיון גדול. היה צריך לחלק לפי מספר השותפים ולא לפי הלחץ. פתאום שמתקרבים אלחנו, צריך עוד שינויים. זה לא בסדר הצורה וההתנהלות הזאת. הטענה כלפי הליכוד שהעדיף את הראשון על פני השני, ואז כשהגיע לחץ מהשני פגעו בשלישי. היינו מנומסים, מקווה שבסוף התוצאה תהיה טובה"

    עוד מח"כ משה גפני על ריקון תיק ירושלים ומורשת: "זה לא בסדר, במיוחד לקיחת המורשת. אבל זה תיק רביעי שלנו, ככה טוענים הליכוד, אני ממש לא מסכים עם הטענה הזו. הטענה היא, בעצם העובדה שאנחנו הולכים עם הציבור המסורתי, וממילא הימין ומרכיב הממשלה שזה הליכוד, אנחנו יכולים לפעול בתוך המסגרת הזאת, כפי שהכנסת מתנהלת. הליכוד יודע את זה ומעוניין שזה לא יקרה"

    גפני התייחס להאשמות שמופנות לעברו מקרב גורמים במערכת הפוליטית: "יש כאלו שאין להם תעסוקה חוץ מלטעון נגדי. כולם יודעים שאני עסוק לעזור לאחרים בסיעה שלנו. גם התפקיד שלי וגם על של גולדקנופף לא היה דיון, המלחמה והמשא ומתן הוא עד סוף התפקידים ואחרון הנושאים שצריך. האמירה של המשועממים טובה ויפה, אבל אין לה קצה קצהו של אחיזה במציאות"

    "אפשר לדרוש הרבה דברים, אגב, סמוטריץ' דרש את חמ"ד ולא קיבל. עם כל הכבוד, כל אחד והיכולות שלו… לא נתנו שמנהל מקרקעי ישראל יצא ממשרד השיכון, בתפקידים האחרים שהליכוד לא נתן, ביקשנו להוסיף דברים, כולל במשרד לענייני ירושלים, כולל במשרד שמקלב יקבל, וועדת הפנים שאשר יקבל. פסקת ההתגברת היא נושא משמעותי בסדר עדיפות גבוה. באלף ואחד נושאים, לא ייתכן שביהמ"ש העליון יכול לפסוק כנגד המחוקק. מעולם הם לא פסקו בעדינו"

    יו"ר דגל התורה הדגיש את עמדתו לגבי חוק הגיוס: "אנחנו דורשים שיחוקק חוק שמי שרוצה ללמוד תורה יוכל לעשות את זה כמו שהיה עד היום. אני לא רוצה לדבר על זה לפני שנעמיד את הדברים למועצת גדולי התורה. הסברתי את זה לחברים שלנו, לרב גולדקנופף – זו דעתי ואני לא חושב שצריך לעשות אחרת"

    "בממשלה האחרונה הם לא הורידו את תקציב הישיבות בצורה דרמטית. אנחנו דורשים ואני מניח שהתשובה תהיה חיובית לזה שתקצוב הישיבות יהיה במעמד תקצוב ולא תמיכה שהיא במעמד נמוך מבחינת מחויבות המדינה. אם זה תקצוב זה פר תלמיד. לא אהבתי את הכותרות הבומבסטיות על הגדלת התקציב בצורה לא פרופורציונלית, לא מדובר על הכפלה, לא נכון במקרה זה לצאת בכותרות שעומדות בעוכרינו כשתבוא ממשלה לעומתית. אני עוסק בעניין הישיבות כל השנים, לא תשמעו אותי מדבר על זה"

    "אם לא הייתי מכיר אתכם הייתי חושב שאתם עולים חדשים. הייתי במשך עשור יו"ר ועדת הכספים, לא טיפלתי סקטוריאלית בציבור החרדי, אמרתי תמיד שאם טוב לכולם – טוב לנו. טענתי שיש קיפוח ישיבות מול ההשכלה הגבוהה שגם בה טיפלתי בתוכנית החומש שהעברתי. עשיתי את חוק בנק ישראל, צריך להשאיר את הריביות אצל הוועדה המוניטרית. אבל לא ייתכן הריביות על המשכנתא שמשפחה לא יכולה לעמוד בעליות הלא מתוכננות. המדינה מספסרת בקרקעות, מקבלת מס על רכישה ואני מאשים את שר האוצר שבגללו עלתה הריבית ב-20%. גם אצלינו עלו המחירים, אבל לא בצורה כזו דרסטית. המדינה חזקה ויש לה יכולת לעזור, לא ארפה מהנושא הזה. אני לא מחויב לשר האוצר כפי שהיה עד כה"

    "היו כבר ממשלות ימין. מופז וכחלון באו מהליכוד, הליכוד איננו טלית שכולה תכלת, יש בו כאלו "חישוקאים" כמו אריק שרון, מודעי ודוד לוי. בזמנו שאלתי את מרן הרב שך איך ניתן לשבת איתם, הוא אמר לי שכשהם ירגישו את הכסא הם ישנו הכל, ובאמת שרון העביר את ההתנתקות ונתניהו העביר את הסכמי חברון. אם הם יקצינו אנחנו נהיה גורם ממתן"



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אם גפני מעולם לא טיפל סקטוריאלית בציבור החרדי אז למה רק החרדים צריכים להצביע לו?