הפרשן אבישי בן חיים: "אסור להיגרר למאבק עם ההגמוניה"

    אסתי פלד No Comments on הפרשן אבישי בן חיים: "אסור להיגרר למאבק עם ההגמוניה"

    פרשן חדשות 13, אבישי בן חיים: "בטווח הקצר של התפקידים סמוטריץ' הרוויח, לטווח הארוך פחות. אי אפשר להשוות אותו לבנט שסחט תפקידים ולא נשאר מזה כלום, אבל יהדות התורה וש"ס לא היו מעזים לדרוש כאלו לדרוש. מי שלא הבין מה היה בבחירות של 77 אז ניצחה ישראל השנייה, הציבור המסורתי מול ההגמוניה שלא מקבלת את ההפסד

    ד"ר אבישי בן חיים צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ד"ר אבישי בן חיים, פרשן חדשות 13: "בטווח הקצר של התפקידים סמוטריץ' הרוויח, לטווח הארוך פחות. אי אפשר להשוות אותו לבנט שסחט תפקידים ולא נשאר מזה כלום, אבל יהדות התורה וש"ס לא היו מעזים לדרוש כאלו לדרוש"

    "מי שלא הבין מה היה בבחירות של 77 אז ניצחה ישראל השנייה, הציבור המסורתי מול ההגמוניה שלא מקבלת את ההפסד. החשש הגדול וההתבחבשות של הגוש המסורתי מגוחכת. תכתבו למעלה בס"ד, בלי קווי יסוד – הם לא משנים. אם הממשלה יכולה להחזיק 4 שנים, והיא יכולה, למה לעשות הכל על היום הראשון?"

    "אתה יודע דבר אחד, הממשלה הזו מחויבת להסדרת חוק הגיוס, ההרמוניה בממשלה הזו חייבת לסדר את הגיוס, חייבת לסדר את פסקת ההתגברות. אין טעם להתעסק בזה. נתניהו יסגור 20 שנה של שלטון בסוף הקדנציה, לא היה כדבר הזה בעולם המערבי. אם קרה משהו טוב לכל הגוש הזה שלא לחוצים מהביקורת התקשורתית והניצול הציני של המאבק בשחיתות".

    "מצד שני, גם אם אנשים לא חוששים, צריך לדעת מה עושים עם הציבור הרחב. לדעתי עדיף, אם תהיה אחדות לאומית גם מבחינה של אחדות ישראל וגם אם תהיה חלילה הסלמה ביטחונית, אנחנו לא יכולים לדעת מה הם יעשו" אמר בן חיים.

    "הסיפור עם החיילצ'יק הזה נורא. הוא לא עשה כלום, הוא אמר דבר שלא היה צריך לומר. זה לא הגון, מה הם עושים לחיילים, על הגב שלהם. אי אפשר להבין מה קורה פה. בחור שבא עם מוטיבציה לשרת, ואומר דברים שההגמוניה לא מסכימה לומר".

    עד היום היית שומע את אנשי ההגמוניה שאומרים שיש שקט כי הם תמיד עשו את הרעש. עכשיו הם הולכים למאבק, לא להיגרר צריך לחזור להוראה של בגין ב-77 שאמר שאנחנו לא ניתן להם לפלג את העם"



    0 תגובות