למרות המצב הביטחוני; סקר: 81% מרוצים מהמגורים בשומרון

    איתי גדסי No Comments on למרות המצב הביטחוני; סקר: 81% מרוצים מהמגורים בשומרון

    למרות הסכנה הביטחונית, במדגם מקיף של 1,072 משיבים שבדק, בדומה לשנים קודמות, את שביעות הרצון של תושבי המועצה האזורית שומרון נמצא כי רוב מוחלט מרוצים מאזור המגורים שלהם הרבה מעבר לנתונים הארציים. הסקר נערך במתכונת זהה לסקרי העומק הקודמים

    קרני שומרון • אילוסטרציה צילום: גילי יערי, פלאש 90
    19:23
    16.04.24
    קובי פינקלר No Comments on גלנט: "האיראנים נכשלו במתקפה ויכשלו בהרתעה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על אף האיומים הבטחוניים והמדיניים,  81% מתושבי השומרון מרוצים מהמגורים ביישוב בו הם חיים. הנתונים מופיעים בסקר "מאגר מוחות" בראשות פרופ' יצחק כץ שנערך בקרב מדגם מקיף של 1,072 משיבים. הסקר בדק, בדומה לשנים קודמות, את שביעות הרצון של תושבי המועצה האזורית שומרון. הסקר נערך במתכונת זהה לסקרי העומק הקודמים, שנערכו בשנים האחרונות על ידי המועצה האזורית שומרון.

    מעבר לשביעות רצון ממקום מגוריהם, רוב מוחלט מתושבי השומרון (74%) מרגישים בטוחים או בטוחים מאד ביישוב בו חיים. אחד התחומים שהוזכר בסקר הינו תפקוד המועצה במהלך משבר הקורונה- מהסקר עולה כי רוב המשיבים (70% מבעלי הדעה) מעניקים ציון גבוה או גבוה מאוד לתפקודה של המועצה בזמן המשבר.

    מועצת שומרון משקיעה מאמצים רבים בנושא ההסברה וסיורי עומק לפוליטיקאים ומובילי דעת קהל. בתחום זה, הרוב המוחלט מתושבי מועצת שומרון (93%) סבורים כי על המועצה האזורית להמשיך להשקיע מאמצים בביקורי פוליטיקאים, קובעי מדיניות ואנשי תקשורת בשומרון ובמאמצי הסברה במטרה להשפיע עליהם ועל דעת הקהל וליצור סביבה תומכת בהתיישבות בשומרון.

    93% מתושבי השומרון סבורים שעל המועצה להמשיך בפעילות לחיבור יישובי המועצה לתשתית הסיבים. 93%  מתושבי השומרון מרוצים מהפעילות המועצה להבאת עולים מצרפת לשומרון. 80% מתושבי השומרון מזדהים מאוד עם פעולותיו ראש המועצה להסדיר את ההתיישבות הצעירה בשומרון ונגד הרס המבנים בחומש לאחר רצח יהודה דימנטמן ז"ל.

    רוב מוחלט מבעלי הדעה (96%) תומכים ב"מדיניות של חסד" הכוללת מתן סיוע וחבילות מזון לנזקקים אחת לחודש ובחגים, שהנהיגו המועצה וראש המועצה. הממצאים נשמרו יציבים וכמעט ללא שינוי בהשוואה לסקרים קודמים.

    68% מרוצים מתפקוד המועצה וסבורים שתפקוד המועצה השתפר בשנה האחרונה. 87%  סבורים שראש המועצה יוסי דגן מוביל את השומרון לכיוון הנכון. הסקר מראה עוד כי תושבי השומרון מרוצים במיוחד מקייטנות הקיץ, שקיבלו ציון של 4.2 מתוך 5.

    פרופסור יצחק כץ מנכ"ל מכון הסקרים "מאגר מוחות" המקיים סקרי דעת קהל עבור רשויות בכלל הארץ ציין כי: "באופן יוצא דופן מדד שביעות הרצון במועצה האזורית שומרון הוא מהגבוהים בארץ" עוד הוא אמר כי למרות האיומים הביטחוניים אחוז גבוה של התושבים מרוצים מהמגורים בשומרון.



    0 תגובות