יגורש לצרפת: נשללה תושבותו של המחבל לאח חמורי

    איתי גדסי No Comments on יגורש לצרפת: נשללה תושבותו של המחבל לאח חמורי

    שרת הפנים שללה את תושבותו של המחבל סלאח חמורי והורתה לגרשו לצרפת. חמורי הינו פעיל טרור של החזית העממית, בעל אזרחות צרפתית שעצור בימים אלה במעצר מנהלי ומחר הוא עתיד להשתחרר. עם סיום המעצר, הוא יגורש בהקדם לצרפת

    צילום: Nati Shohat/Flash90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בהסכמת שר המשפטים ובהמלצת שירות הביטחון: שרת הפנים, איילת שקד שללה את תושבותו של המחבל סלאח חמורי והורתה לגרשו לצרפת.

    חמורי הינו פעיל טרור של החזית העממית, בעל אזרחות צרפתית שעצור בימים אלה במעצר מנהלי ומחר הוא עתיד להשתחרר. עם סיום המעצר, הוא יגורש בהקדם לצרפת.

    מגיל צעיר חמורי מקדם פעולות טרור וניצל את היותו תושב ישראל למעשים אלה. במסגרת פעילותו שהה מספר פעמים במעצר ובמאסר בגין פעילות ביטחונית פעל למימון פעילות וגיוס נוספים ואף קשר קשר לביצוע פיגוע ברב עובדיה יוסף. בעקבות מעשיו אלה נגזרו עליו שבע שנות מאסר בפועל. בהמשך, שוחרר מהכלא במסגרת עסקת שליט.

    גם לאחר שחרורו מהמאסר הוא ממשיך בפעילותו העוינת, החמורה והמשמעותית כנגד מדינת ישראל. גורמי הביטחון התריעו כי יש לקדם את המהלך בדחיפות לאור פעילותו של חמורי.

    השרה שקד חתמה באוקטובר 2021 על ביטול התושבות של חמורי, אך בעקבות פסק הדין שניתן ביולי 2022 בבית המשפט העליון, נדרש קיום הליך שלילת המעמד מחדש וקבלת החלטה נוספת לאור קביעות בית המשפט בהיבטי התכלית ההצהרתית.

    שרת הפנים, איילת שקד: "עלינו להיאבק בטרור בכל הכלים הקיימים ברשותנו. לא ייתכן כי מחבלים כמו חמורי יזכו למעמד בישראל אני מברכת על סיום ההליך, ביטול מעמדו וגירושו מהארץ".



    0 תגובות