ישראל וארה"ב חתמו על שת"פ בנושאי כיבוי אש ואירועי חירום

    בנצי לייזרוביץ No Comments on ישראל וארה"ב חתמו על שת"פ בנושאי כיבוי אש ואירועי חירום

    ישראל וארצות הברית חתמו על מזכר הבנות לשיתוף פעולה לאומי בנושאי כיבוי אש, אסונות וניהול אירועי חירום

    צילום: כבאות והצלה לישראל
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משלחת פדרלית מהמשרד לביטחון המולדת האמריקני הגיע השבוע לישראל לטקס חתימה על מזכר הבנות לאומי בתחום כיבוי האש המהווה ציון דרך ביחסי המדינות וביכולתן לנהל אירועי חירום.

    נציב כבאות והצלה רב טפסר אייל כספי וראשת מינהל הכיבוי האמריקני דר' לורי מור -מרל חתמו על מזכר הבנות פורץ לשיתוף פעולה ארגוני ומבצעי בנושאי כיבוי אש ואירועי חירום משמעותיים שישפר את יכולת התגובה המבצעית של הגופים לניהול אירועי חירום.

    מזכר ההבנות כולל קשת רחבה של נושאי ליבה ותוכן לשיתוף פעולה בדגש על מחקר ופיתוח בתחום כיבוי האש, תפיסות מבצעיות לכיבוי שריפות ממסוקים, טקטיקות כיבוי אש ברבי קומות ובתווך התת-קרקעי, פיתוח אמצעי כיבוי למצברי ליתיום במכוניות חשמליות, הכשרות והדרכת אוכלוסייה ועוד.

    מינהל הכיבוי האמריקני הינו גוף רב השפעה האחראי על תוכניות הכיבוי הארציות בארה"ב, מחקר ופיתוח, הכשרה מקצועית, הסברה והדרכת אוכלוסייה. למעשה הוא פועל כגוף רגולטורי בתחום כיבוי האש הכפוף לנשיא ארצות הברית.

    אתמול (רביעי) ביקרו חברי המשלחת הפדרלית בקריית הכבאות הלאומית בראשון לציון כאורחים של נציב כבאות והצלה לישראל אייל כספי.

    הם קיבלו סקירה על היכולות, האמצעים והאתגרים של מערך הכיבוי הישראלי וצפו בתצוגת תכלית ואמצעים במתקן הסימולטור החדיש במכללה לכבאות.

    בנוסף, המשלחת ביקרה בתחנת כיבוי אשדוד שם הוצגו בפניהם תפיסות הפעלה שפותחו במחוז דרום להתמודדות עם טרור העפיפונים, ירי טילים ושריפות ביישובי העוטף.

    היום (חמישי) תבקר ראש מינהל הכיבוי האמריקני באנדרטה לזכר הנספים באסון הכרמל, וכן תערוך סיור מוסק בתוואי האסון, ובאזורי סיכון בהרי הכרמל, ובפרוזדור ירושלים בהם יש חשש לשריפות ענק.

    כזכור בשתי השריפות הגדולות בכרמל (2010,2016) העמידו האמריקנים לטובת מאמצי הכיבוי את הסופרטאנקר -מטוס הכיבוי הגדול בעולם.

    נציב כבאות והצלה רב טפסר אייל כספי בירך על ההסכם החשוב שלדבריו הינו חלק מהיערכות הלאומית של מדינת ישראל למשבר האקלים העולמי: "מדינות ומערכי כיבוי בעולם מתמודדים עם אתגרים מבצעיים חוצי גבולות המחייבים שילוב כוחות, ידע, אמצעים וטכנולוגיות. שיתוף פעולה אסטרטגי בזירה הבינלאומית כמו גם מזכר ההבנות עם ארצות הברית, מחויבים במציאות כאוטית של משבר אקלים גלובלי. שותפויות בינלאומיות הינן חלק מבניין הכוח המבצעי והתאמתו למציאות המשתנה, ויעניקו לנו יכולות מבצעיות למענה מיטבי לשריפות ענק, שיטפונות והצפות".



    0 תגובות