במשטרה מודאגים: "פרישה של מתנדבי זק"א מהארגון – מכה קשה"

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on במשטרה מודאגים: "פרישה של מתנדבי זק"א מהארגון – מכה קשה"

    המשבר בין זק"א למשטרה. בכיר במשטרה לכתב 'קול חי': "אם בעקבות הנוהל החדש של המשטרה בטיפול בכבוד המת, הרבנים יורו למתנדבי זק"א לנתק קשר עם כל התנדבות במשטרה, זו תהיה מכה קשה למשטרה שגם כך סובלת ממחסור בכוח אדם"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    19:28
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on קוגל או נשק חם? הדרישות של הרב ברושויסברגר לגיוס בצה"ל • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המשבר בין זק"א למשטרת ישראל: בעקבות הנוהל החדש של אגף המתנדבים, לפיו נאסר על המתנדבים להגיע לזירות באפוד זק"א, ויותר מכך נוהל אח"י החדש – שלדברי גורמים בארגון מהווה פגיעה קשה בכבוד המת על כל המשתמע מכך, נוצר קרע עמוק ביחסי המשטרה וזק"א.

    המשבר החל לפני כשבוע ביום הפיגוע הכפול בירושלים, בו נרצחו 2 בני אדם ונפצעו מס' אזרחים. למקום הגיע מפקד זק"א ירושלים בנצי אוירינג שידיו מלאות בחסד ובכבוד המת, וביחד עם מתנדבים נוספים, עסקו זמן רב בחסד של אמת וניקוי הדם מהזירה, כדי להביא הכל לקבורה עפ"י ההלכה. באותו ערב המתנדבים קיבלו שיחת טלפון מהמשטרה שהם מושהים מכל התנדבות בגלל שנכנסו לזירה עם "אפודי זק"א".

    בעקבות המקרה הוחלט בהנהלת הארגון ובהתיעצות עם גורמים נוספים להיאבק בכל הקשור לכבוד המת. "34 שנות עשייה של מתנדבי זק"א בארץ ובעולם עם נסיון עשיר לצערינו של כל מתנדב ומתנדב, אף אחד לא יוכל לקחת מאיתנו את הזכויות שטיפלנו בכבוד המת ובשמירתו", אומרים בארגון.

    השמועה כי מפקד זק"א ירושלים בנצי אוירינג הושעה מהמשטרה, עשתה לה כנפיים גם בתוך שורות המשטרה בדרגים הגבוהים ביותר, וגם אצל פוליטיקאים רבים שרואים בארגון זק"א ובבנצי אוירינג – אנשים שניתן לסמוך עליהם בעיניים עצומות בכל הקשור בשמירת כבוד המת ובחסד של אמת הן בפן ההלכתי והיהודי והן בפן המשפטי כשנצרכים להגיע לבתי משפט לויתור נתיחה ועוד.

    חשוב לומר: לפני כשנתיים הוחלט באגף המתנדבים של המשטרה להקים נוהל אח"י כמקביל לעבודת זק"א ובכך בעצם למחוק את המושג והשם זק"א. בזק"א אומרים כי בנוהל אח"י החדש ישנם סעיפים שמבזים את כבוד המת, כולל סעיף שקצין בשטח יחליט אם צריך לנקות את הדם והוא יחליט אם צריך להביא אנשים לנקות את הזירה. אין ספק שזה נוגד את ההלכה והפוך, זה לא שמירת כבוד המת אלא ביזויו. ברור לכולם שאם המאבק יימשך ובהתיעצות עם גדו"י והרבנים – ישנה אפשרות שיורו למתנדבים להפסיק כל פעילות עם המשטרה ולהחזיר את התעודות.

    אלפי מתנדבי זק"א עובדים הרבה מאד בשת"פ עם המשטרה בכל מחוז ומחוז. הם מבצעים גם דברים שהשוטרים אינם מוכנים לעשות.

    בכיר במשטרה שעימו שוחחתי אומר לי: "אם המשבר לא ייפתר והרבנים יורו למתנדבים להפסיק כל שת"פ עם המשטרה, זה יהיה מכה למשטרה שרואה במתנדבים הרבים כוח עזר וסיוע, וגם כך ישנו מחסור בכ"א במשטרה".

    המשבר בין זק"א למשטרה הגיע גם למפכ"ל, שאגב משבח מאד את פעילות מתנדבי זק"א הן בארועים והן ככוח עזר לתחנות המשטרה. קצינים בכירים מאד העבירו מסרים לדרגים הגבוהים שחייבים להגיע לפתרון ו"אל לנו לפספס אותם".

    בכיר בזק"א אומר לי: "אם רוצים, ניתן לסיים את המשבר הזה, אולם לא נוותר כי הוא זה בכל הקשור לנהלי ההלכה של כבוד המת שהתוו לנו רבני הארגון". גם בנושא האפודי זיהוי מבהירים בארגון כי ימשיכו להגיע לארועים בגאוה עם אפודי זק"א. "מה משנה למשטרה עם איזה אפוד אתה מגיע? זק"א זה מותג .עם האפודים האלו היינו עד היום במשך 34 שנים, ונמשיך הלאה, מתוך קידוש ש"ש ושמירה על כבוד המת. כל הצעה לפתרון המשבר שיוצג לפנינו נביא לרבני זק"א ונפעל לפיהם. הרבנים הם מתווים לנו את הדרך וההלכה בכל מה שקשור לחסד של אמת וכבוד המת".

    נראה, כי גם במשטרה מעונינים לסיים את המשבר הזה כמה שיותר מהר ולחזור לפעול יחד כמו שהיה. ככל שיהיו התפתחויות נמשיך ונעדכן.

    נזכיר, כי במשטרת ישראל הגיבו בתחילת השבוע לטענות מצד זק"א ומסרו: "משטרת ישראל פועלת כל העת למען שלומם ובטחונם של אזרחי ישראל. תפקידם ומשימתם של כוחות השיטור היא משימה מורכבת במיוחד וכרוכה פעמים רבות בקבלת החלטות מורכבות כאשר מעל הכל, שמירה על חיי אדם.

    "בכל הנוגע לאירועי פח״ע ואירועים פליליים בכלל, זירת האירוע מנוהלת ע״י משטרת ישראל, שמהווה גורם מאשר לכניסת אנשים או גופים שונים לזירות אלו.

    "כחלק מתהליכי הפקת לקחים מאירועים שונים, הוחלט כי לזירות מסוג זה יכנסו אך ורק מי שהוסמך על ידי המשטרה ופועל באופן מלא ומדוייק על פי פקודות המשטרה וסר למרות המפקדים באירועים השונים.

    "משטרת ישראל מכבדת את העשייה הציבורית של ארגונים שונים ומוקירה את הניסיון המצטבר שלהם וקוראת לארגונים הללו להצטרף למשטרה על פי הנוהלים המסדירים את הפעילות בזירות השונות.

    "אשר לאירוע בירושלים, מדובר בצורך מבצעי-חקירתי של פעילות מעבדות חבלה וזיהוי פלילי, על כן כל מי שלא היה נחוץ לפעילות זו, לרבות שוטרים ומתנדבים מגופי הצלה שונים, התבקש לצאת מהזירה עד סיום פעילותם. אנו מדגישים כי בשלב זה לא היו נפגעים כלשהם בזירה", מסרו במשטרה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מישהו יודע אם הנהג משאית בטון הזה היה ערבי?
      לדרוס ילד למוות במעבר חצייה .