- רדיו קול חי - -

האב זועק: "הבת שלי מאושפזת לחינם, זו שערוריה"

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אסון מירון היה אמנם לפני שנה וחצי. אין מי שלא הזדעזע מהאסון הקשה, בפרט מי שנחשף למראות הקשים. אך יש כאלה, שזה עדיין משפיע להם על החיים, יום יום.

ב"מהדורה המרכזית" הערב, שוחח אבי מימרן עם ר' נתן, אבא לילדה חרדית שהבת שלו נמצאת בפוסט טראומה נפשי אחרי אסון מירון.
והוא מספר שכבר 3 חודשים הילדה שלו נשארת באשפוז בבי"ח במחלקה פסיכיאטרית, בגלל שמשרד הרווחה לא מוצא לה מסגרת של פוסט אשפוז.

"בכל הארץ יש רק 8 מיטות המיועדות לחרדים במסגרת כזו בנתניה. יש 20 בנות חרדיות ברשימת המתנה שמאלצת אותן להישאר באשפוז מיותר ומזיק" הוא אומר.

"זה כמו להיות במאסר. זה ממש פיקוח נפש, אף אחד לא מרים את הכפפה, זה נראה שזה לא מעניין אף אחד. אני מכיר את ה- 20 איש, אולי יש עוד".

האזינו לשיחה המלאה עם האב הכאוב:

/wp-content/uploads/2022/11/הרב-נתן.mp3 [1]

 

משרד הרווחה והביטחון החברתי בתגובה ל"קול חי": "הנושא מוכר ונמצא בטיפול של הדרגים הגבוהים במשרד. בחודשים הקרובים צפויות להיפתח מסגרות פוסט אשפוזיות חדשות ובהן גם מסגרות לנערות חרדיות והגורמים המקצועיים פועלים באינטנסיביות על מנת לזרז את התהליכים".

האב ששמע את התגובה לא יכל לשתוק והגיב: "ילדה מתמודדת, והיא נמצאת במקום שהיא לא צריכה להיות בו, איך אפשר להגיב כזו תגובה?" תהה האב. "למה היא צריכה להיות שם עוד כמה חודשים? איך אפשר להגיב כזו תגובה בכלל? כואב הלב" אמר בעצב.