האב זועק: "הבת שלי מאושפזת לחינם, זו שערוריה"

    אסתי פלד 2 Comment on האב זועק: "הבת שלי מאושפזת לחינם, זו שערוריה"

    ארגונים שמסייעים בבריאות הגוף ברוך ה' שיש בשפע, אך לבריאות הנפש יש פחות מודעות. אבי מימרן שוחח ב"מהדורה המרכזית" אם ר' נתן, שבתו מאושפזת במחלקה פסיכיאטרית, לטענתו, רק בגלל שמשרד הרווחה לא מוצא לה מסגרת

    צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אסון מירון היה אמנם לפני שנה וחצי. אין מי שלא הזדעזע מהאסון הקשה, בפרט מי שנחשף למראות הקשים. אך יש כאלה, שזה עדיין משפיע להם על החיים, יום יום.

    ב"מהדורה המרכזית" הערב, שוחח אבי מימרן עם ר' נתן, אבא לילדה חרדית שהבת שלו נמצאת בפוסט טראומה נפשי אחרי אסון מירון.
    והוא מספר שכבר 3 חודשים הילדה שלו נשארת באשפוז בבי"ח במחלקה פסיכיאטרית, בגלל שמשרד הרווחה לא מוצא לה מסגרת של פוסט אשפוז.

    "בכל הארץ יש רק 8 מיטות המיועדות לחרדים במסגרת כזו בנתניה. יש 20 בנות חרדיות ברשימת המתנה שמאלצת אותן להישאר באשפוז מיותר ומזיק" הוא אומר.

    "זה כמו להיות במאסר. זה ממש פיקוח נפש, אף אחד לא מרים את הכפפה, זה נראה שזה לא מעניין אף אחד. אני מכיר את ה- 20 איש, אולי יש עוד".

    האזינו לשיחה המלאה עם האב הכאוב:

     

    משרד הרווחה והביטחון החברתי בתגובה ל"קול חי": "הנושא מוכר ונמצא בטיפול של הדרגים הגבוהים במשרד. בחודשים הקרובים צפויות להיפתח מסגרות פוסט אשפוזיות חדשות ובהן גם מסגרות לנערות חרדיות והגורמים המקצועיים פועלים באינטנסיביות על מנת לזרז את התהליכים".

    האב ששמע את התגובה לא יכל לשתוק והגיב: "ילדה מתמודדת, והיא נמצאת במקום שהיא לא צריכה להיות בו, איך אפשר להגיב כזו תגובה?" תהה האב. "למה היא צריכה להיות שם עוד כמה חודשים? איך אפשר להגיב כזו תגובה בכלל? כואב הלב" אמר בעצב.

     

     



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      רפואה שלמה, בעזרת ד'.. להתפלל גם על מחלות הנפש ולא רק הגוף. ד' ישמור. חברה סיפרה ךי פעם על חברתה מהסמינר ילדה נורמטיבית לחלוטין. טובה שפתאום החלה להתנהג מוזר. סיפרה כמה היא נבהלה. ד' ישמור. נתפלל על כל אחד וגם על הילדים שלנו שחלילה ….. זו אינה אשמת המתמודד וצריך להתפלל על ה"חולים שיתרפאו, על הבריאים שלא יחלו…(וכל הקט שהולחן בשיר היפה "דויד המלך "של יידל ורדיגר בלחן של משולם גרינברגר)"(בספר הקדוש "מאור ושמש" לפרשת משפטים מביא את פרוש הרד"ק- ר' דויד קמח)