מה קורה בין זק"א למשטרה? דובר זק"א בריאיון

    אסתי פלד No Comments on מה קורה בין זק"א למשטרה? דובר זק"א בריאיון

    דובר זק"א מוטי בוקצ'ין לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית": "אחרי הפיגוע בירושלים, התקשרו למתנדבים שהיו שם, ואמרו להם שהם מושעים כי הם לא הגיעו עם האפוד של המשטרה. פנינו למפכ"ל שיתערב בעניין" | האזינו

    צילום: פלאש 90
    12:56
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on הצטיידו בעט ודף: העוגות המיוחדות של מלכי אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מוטי בוקצ'ין דובר זק"א, שוחח עם אבי מימרן ב"מהדורה המרכזית" ושטח את טענות הארגון על ההנחיות החדשות של המשטרה. "ארגון זק"א קיים 34 שנים, אנחנו פועלים בכל מקרה של מוות לא טבעי, תאונות פיגועים וכדו', רח"ל. זה זירות רגישות, ולכן חשוב התיאום עם המשטרה".

    "מכיוון שקמו לנו מתחרים שלא באמת ידעו לעשות את העבודה, ביקשנו מהמשטרה שתתן למתנדבים שלנו שבאמת יודעים מה לעשות, איזו שהיא תעודה שתאשר את היותם מתנדבים".

    "מישהו במחלקת המתנדבים של המשטרה החליט להקים בתוך המשטרה סוג של ארגון דומה. אחרי הפיגוע בירושלים, התקשרו למתנדבים שהיו שם, ואמרו להם שהם מושעים כי הם לא הגיעו עם האפוד של המשטרה".

    "אנחנו פועלים לפי ההלכה, את המשטרה לא מעניין הלכה. הסכסוך הוא לא מול כל המשטרה, אנחנו פונים למפכ"ל שיתערב בזה".

    האזינו שיחה המלאה:

    ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל פועלת כל העת למען שלומם ובטחונם של אזרחי ישראל. תפקידם ומשימתם של כוחות השיטור היא משימה מורכבת במיוחד וכרוכה פעמים רבות בקבלת החלטות מורכבות כאשר מעל הכל, שמירה על חיי אדם.

    בכל הנוגע לאירועי פח״ע ואירועים פליליים בכלל, זירת האירוע מנוהלת ע״י משטרת ישראל, שמהווה גורם מאשר לכניסת אנשים או גופים שונים לזירות אלו.

    כחלק מתהליכי הפקת לקחים מאירועים שונים, הוחלט כי לזירות מסוג זה יכנסו אך ורק מי שהוסמך על ידי המשטרה ופועל באופן מלא ומדוייק על פי פקודות המשטרה וסר למרות המפקדים באירועים השונים.

    משטרת ישראל מכבדת את העשייה הציבורית של ארגונים שונים ומוקירה את הניסיון המצטבר שלהם וקוראת לארגונים הללו להצטרף למשטרה על פי הנוהלים המסדירים את הפעילות בזירות השונות.

    אשר לאירוע בירושלים, מדובר בצורך מבצעי-חקירתי של פעילות מעבדות חבלה וזיהוי פלילי, על כן כל מי שלא היה נחוץ לפעילות זו, לרבות שוטרים ומתנדבים מגופי הצלה שונים, התבקש לצאת מהזירה עד סיום פעילותם".

     

     



    0 תגובות