מנכ"ל משרד הבט"פ: "יכול להיות שומר החומות 2, המוכנות טובה יותר"

    קובי פינקלר No Comments on מנכ"ל משרד הבט"פ: "יכול להיות שומר החומות 2, המוכנות טובה יותר"

    תומר לוטן, מנכ"ל משרד הבט"פ בוועידת בן גוריון הראשונה: "יכול להיות שומר חומות 2, אבל המוכנות שלנו הרבה יותר טובה. שינויים שממשלות מזמנות הרבה פעמים בהרכבי יחידות זה אסון לשירות הציבורי ואסון לתפקוד המשרדים"

    צילום: יוסי אלוני\פלאש 90
    14:17
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on המפתחות בידיים של הקבינט: צה"ל מוכן לפעולה ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (ד') התקיימה ועידת "בן גוריון" הראשונה לעתיד הנגב במלון שרמן במדרשת בן גוריון לאחר האזכרה הממלכתית לדוד בן גוריון. בוועידה שהינה יוזמה של המועצה האזורית רמת הנגב, קרן מיראז׳ ישראל ואמיר הלוי, הוצג דוח ראשון שסקר את כל החלטות הממשלה החולפת ביחס לנגב וסקר תושבים מקיף שנערך לקראתה.

    תומר לוטן, מנכ"ל משרד לביטחון פנים התייחס לשינוי שמו של המשרד ואמר במהלך הועידה: "אני חושב שמוטב שפוליטיקאים יתעסקו במהות ופחות בטפל כמו השמות והכותרות. אך יותר מכך – כל מי שמכיר את השירות הציבורי, יסכים איתי שהשינויים שממשלות מזמנות הרבה פעמים בהרכבי יחידות זה אסון לשירות הציבורי ואסון לתפקוד המשרדים."

    בנוגע לסוגיית הסמכויות, אמר לוטן כי "בשום שלב במהלך הכהונה שלי כמנכ"ל המשרד לביטחון פנים לא הייתה לנו בעיה ביישום המדיניות שלנו בכל הנוגע לסמכויות השר".

    לגבי תחושת הביטחון האישי, נוכח הסקר שהוצג במהלך הועידה כי 67% מתושבי הנגב העידו כי הממשלה היוצאת לא הקדישה תשומת לב מספקת לסוגיות הקשורות בביטחון האישי, אמר לוטן: " כשמדברים על ביטחון אישי העולם הזה מתחלק לעובדות – עד כמה באמת העולם של סביב הוא בטוח והאופן שבו קיימת תפיסת הביטחון. כמדינה, תפיסת הביטחון שלנו מאד נפגעה בשנים האחרונות – החברה הישראלית קיבלה זבנג מאד גדול אחרי שומר חומות וזה הפיל אסימון שהיה צריך ליפול לפני המון שנים".

    "מאד קשה להצליח לענות לתחושות האלה שאולי הן מוצדקות, אך אני חייב לציין שהממשלה הזו ששתה בתחום הביטחון האישי יותר מכל קודמותיה במכפלות גבוהות היום אני יכול לומר – יכול להיות ששומר חומות שתיים בדרך אבל המוכנות שלנו לשומר חומות הבא היא לאין ערוך הרבה יותר טובה. אז נכון, יש פער מאד גדול בין הביטחון האישי ובין תחושת הביטחון האישי בישראל, והפער הוא התיווך לאזרחים. החשש שלי הוא שבגלל הכותרות הצועקות, אזרחים יחששו לפנות למשטרה ואת המעגל הזה חייבים לקטוע".



    0 תגובות