הרמטכ"ל: "אף פוליטיקאי לא יתערב בהחלטות פיקודיות"

    קובי פינקלר 3 Comment on הרמטכ"ל: "אף פוליטיקאי לא יתערב בהחלטות פיקודיות"

    הרמטכ"ל כוכבי על רקע הביקורת על ענישת החייל מהתקרית בחברון: "לא נאפשר לאף פוליטיקאי, לא מימין ולא משמאל, להתערב בהחלטות פיקודיות ולנצל את הצבא לקדם אג׳נדה פוליטית. התערבות פוליטית בצה״ל פוגעת ישירות ביכולת של הצבא לבצע את משימותיו, ובלגיטימציה שלו"

    אביב כוכבי צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התקרית בחברון: הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי שוחח הלילה (בין שלישי לרביעי) עם מח״ט גבעתי, אל״ם אליעד מואטי, ולאחר מכן עם מג״ד צבר, סא״ל אבירן אלפסי.

    במסגרת השיחות הוקיע הרמטכ״ל את ההתקפות על המג״ד ועל המפקדים בגדוד וגיבה את פעולותיהם נוכח אירועי סוף השבוע.

    הרמטכ״ל שיבח את הפעילות המבצעית של הגדוד, את האופן הערכי שבו הוא פועל, ואת הגישה הרצינית בה נחקרו וטופלו הארועים החריגים. הרמטכ״ל הבהיר כי תקיפת המג"ד היא דבר פסול, וכל התערבות פוליטית בהחלטות מפקדים היא דבר פסול.

    מדברי הרמטכ״ל: "המפקדים, ורק המפקדים, קובעים את הנורמות ואת אופן הטיפול באירועים ביחידותיהם. לוחמים ומפקדים בגזרות הלחימה נדרשים להתמודד עם מצבים מורכבים והם ראויים להערכה. ההתמודדות הזו חפה מכל שיקול פוליטי, וגם אם נעשות טעויות הן צריכות להתברר ולהתנהל בתוך הצבא והמסגרות המתאימות.

    כוכבי הבהיר: "לא נאפשר לאף פוליטיקאי, לא מימין ולא משמאל, להתערב בהחלטות פיקודיות ולנצל את הצבא לקדם אג׳נדה פוליטית. התערבות פוליטית בצה״ל פוגעת ישירות ביכולת של הצבא לבצע את משימותיו, ובלגיטימציה שלו.

    לדבריו "הכפשות מפקדים על רקע פוליטי היא מדרון חלקלק שאסור לנו כחברה להדרדר בו. החיילים, המפקדים וגם בני משפחותיהם הם בעלי זכויות רבות, והם צריכים להשאר מחוץ לכל שיח פוליטי.

    הוא הוסיף: "אני מחזק את הגדוד, ויודע שהמשימות המורכבות מחייבות שיקול דעת, מקצוענות וערכים, ויש לי אמון מלא ביכולת של הגדוד לבצע אותן בהצלחה".

    ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו התייחס לכך: "צה״ל הוא צבא העם, אני קורא לכולם, מימין ומשמאל, להשאיר אותו מחוץ לכל ויכוח פוליטי".

    יו"ר עוצמה יהודית והשר המיועד לבטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר, הגיב לדברי הרמטכ"ל: "מכבד מאוד את הרמטכ"ל, אבל נאה דורש נאה מקיים. הייתי מצפה מהרמטכ"ל שבדיוק כפי שהוא דרש מחייל לא להתבטא פוליטית, כך הוא עצמו ימנע מהתבטאויות פוליטיות. לא פלא שכאשר שר הביטחון לא מתפקד ואין מי שיקבע את המדיניות נוצר ואקום מנהיגותי. אדגיש: אין לי כוונה להתערב בענישה, אבל המדיניות תהיה חייבת להשתנות".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      אם שמאלני הפריע לחייל במילוי תפקידו למה לא מענישים את המפריע? איך זה קשור לפעילות צבאית? החיילים לא רובוטים

    2. 2

      דברי הבל ממש! הרמטכ"ל כפוף לשר הבטחון ולממשלה, ולא יעלה על הדעת שאין שום אפשרות לבקר פעולה או התבטאות כזו או אחרת. הענישה החמורה על כמה מילים שנאמרו בשעת לחץ, מעידה על משהו שדומה יותר להתבטאות עם כוונה פוליטית – או כדי להכיןן את הרקע להמשך הקריירה, או פשוט להחניף למי שנראה בעיניו כאנשי מוסר כביכול…
      כל הדרשה שלכל אזרח יש זכות להפגין וכו' וכו', אין לה שום מקום כשמדובר על התגרות, פגיעה מילולית ועוד. תגבה את החיילים שלך!
      כבר חצוף אחד טען שהיישוב היהודי בחברון הוא פרובוקציה! הוא שוכח שגם הישוב היהודי בתל אביב הוא כזה… ואם כך נראים ידידינו, מי צריך אויבים…