הסכסוך מחריף: בכירים בזק"א תוקפים – "מה עשיתם 30 שנה?"

    נדב דוד No Comments on הסכסוך מחריף: בכירים בזק"א תוקפים – "מה עשיתם 30 שנה?"

    בארגון זק"א עולים למתקפה חסרת תקדים נגד משטרת ישראל: "מה עשיתם שלושים שנה? " | בארגון פונים למפכ"ל להתערב ולפתור את המשבר במהירות

    צילום: Flash90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בארגון זק"א יוצאים למתקפה חסרת תקדים נגד הנוהל החדש לטיפול בנפטרים והרוגים של משטרת ישראל שלדבריהם פוגע קשות בכבוד המת ואינו עולה בקנה אחד עם העקרונות והערכים המחייבים מההיבט ההלכתי והיהודי הזוכים לגיבוי מלא מההנהגה הרוחנית החרדית שארגון זק"א פועל בהדרכתם ובפרט ועד רבני זק"א המלווים את פעילות הארגון בכל צעד ושעל על כל פרט.

    בכירים בזק"א מתייחסים לפעילות "מחלקת מתנדבים" במשטרת ישראל שהכריזה על נוהל חדש במסגרתו רק מתנדבי המחלקה יורשו לפעול בזירות אסון ופעילות מתנדבי זק"א נאסרה, החלטה שהספיקה להשתנות מאז ונכון לשעת כתיבת השורות בוטלה השעיית מתנדבי זק"א מפעילות, אך נוהל העבודה נותר בעינו.

    בכירי הארגון מציפים שורת שאלות קשות על אותה מחלקה המאיימת לשלול את אפשרות הפעילות למען כבוד המת של מתנדבי הארגון המפורסמת וידועה בכל העולם, עד כדי כך שגם ארגון האו"ם מכיר באופן רשמי בפעילותם בזירות אסון.

    "מחלקת המתנדבים במשטרת ישראל עזרה אי פעם למתנדב שבא לעסוק בחסד של אמת"? תוהה בכיר בארגון זק"א ומוסיף: "כמה ציוד חילקו ב"מחלקת מתנדבים" של המשטרה? כמה הדרכות, סדנאות חוסן וימי גיבוש התקיימו מטעם ה"מחלקה" בשלושים השנים האחרונות? כמה גופות בריקבון טופלו על ידי אנשי המחלקה המשטרתית"?

    הבכיר מחריף את הטון וקובע כי מחלקת המתנדבים במשטרה לא סייעה מעולם לא לכבוד המת ולא לשמירת החי. "אין מקומם יותר מלראות אותם כעת פועלים באופן ממוקד נגד מלאכי החסד של אמת, מתנדבי זק"א, שמקדישים את כל חייהם למען קדושת המת ועבור שמירת ההלכה המסורה בקפידה" הוא אומר כשהתסכול מורגש היטב בקולו.

    מה אתם מצפים שיקרה כעת? "אני פונה מכאן למפכ"ל רנ"צ קובי שבתאי" משיב הגורם הבכיר "שאין לי ספק שלו היה מודע לעומק העוול כלפי המתנדבים, היה עושה הכל לפתור אותו במהירות לטובת כל הצדדים. כבר שנה וחצי אנחנו מתחננים לכל גורם אפשרי מרמת השטח ועד לקצונה הבכירה, התשובה שאנחנו מקבלים מדהימה באטימותה, אגף המתנדבים בעצם אומר שהוא הרב, המפקד והמתנדב בפועל. זה מצב שלא יוכל להימשך כך" הוא חותם בכאב.

    דובי ויסנשטרן, מנכ"ל זק"א, מרחיב בשיחה על התחושות הקשות מול התנהלות מחלקת המתנדבים של המשטרה: "ביקשו מאיתנו להתנדב במשטרת ישראל למען הקהילה, עשרות שנים שאנחנו עומדים כחומה בצורה למען כבוד המת ופועלים בשיתוף פעולה עם המשטרה כאשר אנחנו משלמים מחירים בתוך הקהילה על כך.

    "אין מי שמודע יותר ליתרונות המשמעותיים של פעילות זק"א ועד כמה זה פותר משברים מורכבים בקלות, מאשר הפיקוד המבצעי הבכיר של המשטרה, וזה רק בזכות האמון של גדולי הרבנים וההנהגה הרוחנית של הציבור החרדי בארגון זק"א, ראשיו ומתנדביו" מציין ויסנשטרן.

    "יש לנו אלפי מתנדבים חדשים שמוכנים להיות חלק ממלאכת הקודש, להוות הגשר בין המשטרה לקהילה, ומה אנחנו מקבלים בתמורה ממחלקת המתנדבים? מתי הם יבינו שהתפקיד שלהם הוא לקדם את המשטרה ושיתופי הפעולה עם הקהילה ולא לדרדר את המצב עשרות שנים לאחור" הוא מסכם.

    בארגון, פנו גם לכלל המתנדבים, ובאגרת מיוחדת הסבירו להם על מה המאבק מול המשטרה:

    ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לסכסוך עם זק"א: "משטרת ישראל פועלת כל העת למען שלומם ובטחונם של אזרחי ישראל. תפקידם ומשימתם של כוחות השיטור היא משימה מורכבת במיוחד וכרוכה פעמים רבות בקבלת החלטות מורכבות כאשר מעל הכל, שמירה על חיי אדם"

    "בכל הנוגע לאירועי פח״ע ואירועים פליליים בכלל, זירת האירוע מנוהלת ע״י משטרת ישראל, שמהווה גורם מאשר לכניסת אנשים או גופים שונים לזירות אלו. כחלק מתהליכי הפקת לקחים מאירועים שונים, הוחלט כי לזירות מסוג זה יכנסו אך ורק מי שהוסמך על ידי המשטרה ופועל באופן מלא ומדוייק על פי פקודות המשטרה וסר למרות המפקדים באירועים השונים".

    "משטרת ישראל מכבדת את העשייה הציבורית של ארגונים שונים ומוקירה את הניסיון המצטבר שלהם וקוראת לארגונים הללו להצטרף למשטרה על פי הנוהלים המסדירים את הפעילות בזירות השונות. אשר לאירוע בירושלים, מדובר בצורך מבצעי-חקירתי של פעילות מעבדות חבלה וזיהוי פלילי, על כן כל מי שלא היה נחוץ לפעילות זו, לרבות שוטרים ומתנדבים מגופי הצלה שונים, התבקש לצאת מהזירה עד סיום פעילותם".



    0 תגובות