זעם בימין: כתב אישום נגד ראש ישיבת חומש

    בנצי לייזרוביץ' ואיתי גדסי No Comments on זעם בימין: כתב אישום נגד ראש ישיבת חומש

    בצל המו"מ הקואליציוני על ביטול חוק ההתנתקות: הוגש כתב אישום כנגד ראש ישיבת חומש על כניסה לחומש והפרת חוק ההתנתקות

    צילום: ישיבת חומש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בצל המו"מ הקואליציוני והדיונים בחדרי המו"מ על ביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון, ובצל התמיכה של כל מפלגות הקואליציה הנרקמת בביטול החוק, כתב אישום הוגש בימים האחרונים כנגד ראש ישיבת חומש, הרב אלישמע כהן בגין הפרת חוק ההתנתקות.

    כתב האישום אשר הוגש בידי תביעות שומרון שלוחת אריאל, מייחס לרב כהן, כניסה ליישוב חומש, עבירה על חוק ההתנתקות – "כניסה/ שהייה בשטח מוגבל ללא היתר עבירה לפי סעיף 27 (א)(1) לחוק יישום תכנית ההתנתקות התשס"ה – 2005".

    בין השאר נכתב בכתב האישום כנגד הרב "הנאשם שהה ביישוב חומש מבלי שקיבל היתר לכך. במעשיו לעיל שהה הנאשם בשטח המפונה ללא היתר". בסיומו של כתב האישום הודיעה המאשימה לרב כי "ישנה אפשרות שהתביעה תעתור למאסר בפועל בנוגע לנאשם".

    ראש ישיבת חומש, הרב אלישמע כהן הגיב לכתב האישום: "כאשר יענו אותנו כן נרבה וכן נפרוץ. ב"ה שבנו לחומש, ישיבת חומש משגשגת ומתפתחת, קול התורה חזר לצפון השומרון. השימוש בחוק ההתנתקות, בחוק האיוולת בכדי לפגוע בחומש – הוא אות קין למשטרת ישראל, לפרקליטות ולממשלת ישראל. בע"ה אנו ציפייה שהממשלה הקרובה תסיר את החרפה של חוק ההתנתקות כבר בימיה הראשונים מספר החוקים של מדינת ישראל, כך הובטח לנו ואנו מצפים שכך יקרה", מסר הרב.

    ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, הגיב: "עוד דוגמא לרדיפה האובססיבית דווקא כלפי יהודים. החלטה זו היא הוספת חטא על פשע של אכיפה בררנית, על פשע הגירוש, ועקירת הישובים. הדבר מראה עד כמה חשוב וחובה לבטל את חוק ההתנתקות, בצורה מלאה ודורשים לתקן את זה. נעמוד על כך. כתב האישום הזה צריך להיות מבוטל. החוק שבגינו קיבל ראש ישיבת חומש את כתב האישום הוא אות קין על ספר החוקים של מדינת ישראל, וזו הוכחה נוספת לחשיבות העברת החוק לביטול חוק ההתנתקות מייד לאחר כינון הממשלה הלאומית".

    עו"ד משה פולסקי מארגון חוננו אשר מייצג בתיקי חומש מסר "בושה וחרפה. ימים ספורים לפני השבעת הממשלה החדשה שמבקשת לתקן עוול היסטורי, של חוק מיותר שרק גרם לאובדן ריבונות, יחידת התביעות של משטרת ישראל מבקשת להעמיד לדין את הרב אלישמע כהן שמוסר נפשו מזה שנים רבות על לימוד התורה ועל חידוש היישוב היהודי בחומש. וכל זאת בניגוד להתחייבויות מפורשות של הקפאת מצב."

    גם במערכת הפוליטית הגיבו לכתב האישום. יו"ר הכנסת לשעבר ויו"ר שדולת חומש תחילה, ח"כ יולי אדלשטיין אמר: "כתב האישום שהוגש נגד ראש הישיבה בישוב חומש, הרב אלישמע כהן ובו הועלתה האפשרות כי המשטרה תדרוש מאסר בפועל הוא חרפה. צעד זה של המטרה הוא זרז נוסף עבור מפלגות הימין להקים ממשלה בהקדם האפשרי ולהעביר את הצעת החוק אותה יזמתי, יחד עם חברי לגוש הימין, בנוגע לביטול חוק ההתנתקות".

    "לא יתכן כי מדינת ישראל תבצע אכיפה סלקטיבית ואובססיבית שכזו, בזמן שהבניה הבלתי חוקית הערבית-פלסטינית זוכה להתעלמות במקרה הטוב ולרוח גבית מהממשלה הנוכחית במקרה הפחות טוב" הוסיף אדלשטיין.

    ח"כ לימור סון הר-מלך מ"הציונות הדתית" הגיבה: "כתב האישום שהוגש נגד הרב אלישמע כהן ראש ישיבת חומש, הוא חרפה לאומית למדינת ישראל שהוסיפה חטא על פשע ההתנתקות, ורודפת כבר שנים את תלמידי ישיבת חומש הצדיקים שנאחזים במסירות על אדמת חומש".

    "בשבוע שעבר לאחר מאבק ממושך הצלחנו להכניס להסכמים הקואליציוניים את תיקון חוק ההתנתקות בחומש, שיאפשר את המשך קיום הישיבה והנוכחות היהודית בישוב ללא הפרעה, ויבטיח שמקרים כאלו יהיו נחלת העבר" הוסיפה.



    0 תגובות