הפרשן הבכיר על הקשיים במו"מ: "כמו בריונות כביש"

    אסתי פלד No Comments on הפרשן הבכיר על הקשיים במו"מ: "כמו בריונות כביש"

    הפרשן יעקב ריבלין: "יהיו ניגודים מאוד קשים בממשלה ואם סמוטריץ לא מוכן לוותר על תת סעיף ומחזיק את השותף דרעי בגרון – אנחנו מבינים מה הם פניה של הממשלה שעומדת לקום". ברק סרי: "כרגע זה מקרטע"

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הקשיים בהרכבת הממשלה: הפרשן וההיסטוריון יעקב ריבלין והיועץ האסטרטגי ברק סרי, שוחחו הערב (שני) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית

    יעקב ריבלין: "אנחנו רגילים לעיכובים במו"מ. אבל מה שקורה כאן זה סוג של בריונות כביש. סמוטריץ אומר שעד שלא יסוכם הסעיף האחרון בנושא הביוב ביו"ש – הוא לא יאפשר את בחירת יו"ר הכנסת. ואם לא זה – אי אפשר בין היתר להעביר את החוק שיאפשר לדרעי לכהן כשר. דרעי מצידו אומר 'לא נאפשר השבעת ממשלה לפי שהחוק הזה עובר'. סמוטריץ עוצר את מינוי היו"ר, דרעי יעכב את השבעת הממשלה. לכל זה הצטרפה גם יהדות התורה שהוציאה מבית הקברות את חוק טל". 

    ברק סרי: "הייתה אופטימיות שהכל ייגמר מהר. אבל כרגע זה מקרטע. רק בלילה האחרון יצאו הודעות אופטימיות אבל נראה שבין זה למצב האמיתי יש מרחק גדול. אין ספק שתהיה ממשלה בסוף – השאלה מתי".

    ריבלין: "כשמדברים על רוטציה במשרד האוצר עוד שנתיים – אני מרשה לעצמי לצחוק כי כמו שזה נראה אורך החיים של הממשלה יהיה שנה וחצי במקסימום. יהיו ניגודים מאוד קשים בממשלה ואם סמוטריץ לא מוכן לוותר על תת סעיף ומחזיק את השותף דרעי בגרון – אנחנו מבינים מה הם פניה של הממשלה שעומדת לקום".

    "מי שהעלה את חוק טל יודע בכלל מה מדובר?", המשיך ריבלין "אנחנו רוצים שוב חמש שנים ניסיון כמו בחוק ההוא? זה כדי להפעיל לחץ במשא ומתן. כרגע אין חוק ובגץ כל הזמן נותן דחיות לתוקף שלו. חייבים פסקת התגברות לפחות אד-הוק לחוק הזה".

    ברק סרי: "נתניהו לא כל כך שש לעשות צעדים בנושאים המשפטיים. אתה תראה את זה גם לאחר מינוי יריב לוין לשר המשפטים ולגבי מהלכים אחרים. אני חושב שהוא בסוף יהיה די בלם לדברים האלה, מטעמיו שלו".

    עוד אמר סרי: "בליכוד בכלל יש כרגע שתיקה תקשורתית יחסית וממתינים לסיום המו"מ. הבעיה היא שיש שם הרבה שרואים עצמכם בכירים ואחרים ששואפים להיות. יהיה קשה להשביע את רצון כולם. אני לא משוכנע שלא נשמע בסוף על כמה ח"כים שיחליטו להישאר ח"כים כי יקבלו תיקים שלדידם זו השפלה. ביטן עושה רעש כי הוא לא יכול להפסיד מאחר והוא ממילא לא יכול להיות שר בגלל כתב האישום".



    0 תגובות