זק"א נגד המשטרה: "מתנכלים למתנדבי הארגון"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on זק"א נגד המשטרה: "מתנכלים למתנדבי הארגון"

    על רקע השעייתם של מתנדבים ובכירים בארגון מפעילות במשטרה בשל לבישת אפוד הארגון באירועים – בזק"א יוצאים נגד המשטרה: "מסע ציד של משטרת ישראל נגד מתנדבי זק"א"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סכסוך בין זק"א למשטרת ישראל: בארגון פנו הערב (שני) למפכ"ל קובי שבתאי בטענה ל"מסע ציד של משטרת ישראל נגד מתנדבי זק"א". זאת על רקע השעייתם של בכירים בארגון מפעילות במשטרה לאחר שלבשו אפוד זק"א במהלך טיפול בכבוד המת בזירות אירועים.

    במכתב צויין, כי "גם לאחר ההשעיה המבזה, גם לאחר שמשטרת ישראל אמרה בפה מלא שאין לנו כל ערך מבחינתה ו-34 שנות חסד נמחקות בגלל אינטרסים, החלטנו מתוך אמונה במערכת והערכה למשטרה שלא לשרוף את מערכת היחסים המכבדת (שככל הנראה אינה הדדית), למחול על כבודנו ולהמשיך לפעול למען כבוד המת, מתוך הבנה ששיח מכבד עם אנשים ישרים יוביל לתוצאות".

    מנכ"ל הארגון, דובי וינשטרן הוסיף במכתבו: "תוך כדי הניסיון להגיע להבנות, משטרת ישראל המשיכה לפגוע ולבזות את מתנדבנו, בין אם בהוצאות הודעות תפוצה באזהרה: "כל מתנדבי אח"י מחוייבים ללבוש את האפודה החדשה שרשום עליה אח"י בלבד! חל איסור לפעול כמתנדב משטרה בלבוש האפודה הישנה שרשום עליה זק"א" ובין אם בקיום פגישות עם עבריין שכל תכלית פעילותו היא פגיעה במתנדבי זק"א".

    לדבריו "מתנדבי זק"א אינם רודפי כבוד. מתנדבי זק"א פועלים כבר עשרות שנים בשקט ובצנעה יחד עם משטרת ישראל ומעולם לא התקבלה תלונה על פעילותנו במסגרת זו, אלא תעודות הוקרה ואותות הצטיינות על מסירות נפש. איש לא יוכל לעמוד במקומם של מתנדבי זק"א, ואנו איננו מתכננים להעניק לאיש את ההזדמנות הזו".

    הוא סיים: "בשמם של אלפי מתנדבי זק"א שלוחמים למען כבוד המת, למענם של אלפי לוחמי זק"א שמוסרים את נפשם, אני קורא לך ליצור שיח אמיתי, להקפיא את ההליכים שפוגעים במתנדבי זק"א ולבחון את המשך שיתוף הפעולה ביננו לבין משטרת ישראל. משך שנים פעלנו כדי למנוע מלחמות ביננו משך שנים קיבלנו על עצמנו כל נוהל ותקנה של המשטרה על מנת שנוכל להמשיך לפעול יחד. אך כך, המצב לא יוכל להימשך".

    במכתב ששלח ויסנשטרן במקביל למתנדבי הארגון, נכתב: "אני מבקש לחזק את הידיים הקדושות של כל אחד ואחד שפעל ופועל למן כבוד המת. זה לא סוד שיש אנשים שפועלים על גבנו, על חשבוננו ובשמנו. אין להם מושג מה זה כבוד המת. הדבר היחיד שמעניין אותם זה להרוס, לקלקל ולהשמיץ.

    "בתקופה זו סוגית הטיפות בכבוד המת בזיורת אירוע נמצאת במבחן. מעמידים בסימן שאלה את זהותכם. את ניסיונכם ואת קדושתכם. ישנם אף מקומות שעושים על מנת לרמוס ולהשפיל ולא מאפשרים לכם הקדושים לפעול למען כבוד המת. אתם שפועלים ומבצעים כבר 33 שנים בגאווה באומץ ובקדושה למען כבוד המת וקדושת החיים. לא נעצור ולא נסכים שדם הנפטרים ולב הקורבנות ייזרק ויהיה לטיפול אגף הניקיון של העיריות".

    בארגון ציינו בשיחה עם 'קול חי', כי "משטרת ישראל החליטה שלא לשתף פעולה עם ארגון זק"א שמשרת בזירות השונות שנים רבות וכל מטרתו כבוד המת. במכתב שנשלח למפכ"ל, מבקש מנכ"ל זק"א להשיב את הנהלים שהיו נהוגים במשך שנים בעבודה מול זק"א".

    ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל פועלת כל העת למען שלומם ובטחונם של אזרחי ישראל. תפקידם ומשימתם של כוחות השיטור היא משימה מורכבת במיוחד וכרוכה פעמים רבות בקבלת החלטות מורכבות כאשר מעל הכל, שמירה על חיי אדם.

    "בכל הנוגע לאירועי פח״ע ואירועים פליליים בכלל, זירת האירוע מנוהלת ע״י משטרת ישראל, שמהווה גורם מאשר לכניסת אנשים או גופים שונים לזירות אלו.

    "כחלק מתהליכי הפקת לקחים מאירועים שונים, הוחלט כי לזירות מסוג זה יכנסו אך ורק מי שהוסמך על ידי המשטרה ופועל באופן מלא ומדוייק על פי פקודות המשטרה וסר למרות המפקדים באירועים השונים.

    "משטרת ישראל מכבדת את העשייה הציבורית של ארגונים שונים ומוקירה את הניסיון המצטבר שלהם וקוראת לארגונים הללו להצטרף למשטרה על פי הנוהלים המסדירים את הפעילות בזירות השונות.

    "אשר לאירוע בירושלים, מדובר בצורך מבצעי-חקירתי של פעילות מעבדות חבלה וזיהוי פלילי, על כן כל מי שלא היה נחוץ לפעילות זו, לרבות שוטרים ומתנדבים מגופי הצלה שונים, התבקש לצאת מהזירה עד סיום פעילותם. אנו מדגישים כי בשלב זה לא היו נפגעים כלשהם בזירה".



    0 תגובות