דרעי ובן גביר מיישרים קו: "להחליף את יו"ר הכנסת במיידי"

אבי רבינא ואיתי גדסי 1 Comment on דרעי ובן גביר מיישרים קו: "להחליף את יו"ר הכנסת במיידי"

יו"ר ש"ס אריה דרעי התייחס לעיכוב בהחלפת יו"ר הכנסת: "אי אפשר להרכיב ועדות כנסת, אי אפשר לקדם כלום. הציבור נתן לנו את המנדט לעשות את זה וכבר שבועיים וחצי לא עושים כלום". גם בן גביר יצא בהצהרה דומה

צילום: יונתן סינדל, אוליבר פיטוסי - פלאש 90
22:46
23.04.24
הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מיישרים קו: יו"ר ש"ס אריה דרעי ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, קראו היום (שני) בפתח ישיבות הסיעה להחלפת יו"ר הכנסת במיידי. זאת על רקע התנגדותו של יו"ר הציונות הדתית למהלך עד להגעה להסכם קואליציוני.

דרעי: "אני לא מצליח להבין איך אנחנו עם 64 מנדטים ועדיין לא החלפנו את יו״ר הכנסת. אפילו באופן זמני. אי אפשר להרכיב ועדות כנסת, אי אפשר לקדם כלום. הציבור נתן לנו את המנדט לעשות את זה וכבר שבועיים וחצי לא עושים כלום".

עוד אמר דרעי בישיבת הסיעה, כי המשא ומתן מתחלק בינתיים לשני חלקים: יש את המו"מ בנושא של התיקים והתפקידים, ויש את מסמך העקרונות ש"הפעם יעשו אותו יותר מקוצר מהפעמים הקודמות אבל בכל זאת יש הרבה נושאים".

לדבריו "כל הסעיפים שפורסמו בתקשורת ושעדיין לא פורסמו – תבינו שמישהו הגיש אותם ראשון, דנו בהם ולא יצא מזה מילה אחת החוצה כי זה רק עושה נזקים. את המו"מ הזה עוד לא סיימנו. לחלק לא מבוטל מהדברים עדיין לא קיבלנו תשובות, אנחנו ממתינים בסבלנות".

עוד הוסיף דרעי: "לצערי לא כולם הפנימו שש"ס קיבלה 11 מנדטים, מתייחסים אלינו כאילו אנחנו אחת משלושת המפלגות, וכל שניה בודקים 'למה ש"ס מקבלת ככה. אני רוצה לומר: אם לא היינו עושים ויתורים בשבועיים האחרונים לא היינו מגיעים לשלב הסיכומים".

"עם זאת", הבהיר "אנחנו לא קרובים לחתימה. היינו קרובים לסיים לפני כמה ימים אולם יש נסיגה במשא ומתן, עכשיו סיימנו פגישה ארוכה. לא דרכי לאיים אבל אני אומר שאנחנו צריכים להחליט עד כמה אנחנו יכולים עוד לוותר בשביל להקים את הממשלה. גם לנו יש גבולות ואנחנו צריכים לדעת איפה להציב את הקו האדום".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר אמר בפתח ישיבת הסיעה: "הטרור לא מחכה לנו, האלימות לא מחכה לנו, האנרכיסטים פועלים בשטח. אין זמן, חייבים להתחיל בהליכים להקמת ממשלה. אני מבין שיש סיעות מהקואליציה העתידית שלא רוצות לתמוך בהחלפת יו"ר הכנסת וזו טעות קשה. אני קורא לכל סיעות הקואליציה העתידית להודיע כבר היום על תמיכה בהחלפת יו"ר הכנסת. נמשיך לנהל משא ומתן עם הליכוד, נמשיך לדון בסוגיות שחשובות לנו אבל מוכרחים להתחיל בתהליך, מוכרחים לנהל את מדינת ישראל וזה מתחיל כאן בכנסת. החלפת יו"ר הכנסת זהו הצעד הראשון והחשוב ואסור לבזבז זמן יקר. יותר משנה וחצי חכינו לרגעים האלה שאנחנו יכולים למשול, בואו נמשול".

בתוך כך, מוקדם יותר הודיע יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ כי ינהל מו"מ עצמאי על חלוקת הוועדות מול הליכוד, ולא במשותף עם כלל האופוזיציה.

חה"כ מיקי זוהר התייחס היום בריאיון לרדיו 103, לכישורי המשא ומתן של יריב לוין: "הוא הולך להביא לליכוד הישג שאנשים ידעו להעריך אולי רק אחרי שייראו את התוצאות. תיק הביטחון והחוץ כנראה יהיו בליכוד ועוד 4-3 תיקים בכירים כולל המשפטים. אנחנו אחרי ממשלה ששר האוצר היה עם 7 מנדטים, שרה"מ עם 6 ושר הביטחון עם 8".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אתם מדברים יותר מידי"
    ואתה הכי מבין
    תימה עליך איך אתה לא מכניס את כולם לחדר ויוצא עם ממשלה