מחבלים חדרו לחווה בגוש עציון – תקפו, איימו וגנבו רכוש

    בנצי לייזרוביץ No Comments on מחבלים חדרו לחווה בגוש עציון – תקפו, איימו וגנבו רכוש

    אירוע חמור בגוש עציון: ערבים חדרו לחווה, היכו יהודי שנכח במקום, איימו על חייו, גנבו רכוש מהחווה והשחיתו חפצים. עו"ד חיים בלייכר מחוננו קורא להכניס את השב"כ לחקירת האירוע: "קיים חשש ממשי כי תוקפים המסתובבים חופשי, עשויים חלילה לשוב בשנית ולפגוע בצורה קשה אף יותר"

    View of the Jewish settlement of Neve Daniel, in Gush Etzion, West Bank, on June 29, 2020. Photo by Gershon Elinson/Flash90 *** Local Caption *** גוש עציון נווה דניאל התנחלות יישוב יהודי בתים שכונות צילום: גרשון אלינסון / Flash90     
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יהודי אשר שהה בשבוע שעבר בחווה ליד הישוב מיצד בגוש עציון, הותקף במהלך הלילה בצורה קשה בידי שלושה ערבים אשר חדרו לחווה. התוקפים הכו את היהודי באמצעות אלות, תוך שהם מאיימים עליו ברצח אם ימשיך להישאר במקום. לאחר דקות ארוכות, יצאו הערבים מהחווה תוך שהם גונבים רכוש רב שהיה בה ומסבים נזק לציוד החווה.

    עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את היהודי שהותקף, פנה במכתב למשטרה בבקשה לחקור את התקיפה החמורה ואף לערב בה את השב"כ. בלייכר מתאר במכתבו את התקיפה הקשה שעבר היהודי: "קצת אחרי השעה 1:00 בלילה התעורר מרשי בבהלה מצעקות בערבית ומפנס חזק שמסנוור את עיניו, כאשר מעליו עומדים שלושה בני מיעוטים רעולי פנים שאוחזים בידם אלות והם צועקים עליו בערבית ובעברית. מרשי ניסה להגיע למכשיר הפלאפון שעל ידו, אך גילה לחרדתו כי התוקפים שדדו אותו יחד עם משקפיו. אחד התוקפים איים ברצח על מרשי בעברית "יהודי אסור לך להיות פה", "אם אתה יוצא מהמיטה נהרוג אותך" וכן -"מחר אם תהיה כאן נהרוג אותך" וכך הלאה. בנוסף, הכו בני המיעוטים את מרשי ברגליו ובראשו, והוא גונן על ראשו בידיו", תאר בלייכר במכתבו.

    בלייכר מפרט במכתבו את הנזק שגרמו התוקפים ליהודי ולחווה: "לאחר דקות ארוכות של אימה בהן חש מרשי כי אלו רגעיו האחרונים וכי חייו תלויים לנגד עיניו, התוקפים יצאו מהמבנה תוך שהם מאיימים על מרשי שאם יצא הם יהרגו אותו, והחלו לערוך מסע הרס ושוד במקום. מלבד המשקפיים והפלאפון של מרשי, ניסו המחבלים לגנוב את הרכב שהיה בשטח ומשלא הצליחו גרמו לו לנזק, גנבו 3 זוגות תפילין, כלי עבודה יקרים, ציוד ובגדים, חוררו את דוד המים ועוד. לאחר ששמע מרשי כי הם עזבו את המקום הוא יצא בזהירות ומשראה שאין איש, לקח עימו את הכלבה שלו ורץ לחווה אחרת הסמוכה לו", כתב בלייכר.

    לסיום, דורש עו"ד בלייכר כי בחקירת התקיפה החמורה יעורב השב"כ וזאת בכדי להגיע לתפיסת התוקפים בהקדם: "מדובר באירוע חמור ביותר של חדירה לבית אדם, תקיפה בנסיבות מחמירות, איום ברצח, גניבה והיזק לרכוש, וכל זאת ממניע גזעני ובמטרה להשליט טרור ואימה על תושבי המקום היהודים. מלבד הכאב הגופני, הרי שהחרדה ורגעי האימה באירוע כגון זה הינן בלתי ניתנות לשיעור, וכי חרדת המוות הותירה בנפשו של מרשי חוויה טראומתית שעשויה להותיר צלקת לכל החיים. אך בנס לא הסתיים האירוע ברצח. קיים חשש ממשי כי תוקפים אלו שהגיעו עד מיטתו של אדם, כל עוד הינם מסתובבים חופשי, עשויים חלילה לשוב בשנית ולפגוע בצורה קשה אף יותר. אבקש להתייחס לתיק בחומרה ובכובד ראש, לערב את גורמי המודיעין והשב"כ, לאתר את המעורבים, לעצור אותם ולהעמידם לדין", חתם בלייכר.



    0 תגובות