וסרלאוף: "לא ראיתי את הרמטכ"ל כותב איגרת במקרים אחרים"

    אייל ראובן No Comments on וסרלאוף: "לא ראיתי את הרמטכ"ל כותב איגרת במקרים אחרים"

    חה"כ יצחק וסרלאוף בריאיון ל'קול חי': "חתמנו על מסמך הבנות. זה עדיין רק ה'ווארט'. ל'חתונה' לא ניכנס בלי סמוטריץ'" | "הייתי שמח אם מישהו ירענן את זכרוני האם הרמטכ"ל כתב איגרת במקרים אחרים, מהצד השני"

    צילום: משה ביטון
    10:20
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on ועדה מיוחדת בצה"ל תבחן את הוקרת החטופים והאזרחים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חה"כ יצחק וסרלאוף (עוצמה יהודית), המיועד להיות שר הנגב, הגליל והשכונות, שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (ראשון) והבהיר כי הם עומדים על דעתם שלא להכנס לממשלה ללא הציונות הדתית. "אנחנו חתמנו על מסמך הבנות. זה עדיין רק ה'ווארט'. ל'חתונה' לא ניכנס בלי סמוטריץ'. זה מסמך הבנות עקרוני שאני חושב שהוא חשוב כסנונית ראשונה שתגרום לאחרים להכנס לממשלה".

    "אנחנו גם לא קיבלנו את כל מה שרצינו", אמר וסרלאוף. "במשא ומתן צריך לדעת להתפשר. אני סמוך ובטוח שגם סמוטריץ' יביא הישגים למפלגתו ולבוחריו ומקווה שאחרים ידעו לפרגן לנו על ההישגים שלנו".

    הוא מתח ביקורת חריפה על 'איגרת הרמטכ"ל' לחיילים, שנכתבה לאחר תקרית בה תועדו חיילים נוקטים באלימות כלפי פעילי שמאל. "הבעיה היא שהרמטכ"ל נזכר לכתוב איגרות רק כשקורה משהו ספציפי כלפי אנשים ספציפיים ודי לחכימא… הייתי שמח אם מישהו ירענן את זכרוני האם הרמטכ"ל כתב איגרת במקרים אחרים, מהצד השני. כואב לי לראות שהוא יוצא מכליו רק כשחיילי צה"ל פועלים בצורה נחושה. יש שם אנרכיסטים שמתנכלים לחיילים. הייתי מצפה שהרמטכ"ל ידע לחלק את איגרותיו בצורה שווה".

    לדבריו: "האחריות שלנו היא לגבות את חיילי צה"ל ולתת להם להפעיל את שיקול הדעת. צריך לראות את התמונה המלאה. איך האיגרת הזאת מחזקת את החוסן של חיילי צה"ל?"

    עוד הוסיף וסרלאוף: "חייל קם בבוקר כדי לשמור על המתיישבים וכדי לשרת עם ישראל, כשמגיעים אליו לעמדה ומפריעים לו לעשות את העבודה שלו ולעסוק בשמירה – אז זה המצב".

    הוא התייחס לכניסתו הצפויה לתפקיד שר הנגב, הגליל והשכונות: "הדבר הראשון שאני הולך לעשות זה ללמוד את התפקיד. קיבלתי את הבשורה לפני יומיים. בזמן הזה הייתה שבת. ממוצאי שבת כבר התחלתי ללמוד, יש אלפי עמודים. אני לומד את הנושא לעומק ומקיף את עצמי באנשים בעלי ניסיון".

    ביחס לשאלה האם יירתעו מהביקורת משמאל, השיב: "גם אם נעשה טוב השמאל תמיד יחפש אותנו ותהיה לו ביקורת כי הם בפוזיציה. אני אמשיך לעשות את העבודה שלי".

    הוא העריך: "ההסכמים יסגרו השבוע עם כולם, ובשבוע הבא תושבע הממשלה".



    0 תגובות