הותר לפרסום: ערבי מעזה תכנן לפוצץ אוטובוס בדרום ונעצר

    קובי פינקלר 1 Comment on הותר לפרסום: ערבי מעזה תכנן לפוצץ אוטובוס בדרום ונעצר
    המטען שנתפס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הותר לפרסום כי לפי כחודש, נעצר ע״י שב״כ ומשטרת ישראל, מחבל בשם פתחי זיאד זקות, בן 31, תושב רפיח ברצועת עזה, בעל היתר עבודה בישראל, אשר מחקירתו בשב"כ עלה כי גויס ע"י ארגון הג'יהאד האיסלאמי לביצוע פיגוע הנחת מטען בקו אוטובוס באזור דרום הארץ. בבחינת התנהלותו של זקות ברשת נמצאו פרסומים בעלי גוון קיצוני.

    המחבל שנתפס

    מחקירתו של המחבל עלה, כי עבר הכשרות והדרכות חומרי נפץ ע"י מומחה חבלה ברצועה וכי בעת כניסותיו לישראל החל בפועל לאסוף חומרים להרכבת מטען חבלה, חומרים אשר נתפסו בעת מעצרו.

    המידע שהתקבל בחקירתו של זקות חשף את תשתית הטרור ברצועת עזה ואת העובדה כי הפיגוע אוכוון ע"י ג'האד ע'נאם, בכיר גא"פ מרפיח. עוד עלה מן החקירה, כי זקות עמד בקשר בטחוני עם מחמד וכרים תמראז, קרובי משפחתו ופעילי גא"פ מרפיח, אשר היו אלה שגייסו אותו לקדם את הפיגוע.

    פרקליטות מחוז דרום הגישה היום כתב אישום נגדו. כתב האישום מייחס לו עבירות כנגד בטחון המדינה: עבירות נשק – החזקה ונשיאה של נשק; חברות פעילה בארגון טרור; אימונים או הדרכה למטרות טרור; הכנה לביצוע מעשה טרור(רצח); מתן שרות להתאחדות בלתי מותרת ומגע עם סוכן חוץ.

    גורם בשב"כ: "ישראל לא תאפשר ניסיונות לניצול התווך האזרחי על ידי ארגוני הטרור ברצועת עזה לקידום פיגועים ותפעל מול ניסיונות אלה בחומרה, תוך שרואה בחמאס כגורם האחראי".

    לאור זאת, בהמלצת שירות הביטחון הכללי בשיתוף עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, הוחלט על שלילת היתרי כניסה לישראל של כ-200 תושבי רצועת עזה להם קשרי משפחה עם גורמי טרור. בהמשך לזה ישקלו ע"י גורמי הביטחון צעדים נוספים על מנת לוודא צמצום האפשרות לנצל את התווך האזרחי לביצוע פעולת טרור.

    בשב"כ מוסיפים כי: "ממצאי החקירה ממחישים פעם נוספת, כי גורמי הטרור ברצועה משקיעים מאמצים רבים בהקמת תשתיות טרור המערערות את היציבות האזורית, לרבות ניצול מתן היתרי עבודה שמנפיקה מדינת ישראל לצורך קידום פעילות צבאית".

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הוא בא לפה להיתפרנס על חשבונינו ורוצה לפוצץ אוצנו ימח שימם ניראים תמימים אבל נחשים