לפיד מתייחס לאירועים: "אין מחבל שישראל לא יודעת להגיע אליו"

    שלמה ריזל No Comments on לפיד מתייחס לאירועים: "אין מחבל שישראל לא יודעת להגיע אליו"

    ראש הממשלה יאיר לפיד בתום הערכת המצב הבטחונית: "אני רוצה לומר מפה לאזרחי ישראל אנחנו נגיע אליהם. הם יכולים לברוח, הם יכולים להסתתר, זה לא יעזור להם. כוחות הבטחון יגיעו אליהם. אם הם יתנגדו הם יסוכלו. אם לא, אנחנו נמצה איתם את מלוא חומרת הדין"

    צילום: איתי בית און/ לע"מ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה, יאיר לפיד התייחס לפני זמן קצר לראשונה לאירועי הטרור במהלך היממה האחרונה. "אני רוצה תחילה לשלוח את תנחומיי, את תנחומיה של ממשלת ישראל, למשפחת ההרוג אריה שצ'ופק זכרו לברכה. נער שלא עשה דבר רע לאף אדם בעולם ונרצח רק מפני שהוא יהודי. אני שולח איחולי החלמה ורפואה שלמה לפצועים.

    "סיימתי עכשיו הערכת מצב רחבה עם שר הבטחון ושר הבט"פ, צה"ל, השב"כ והמשטרה על שני אירועים חמורים מהיממה האחרונה.

    "האירוע הראשון הוא הפיגוע המשולב בירושלים. זה אירוע שונה באופיו ממה שראינו בשנים האחרונות. מתנהל כעת מאמץ מודיעיני נרחב שיביא לגילוי המחבלים הנתעבים, לגילוי מי שעומד מאחוריהם, ומי שמספק להם אמצעי לחימה.

    "אני רוצה לומר מפה לאזרחי ישראל אנחנו נגיע אליהם. הם יכולים לברוח, הם יכולים להסתתר, זה לא יעזור להם. כוחות הבטחון יגיעו אליהם. אם הם יתנגדו הם יסוכלו. אם לא, אנחנו נמצה איתם את מלוא חומרת הדין.

    "בהערכת המצב היום הורינו לעבות את הכוחות במרחב ירושלים בימים הקרובים, ולהגביר את הסריקות בכל הגזרות הרלוונטיות. צה"ל, שב"כ והמשטרה פרוסים בשטח בשעות אלה, כדי לוודא שלא יהיו פיגועי המשך.

    "האירוע השני הוא חטיפתו של טירן פרו, צעיר ישראלי שהיה אמור מחר לחגוג את יום הולדתו ה-18, שנפצע אנושות בתאונת דרכים בג'נין. שוחחתי היום עם אביו של טירן, לפי עדות המשפחה החוטפים נכנסו לבית החולים, ניתקו מהמכשירים ילד שנאבק על חייו, וחטפו את גופתו.

    "ישראל הוכיחה בחודשים האחרונים שאין מקום ואין מחבל שהיא לא יודעת להגיע אליו, מהקסבה בשכם, מחנה הפליטים בג'נין, לזירות קרובות ורחוקות. אם גופתו של טירן לא תוחזר, החוטפים ישלמו מחיר יקר.

    "מדינת ישראל מתמודדת עם הטרור מיום הקמתה. אויבינו צריכים לדעת שאנחנו עומדים מולם מאוחדים וחזקים, עם אחד שיודע להתייצב יחד אל מול מבקשי נפשנו".



    0 תגובות