"כלום עוד לא סגור" | הכתב והפרשן על המו"מ הקואליציוני

    אסתי פלד No Comments on "כלום עוד לא סגור" | הכתב והפרשן על המו"מ הקואליציוני

    יהודה שלזינגר: "מעריך שנתניהו 'יעקוץ' את אמסלם, ביטן וישראל כ"ץ"; ברק סרי: "יש בעיה לשר חרדי לכהן במשרד התחבורה"

    צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כתב 'ישראל היום' יהודה שלזינגר והיועץ האסטרטגי ברק סרי, שוחחו הערב (שלישי) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, על המשא ומתן הקואליציוני.

    ברק סרי: "שני התיקים הבכירים – ביטחון וחוץ חוזרים לליכוד. נתניהו, בדיוק כמו בעבר, חשוב לו קודם כל לרצות את השותפים ורק אחר כך את אנשי הליכוד. אני לא כ"כ מבין את הטענות של אותם 'בכירים' בליכוד – נשארו להם לא מעט תיקים כולל בכירים מאוד וגם תפקיד יו"ר הכנסת. הם לא קופחו הפעם".

    יהודה שלזינגר: "אין מנצחים ומפסידים באירוע הזה. כולם יוצאים בסדר. השאלה היא עד כמה נתניהו ירצה עקוץ את ביטן אמסלם וישראל כ"ץ, אני מעריך שהם יקבלו הצעות מאוד לא מכובדות. אמסלם מבין שאת המשפטים הוא לא יקבל וכבר נערך לזה".

    הוא עדכן: "אני מבין שעוד לא לובנו כל העניינים גם לגבי האוצר. עוד מדברים אולי על רוטציה. מה שקורה פה הוא פירוק המשרדים מחדש, כל אחד רוצה משהו ממשרד אחר. זה אירוע משמעותי".

    סרי: "הדברים באמת לא סוכמו, יש כיוון כללי אבל עוד יהיו שינויים. למשל אחרי שכבר היה ברור שתיק הנגב היה סגור בש"ס – בן גביר מודיע בכנסת שהוא עדיין עומד על זה".

    לאחר מכן התייחס סרי לקושי שעשוי להיות לממשלה הזו אל מול אתגרי המציאות: "בן גביר לקח על עצמו את נושא המשילות והביטחון האישי – נניח שבעוד חצי שנה יחזרו הכתבים מסיורים בנגב ויגלו שהתושבים ממשיכים להתלונן על פרוטקשן ויריות – מה יגידו לבן גביר? ואם חלילה נמשיך לשמוע על פיגועים – יקומו אנשים מהבייס של סמוטריץ למשל ויתקוממו עליו".

    שלזינגר: "סמוטריץ הבהיר לנתניהו שהוא רוצה התחייבויות ברורות במסמכים כתובים ולא הסכמים רזים. לכן הוא רוצה לקחת סמכויות מסוימות ממשרדים מסוימים".

    כתב 'ישראל היום' התייחס לדרישת הליכוד ביחס ליועצים המשפטיים: "יועץ משפטי אמור לסייע לשר לעשות דברים במסגרת ייעוץ משפטי. מגיע השר ובא לממש מדיניות אבל בסוף היועמ"ש מחליט ואת זה צריך לשנות. כמובן שצריכים סייגים למקרי קיצון – אבל לא ברור לי איך זה לא קרה עד היום".

    סרי על האפשרות של כהונת דרעי כשר התחבורה: "יש בעיה לשר חרדי לכהן במשרד התחבורה. צריך לחתום על עבודות בשבת פעם אחר פעם. סמוטריץ עשה את זה והעלים עין, זה עלה לו בבריאות".



    0 תגובות