הרמטכ"ל כוכבי: "עלינו להאיץ את התוכניות כנגד איראן"

    קובי פינקלר No Comments on הרמטכ"ל כוכבי: "עלינו להאיץ את התוכניות כנגד איראן"

    הרמטכ"ל אביב כוכבי בפגישות בפנטגון ובבית הלבן: "אנחנו נמצאים בנקודה קריטית המחייבת את האצת התוכניות המבצעיות ושיתוף הפעולה עם ארה"ב כנגד איראן ושלוחיה באזור"

    צילום: דובר צה"ל
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו 1 Comment on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, קיים אתמול (שני), סדרת פגישות מקצועיות בוושינגטון (בפטנגון ובבית הלבן) במסגרתן נועד עם שגריר ישראל בארה"ב, מיכאל הרצוג, ושוחח איתו על עיקרי תמונת המצב האזורית. לאחר מכן נפגש הרמטכ"ל בפעם השנייה השבוע עם יו"ר המטות המשולבים, גנרל מארק מילי. השניים דנו בהמשך חיזוק שיתופי הפעולה בין הצבאות ובאיומים באזור אשר בראשם איום הגרעין האיראני.

    הרמטכ"ל המשיך לפגישה בבית הלבן ונועד עם היועץ לביטחון לאומי, מר ג'ייק סליבן. השניים שוחחו אודות אתגרי הביטחון במזרח התיכון והאיום האיראני. סאליבן אמר כי ארה"ב עומדת מאחורי התחייבות נשיא ארה"ב למנוע מאיראן נשק גרעיני. השניים דנו גם במצב הביטחוני ביהודה ושומרון וברצון לשמור על יציבות באזור ולמנוע התדרדרות ביטחונית. בהמשך נפגש הרמטכ"ל גם עם ראש ה-CIA, מר ויליאם ברנס.

    מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי בסיום הפגישות עם היועץ לביטחון לאומי ויו״ר המטו"ם: "אני מודה לממשל ולבכירי מערכת הביטחון של ארה"ב על השותפות והתמיכה במדינת ישראל ובצה"ל". הרמטכ"ל ציין "שמצד אחד איראן נמצאת תחת לחצים רבים, כלכליים, צבאיים ופנימיים, ומנגד ממשיכה לקדם את פרוייקט הגרעין". הרמטכ"ל הבהיר שצה"ל מקדם במרץ את כלל התוכניות המבצעיות כנגד איראן. "אנחנו בנקודת זמן קריטית המחייבת את האצת התוכניות המבצעיות ואת שיתוף הפעולה כנגד איראן ושלוחיה באזור", הוסיף הרמטכ"ל.

    כוכבי סיכם ואמר: "שיתוף הפעולה העמוק עם הגדולה בידידותינו היה וממשיך להיות נדבך מרכזי בביטחון הלאומי שלנו".



    0 תגובות