מחקר חדש: חיסון נגד שפעת מועיל לחולים באי ספיקת לב

    אליהו גרין No Comments on מחקר חדש: חיסון נגד שפעת מועיל לחולים באי ספיקת לב

    חיסון נגד שפעת מפחית תמותה, מונע אשפוזים ומאריך חיים בקרב חולים עם אי ספיקת לב | נרשמה ירידה של 25% בתמותה בקרב 4,440 החולים שהשתתפו במחקר | פרופ' אנדרה קורן מנהל המערך לאי ספיקת לב בכללית מחוז י-ם: "המחקר הוא אחד משלוש העבודות בספרות הקרדיולוגית עליהם ביסס איגוד הקרדיולוגיה האירופאית את המלצתו בדירוג גבוה לחסן חולים עם אי ספיקת לב נגד השפעת".

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מחקר חדש שנערך מצא כי חיסון נגד שפעת מוריד תמותה, מונע אשפוזים ומאריך חיים בקרב חולים עם אי ספיקת לב. המחקר נערך בין השנים 2017-2018 וכלל כ-6,435 חולים עם אי ספיקת לב. המחקר הראה כי בקרב 4,440 החולים שחוסנו כנגד השפעת (כ-69%) נרשמה ירידה של עד 25% בתמותה, ירידה באשפוזים והארכת תוחלת החיים במהלך השנה לאחר החיסון (שנת מעקב). המחקר נערך בכללית על ידי המערך לאי ספיקת לב במחוז ירושלים, בהובלתו של פרופ' ישראל גוטסמן.

     ממצאים אלו ונוספים הוצגו בכנס כללית לקרדיולוגיה בקהילה שנערך לרגל 15 שנה להקמת מרכזי אי ספיקת לב בכללית מחוז ירושלים. באירוע השתתפו כ-250 אנשי מקצוע מובילים בתחום. את הכנס הוביל פרופ' זאזא יעקבישוילי, מנהל המערך לקרדיולוגיה בכללית תל אביב יפו ובתמיכה של האיגוד הקרדיולוגי, החוגים לקרדיולוגיה בקהילה ואי ספיקת לב.

     לדברי פרופ' אנדרה קרן, מנהל המערך לאי ספיקת לב במחוז ירושלים ופרופ' ישראל גוטסמן שהוביל את המחקר: "מדובר על מחקר שפורסם בכתב עת מדעי American Journal of Cardiology. המחקר 

    הוא אחד משלוש העבודות בספרות הקרדיולוגית עליהם ביסס איגוד הקרדיולוגיה האירופאית את המלצתו בדירוג גבוה (לראשונה בהיסטוריה) לחסן  חולים עם אי ספיקת לב נגד השפעת״.

    בכללית מחוז ירושלים פועלים שלושה מרכזים לאי ספיקת לב בקהילה: כללית שטראוס במרכז העיר, כללית משלט בבית שמש וכללית שייח ג'ראח המשרת את האוכלוסייה המתגוררת בשכונות מזרח העיר. הטיפול והמעקב אחר המטופלים בשלוש המרכזים לאי ספיקת לב של כללית, הפחית משמעותית אשפוזים ותמותה לעומת כלל אוכלוסיית החולים עם אי ספיקת לב במחוז. הייחודיות של המרכזים בקהילה היא צוות סיעודי מומחה בתחום שאחראי על יישום הטיפול תוך ביצוע מעקב יזום אחרי החולים.

    ד"ר ורד ישראלי, מנהלת רפואית במחוז ירושלים מוסיפה: "למרכזים לאי ספיקת לב בקהילה משמעות עצומה בקרב המטופלים. שילוב בין הצוות הרפואי, הסיעודי והפרא-רפואי במקום אחד מפחית חששות, גורם להורדת כמות האשפוזים ותורם רבות לשיפור איכות החיים ואריכות הימים. שירות איכותי, מקצועי וייחודי זה מתווסף לשירותים נוספים המוענקים למטופלי כללית במחוז ירושלים".

    "מבצע חיסוני שפעת לחורף הנוכחי, נפתח השנה מוקדם מהרגיל. התחלנו לחסן את האוכלוסיות בסיכון ואת הצוותים הרפואיים על מנת לספק להם הגנה ממחלת השפעת וסיבוכיה. אני קורא לכלל האוכלוסייה ולקבוצת  הסיכון בפרט להתחסן במרפאה הקרובה", מסכם מיכאל מישורי דרעי, מנהל מחוז ירושלים בכללית.



    0 תגובות