- רדיו קול חי - -

פעילי 'איגוד הגננות' זועקים: "הכסף צריך להגיע ישר לגננות"

צילום: Michael Giladi/Flash90

רבות דובר במערכת הבחירות האחרונה על העלאת שכר הגננות החרדיות, שמקבלות שכר זעום למדי לעומת הגננות בציבור הכללי. אך דא עקא, גם כשהניצחון המיוחל הגיע, עולה החשש כי הכסף לא יועבר ישירות לחשבון הגננות, אלא יעבור דרך כל מיני "צינורות" למיניהם שאין כאן המקום להאריך אודותיהם.

לשם כך, הקימו אלי גולד ויעקב פביאן את "איגוד הגננות" מה שיהווה מסגרת לכלל הגננות, ויאפשר להן לקבל את שכרן המלא ללא "קיצוצים" בדרך.

אנחנו מפרסמים כאן לראשונה, כי גדולי ישראל תומכים במהלך, ואף כתבו לשני הפעילים הנ"ל מכתב תמיכה חד משמעי, בו הם גם מברכים אותם על פועלם.

הערב, הם התארחו ב"מהדורה המרכזית" אצל אבי מימרן, וזעקו את זעקת הגננות, ונתנו את הפרטים והצעדים הדרושים על מנת שכל גננת וגננת תוכל להצטרף לאיגוד החשוב הזה.

אלי גולד פתח את השיחה: "אנחנו חיים בעולם שקוף, כסף שיוצא מהמדינה, מגיע ליעד שלו. כשזה לא קורה, זה אומר שאין מי שמפקח על זה שזה אכן יקרה. כסף שיוצא מהמדינה עבור הגננות, צריך להגיע אליהן. אם לא יהיה מי שידאג לזה, זה פשוט לא יקרה, וזה מה שאנחנו רוצים לעשות. לגננת אין את היכולת להתעסק עם זה, הגננות בציבור שלנו עדינות ולא מנהלות מאבקים. מה גם שהמעסיק רואה בזה כפיות טובה" .

יעקב פביאן: "אנחנו מנסים להשפיע מאחורי הקלעים. יש חילוקי דעות בתוך הנציגות החרדית, איך להביא לגננות את התוספת. אנחנו כאן כדי לדרוש ולהילחם שהכסף יגיע ליעדו, ולא ייעצר בדרך. אחד הדברים שחשוב לשנות זה שיהיה תיק תקצוב פר גננת, ולא לפי מספר הילדים. האיגוד הזה הוא הכרחי, גם עד היום היו תקציבים, אבל הם לא הגיעו ליעד".

האזינו לשיחה המלאה, ולפרטי ההצטרפות לאיגוד:

/wp-content/uploads/2022/11/WhatsApp-Audio-2022-11-14-at-20.30.20.mp3 [1]