היום: פוטין יכריז על סיפוח המחוזות הכבושים במזרח אוקראינה

    שלמה ריזל No Comments on היום: פוטין יכריז על סיפוח המחוזות הכבושים במזרח אוקראינה

    מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש התייחס למהלך ואמר כי "צעד זה אינו חוקי וראוי לגינוי" וכי סיפוח רוסי כזה יהווה "הסלמה מסוכנת" במלחמה

    צילום: אתר הקרמלין
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המלחמה באוקראינה: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין יכריז היום (שישי) אחר הצהריים על סיפוחם הרשמי של ארבעת המחוזות במזרח אוקראינה, אשר נכבשו במהלך הלחימה. על פי הצווים עליהם חתם פוטין, הכרה בעצמאותם של מחוזות אלה תהפוך אותם לחלק רשמי מרוסיה. הלילה ביצע פוטין את הצעד האחרון לפני ההכרזה וחתם על צווים שמכירים בחרסון וזפוריז'יה כאזורים עצמאיים. במעמד ההכרזה ינאם הנשיא הרוסי בפני חברי הפרלמנט.

    מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש התייחס למהלך ואמר כי "צעד זה אינו חוקי וראוי לגינוי" וכי סיפוח רוסי כזה יהווה "הסלמה מסוכנת" במלחמה. הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי הגיב: "אני מעריך את עמדתו הברורה של מזכ"ל האו"ם על הכוונה הפלילית של רוסיה לספח קרקעות נוספות באופן בלתי חוקי. לפעולות כאלה לא תהיה כל תוקף חוקי, יפרו באופן בוטה את המטרות והעקרונות של אמנת האו"ם ולא יוכרו על ידי העולם".

    במקביל, נמשכות התקיפות הרוסיות באוקראינה. ראש מחוז זפוריז'יה דיווח ש-23 בני אדם נהרגו ו-28 נפצעו במתקפת טילים רוסית נגד שיירה אזרחית שנמלטה מהמחוז. בנוסף, אדם אחד נהרג ושניים נפצעו הלילה במתקפה שפגעה במתקן תחבורה באזור מגורים בדניפרו.

    מה המטרה בסיפוח המחוזות האוקראיניים? | הכתב מסביר

    כזכור, מוסקבה טוענת כי רוב מוחץ מתושבי ארבעת המחוזות במזרח אוקראינה, הצביע במשאל העם בעד סיפוחם לרוסיה. מדובר בארבעה מחוזות ששווים בגודלם פי 9-10 משטח ישראל. המטרה של פוטין היא בין היתר להפוך את תושבי אותם זורים לאזרחים רוסים והחיל עליהם את חובת הגיוס שתחייב אותם להילחם באחיהם האוקראינים. בבית הנבחרים הרוסי עבר חוק שגוזר עשר שנות מאסר על המשתמטים מגיוס. עד כה ברחו מרוסיה יותר מרבע מיליון צעירים בעקבות הגיוס ההמוני עליו הכריז פוטין.

    פרופ' שנהר: "פוטין מתנהל באדישות כלפי ארה"ב והמערב"

    לפני שבוע קבעו חוקרי האו"ם כי רוסיה ביצעה פשעי מלחמה חמורים באוקראינה ובהם התקפות חסרות הבחנה נגד אזרחים, אלימות קשה ועינויים ופגיעה אף בילדים. כך מסר יו"ר ועדת החקירה מטעם מועצת זכויות האדם, אריק מוס בעדכון ממצאי הביניים של הוועדה הבינלאומית. "אנו מודאגים מהסבל שהסכסוך המזוין באוקראינה הטיל על האוכלוסייה האזרחית", אמר מוס.



    0 תגובות