פינת הפרשנים: מדוע לא יצאה תמונה של נתניהו עם מרן רה"י?

    אסתי פלד No Comments on פינת הפרשנים: מדוע לא יצאה תמונה של נתניהו עם מרן רה"י?

    ההיסטוריון הפוליטי, יעקב ריבלין ועורך הדין, אבי בלום בפינת פרשנות מיוחדת ב'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי רבינא עם פסילת בל"ד והשארת רע"מ בכנסת ועם פסילתו של שיקלי והתפתחויות במישור המפלגות החרדיות

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יעקב ריבלין: "בערב הגשת הרשימות בל"ד טענו שלפיד בחש בקדירה. עכשיו לפיד באמצעות שלוחיו בעתירה לפוסלם. שוחחתי עם הנציגים החרדים שאמרו שהם מחויבים להחלטות הגוש ולכן לא התייצבו כשהפעם לא הימין עותר נגדם. מקווה שביום כיפור יתפללו שהעליון יבטל את הפסילה

    אבי בלום: אני בספק אם לפיד בחש בקדירה. הייתי בזמן הגשת הרשימות עם נכבד ערבי שהיה מופתע מזה. כאן יש החלטה שיפוטית של שופט בג"צ, עמית מכיר את הלך הרוח בבית המשפט. אני חושב שהפסילה של שיקלי תישאר על כנה, את ההחלטה נגד בל"ד הוא יהפוך בוודאי אחרי שהשאירו את עזמי בשארה"

    עוד מאבי בלום: אם בית המשפט העליון יאשר את החלטת שופטי ועדת הבחירות זה יצדיק את ביקורות הימין והשופטים יודעים את זה. ריבלין טען: "מרגע הקמת הממשלה שיקלי הצביע נגד מפלגתו. הוא דוגמה קלאסית לח"כ פורש. אם הוא לא פורש, אינני יודע מה זה פורש"

    בלום: "כל עורך דין היה אומר לשיקלי לא להסתמך מאחר שהוא יכול לרוץ לבד. ואחרי שרואים את ימינה מתפזרת לכל רוח רואים שההחלטה של בית המשפט לא הגיונית בעליל"

    ריבלין: "בין אם שיקלי בכנסת או לא – המנדט שלו מגויס. הוא יכניס בסוף את שיקלי, הוא רוצה להוכיח ששווה לעבוד איתו. לכן הוא הכניס את סילמן למרות דעתו עליה"

    בלום: יש שתי מנדטים שלא אוהבים את נתניהו ומחפשים יציבות שילטונית. גנץ ניסה לשמור אותם אצלו וניסה להראות שהוא יספק את היציבות, הוא מתמרן מול דגל התורה וש"ס. לדעתי עכשיו הוא עושה את כל הטעויות האפשריות"

    ריבלין: לפני חודשיים היה אמור להיות דיון על אומן, בהשתתפות ח"כ ארבל ופרוש. ברגע שהבינו שלפיד יבוא לכמה דקות להצטלם עם החרדים, הם ביטלו את השתתפותם"

    ריבלין: "היה ניסיון להחתים על מסמך נאמנות, החרדים דחו את זה. כשנתניהו ביקר בבני ברק אצל רבי גרשון אדלשטיין דיברו נגד השר כהנא ועל השרה שאשא ביטון". בלום חיזק את הטענה: "לא סתם לא יצאה תמונה מבית הרב אדלשטיין עם נתניהו , גם זה כדי לא לשחק לידיים של ליברמן"



    0 תגובות