היועמ"שית מבקשת להאריך את השעיית ראש עיריית חדרה

    ישראל רובין No Comments on היועמ"שית מבקשת להאריך את השעיית ראש עיריית חדרה

    "חורגת ממתחם הסבירות באופן קיצוני": היועצת המשפטית לממשלה מבקשת מביהמ"ש העליון לבטל את החלטת הוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות ולהאריך את השעייתו של ראש עיריית חדרה המואשם בשחיתות

    צילום: מנחם לדרמן/פלאש90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, מבקשת מבית המשפט העליון להאריך את השעייתו של צבי גנדלמן מכהונת ראש עיריית חדרה, ובכך לבטל את החלטת הוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות בשל הגשת כתבי אישום. לחלופין, מבקשת היועצת המשפטית לממשלה להורות על השבת הדיון בעניינו של צבי גנדלמן לוועדה לשם קבלת החלטה חדשה בבקשה להארכת ההשעיה.

    נגד גנדלמן הוגש כתב אישום בעבירות חמורות של שחיתות ציבורית. בהתאם לבקשת היועץ המשפטי לממשלה דאז, הורתה הוועדה לבחינת השעיה בהחלטתה מיום 16.1.22 על השעייתו מכהונתו כראש עיריית חדרה, לאחר שמצאה כי מפאת חומרת האישומים המיוחסים לו בכתב האישום הוא אינו ראוי לכהן כראש רשות.

    ההליך הפלילי נגד גנדלמן עודנו תלוי ועומד, ולעמדת היועצת המשפטית לממשלה, לא חל כל שינוי נסיבות משמעותי רלוונטי בעניין זה בזמן הלא ארוך שחלף מאז החלטתה האמורה של הוועדה. לפיכך, נכתב בעתירה כי "בנסיבות האמורות, סיום ההשעיה וחזרתו של גנדלמן לכהונתו כראש עיריית חדרה, יפגעו בצורה קשה באמון הציבור, ובערכים של טוהר המידות ושלטון החוק; וזאת בפרט נוכח מהות העבירות בהן הוא מואשם, הנוגדות בבירור את טוהר המידות המצופה ממי שמכהן במשרה ציבורית, והעובדה שבוצעו, לכאורה, במהלך כהונתו ותוך זיקה לסמכויותיו ותפקידיו, וניצול מובהק של מעמדו ותפקידו הציבורי".

    עוד נכתב בעתירה כי "תכליתה של השעיית ראש רשות שנמצא כי מפאת חומרת האישומים נגדו הוא אינו ראוי לכהן כראש רשות מקומית היא שמירה על עקרון שלטון החוק, טוהר המידות ואמון הציבור בנבחריו ובמערכות השלטון בראשן הם עומדים, וברור וגלוי שלא מדובר בתכלית ענישתית. בהתאם, בניגוד לעולה מהחלטת הוועדה, משך תקופת ההשעיה אינו בגדר "תג מחיר" על מעשיו של גנדלמן כפי שמיוחסים לו בכתב האישום".

    "בנסיבות אלה, בשים לב לנקודת המוצא המשפטית בענייננו שהיא קביעתה המהותית- נורמטיבית של הוועדה כי גנדלמן אינו ראוי לכהן כראש עיריית חדרה, בהעדר שינוי נסיבות משמעותי רלוונטי שחל בזמן הלא ארוך שחלף מאז החלטה זו, ובשים לב לכך שההליך הפלילי בעניינו מתנהל בקצב סביר ביותר", לעמדת היועצת המשפטית לממשלה, "היה על הוועדה להורות על הארכת השעייתו לתקופה נוספת וההחלטה שהתקבלה, תוך חזרתו של גנדלמן לכהונתו כראש עיריית חדרה, חורגת ממתחם הסבירות באופן קיצוני המצדיק התערבות בית המשפט".



    0 תגובות