הסוקר החרדי: "רוב הציבור נגד ריצה נפרדת" | ריאיון

    אייל ראובן No Comments on הסוקר החרדי: "רוב הציבור נגד ריצה נפרדת" | ריאיון

    הסוקר דוד דרוק ממכון הסקרים דיירקט פולס לבצלאל קאהן ודוד חכם ב"מהדורת הבוקר": ""ביום טוב יש לדגל באזור ה- 170 אלף קולות. מעבר אחוז החסימה תלוי מאד באחוזי ההצבעה במגזר הערבי ובמעוזי הימין" | האזינו

    צילום: Tomer Neuberg/Flash90
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע הדיבורים על ריצה נפרדת ביהדות התורה, שוחחו בצלאל קאהן ודוד חכם ב"מהדורת הבוקר" עם הסוקר החרדי דוד דרוק, ממכון הסקרים דיירקט פולס. "פיצול לא טוב לציבור החרדי" פתח דרוק, "אם יהיה פיצול ביהדות התורה אגודת ישראל בוודאות לא תעבור את אחוז החסימה. אנחנו עשינו מחקרי עומק בשנה וחצי שעברו. המצביעים הפוטנציאלים הליטאיים הם יותר מהחסידים, בקרב החסידים יש הרבה שלא מצביעים".

    "ביום טוב יש לדגל באזור ה- 170 אלף קולות, אבל לעבור את אחוז החסימה, זה תלוי מאד באחוזי ההצבעה במגזר הערבי ובמעוזי הימין. אם אחוז ההצבעה שם יעלה, גם לדגל התורה תהיה בעיה לעבור את אחוז החסימה. הסיכון גדול מהתועלת" הסביר הסוקר.

    "אנחנו רואים בעקביות שבאזור שבעה אחוזים ממצביעי יהדות התורה זולגים למפלגות אחרות. לבן גביר וסמוטריץ' ולליכוד. מלבד זאת ישנם 14% של אנשים בציבור החרדים שלא מצביעים בגלל אידאולוגיה או אדישות".

    "גוש הימין ירד מעט בסקר האחרון, אך הוא גוש מאד מקובע, אנחנו רואים שמצביעי ימינה ותקווה חדשה חזרו כמעט לגמרי לגוש הימין, 8 מנדטים מתוכם בוודאות יחזרו לגוש".

    "הירידה הזו לא אמורה להטריד את ראשי הגוש, כי זו לא מגמה, זה ירידה בטווח הטעות הסטטיסטית. ש"ס עלתה במנדט  בסקר האחרון לעשרה מנדטים, וזה כנראה בגלל הקמפיין האפקטיבי שהם הוציאו".

    דרוק הוסיף נתון מעניין: "בדקנו כמה מהציבור החרדי רוצה בהתפצלות. שתי שליש ממצביעי אגודת ישראל ו- 50% ממצביעי דגל התורה רוצים באחדות על פני ריצה עצמאית".

    האזינו לריאיון המלא:



    0 תגובות