בטקס מרשים: גנץ חתם הסכם ביטחון עם יפן

    קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on בטקס מרשים: גנץ חתם הסכם ביטחון עם יפן

    גנץ בחתימת הסכם ביטחון עם יפן: ״הזדמנות לחזק את שיתופי הפעולה בפיתוח טכנולוגייה ולחזק את הביטחון עבור אזרחי שתי המדינות. המלחמה באוקראינה הוכיחה שכל מדינה צריכה שיהיו לה את היכולות להגן על עצמה, ושיש לחזק את הבריתות שלנו עם מדינות השואפות לשלום"

    צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון בני גנץ חתם היום (ג') עם מקבילו היפני האמאדה יאסוקאזו על הסכם ביטחון עם יפן. גנץ התקבל בשעות הבוקר במסדר כבוד במשרד ההגנה היפני, קיים דיאלוג אסטרטגי ביחד עם חברי המשלחת, בסיומו נחתם הסכם ביטחון בין הצדדים שיאפשר את חיזוק הקשר ושיתופי הפעולה ההגנתיים, הצבאיים והאסטרטגים בין המדינות.

    ישראל ויפן מציינות השנה 70 שנות יחסים דיפלומטים, ומבקשות לחזק ולהעמיק את שיתוף הפעולה הביטחוני ביניהן. בפתח המפגש הביע שר הביטחון גנץ את צערו ומסר תנחומים לעם היפני על ראש הממשלה לשעבר אבה שנרצח.

    בהמשך, נפגש שר הביטחון גנץ גם עם שר החוץ היפני האיאשי יושימאסה, זאת אחרי שאתמול נפגש שר הביטחון עם מזכיר הקבינט של יפן מאטסונו הירוקאזו (השר השני בחשיבותו ביפן אחרי ראש הממשלה), עם היועץ לביטחון לאומי של יפן אקיבה טאקאו, ועם שגריר ארה"ב ביפן רם עמנואל.

    גנץ התייחס היום להסכם הגרעין המתגבש בין איראן למעצמות ואמר: "גם יפן חושבת שאיראן לא צריכה להיות גרעינית. שמעתי מוזיקה דומה. הם חושבים שלאירן אסור להחזיק נשק גרעיני. לראייתם, ההסכם אמור להבטיח את זה וגם פה מסרתי את המסרים שלנו שמדגישים את החורים בהסכם שנדרשים לטיפול."

    על חתימת ההסכם אמר: "מדובר על חידוש למסמך שנחתם ב2011, מסמך עודכן מחדש עם תוספות שמאפשרות את הרחבת השת"פ במגוון תחומים בדגש על טכנולוגיות והוא נשען על הסכם נוסף שעשינו ב-2019 שמאפשר לנו שמירה על ביטחון מידע. ההזמנה והחתימה מצביעה שמבחינת הצד היפני יש פה רצון אמיתי להרחיב את השת"פ במגוון תחומים – גם בנושא אימונים, גם בנושאים טכנולוגיים שונים וגם בנושאי הגנה אווירית".

    מדברי שר הביטחון בטקס החתימה: "שיתוף הפעולה בין ישראל ליפן בפיתוח טכנולוגיה ושיתוף ידע, יאפשר לנו להגשים את החזון הזה עבור אזרחינו. אנחנו נמצאים בזמנים משמעותיים של אתגרים והזדמנויות. המלחמה באוקראינה הוכיחה שכל מדינה צריכה שיהיו לה את היכולות להגן על עצמה, ושיש לחזק את הבריתות שלנו עם מדינות השואפות לשלום".

    "חזרתי מארה"ב, בעלת בריתנו המשותפת, שם דנתי עם בכירי הממשלה בנושא האיום הגרעיני של איראן ופעולותיה התוקפניות באזור. מול אלו – נדרש שיתוף פעולה בהובלה אמריקאית.
    אני מבקש להודות לך שר ההגנה האמאדה, על  תרומתה של יפן ליציבות המזרח התיכון, ועל ההזדמנות להיות פה היום ולקדם את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות ושני העמים שלנו למען האינטרסים המשותפים, ולמען יציבות העולם והאזור. אני בטוח ששיתוף הפעולה ביננו ישגשג ויעמיק" אמר גנץ בטקס המיוחד.



    0 תגובות