דיווח באוקראינה: לפיד וזלנסקי ידונו בנסיעה לר"ה באומן

    נתי קאליש No Comments on דיווח באוקראינה: לפיד וזלנסקי ידונו בנסיעה לר"ה באומן

    באוקראינה מדווחים כי ב 24 באוגוסט, יום העצמאות של אוקראינה, לפיד יקיים שיחה עם זלנסקי, ובה בין היתר ידונו על נסיעת חסידי ברסלב לאומן לראש השנה |

    לפיד וזלנסקי צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ב-24 באוגוסט, ביום העצמאות של אוקראינה, אמורה להתקיים שיחה בין ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד לנשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי, בה הם ידונו בין היתר בסוגיית הנסיעה לאומן לראש השנה ויקבלו החלטה עקרונית משותפת אם היא תתקיים או לא.

    בדיווח נטען כי במקרה שיוחלט על אישור הנסיעה, ידרשו האוקראינים את מלוא אחריותו של הצד הישראלי – כולל השתתפות של משטרת ישראל בארגון במקום. באוקראינה חוששים מפרובוקציות מצד הרוסים אם יגיעו מתפללים לאומן. בפרט לאחר שלפני מספר ימים מספר רקטות יורטו בסמוך לעיר אומן.

    כזכור, ב-7 ביולי אמר השגריר האוקראיני בישראל יבגן קורנייצ'וק כי השנה אוקראינה "אינה יכולה לקבל עולי רגל בשל התוקפנות הצבאית של רוסיה נגד אוקראינה והיעדר הזדמנות להבטיח את שלומם של זרים", ואף בלשכת נשיא אוקראינה, ולודימיר זלנסקי הבהירו כי הגבלות רלוונטיות על הכניסה למדינה יאומצו ויאושרו לפני חופשת הסתיו.

    מנגד, סגן שגריר אוקראינה במולדובה הבהיר מוקדם יותר לנציגי חסידות ברסלב כי מדינתו לא תמנע את כניסת חסידי ברסלב, וכי לא מתוכנן כל שינוי במדיניות. הדיפלומט האוקראיני אף הצהיר כי יסייע לחסידי ברסלב בכל מה שיצטרכו את עזרת השגרירות. גם עיריית אומן הודיעה שהיא נערכת להגעת המתפללים.

    בשבוע שעבר, שוחח בצלאל קאהן עם ח"כ מאיר פרוש שהתייחס לנושא ב"מהדורה המרכזית" ואמר: "מה שאני יודע בנוגע לאומן ראש השנה, זה שהפעילים בנושא עושים מה שצריך לעשות. זה דברים שהצנעה יפה להם. אלה שרוצים להיות באומן יעשו מה שצריך כדי להגיע".

     



    0 תגובות